Samgning runde 1 sample 1

More
13 years 11 months ago #21000 by Rose
Hej,
Jeg vil rose initiativtagerne til etableringen af vores lille smagnings klub :D , det er godt tænkt og giver lejliged til hyggelig fordybelse i den gode oplevelse, jeg synes det er, at nyde en 2 - 3 cl. god whisky.
Selv har jeg været whiskyentusiast ca. 15 år. har besøgt destillerier i Irland og Scotland. Dog har mine erfaringer med whisky ikke udløst store evner udi i blindsmagningens kunst, så der skal nok blive rig lejlighed til at trække på smilebåndet når fakta afsløres.

Min tilgang til smagningen af første sample, har været 3 runder med nogle dages mellemrum, og fra de 3 notater kan mine oplevelser sammenfattes således:
Farve: Lys strågul
Duft: Behagelig, let sødme (honning) og let krydret med noter af frugt , blomst og træ.
Smag: Prikkende og varmende. Dejlig smag, som er lidt skarp først, går over lidt
sødme til en tør og let bitter eftersmag - en dejlig vel afbalanceret whisky
Øvrigt: Hverken duft eller smag ændres sig væsentligt når der tilsættes lidt vand
Så gættes der:
Mit bud er, at jeg har smagt en Speyside whisky med fadstyrke 55-57%. Alder 15-17 år. Måske en Abelour, Benriach eller Aultmore..... :?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #21021 by Rose
Replied by Rose on topic Samgning runde 1 sample 1
test :?:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.128 seconds