Springbank Masterclass på Messen 2004

More
19 years 6 months ago #2002 by jones
Der er stadig ikke nogen "menu" på whiskymessen.dk for Springbank Masterclass, men mine kilder på destilleriet har idag løftet sløret for lidt af hvad de forventer at have med i håndbagagen:

Springbank 14 år Port finish cask strength
Longrow 14 år
Hazelburn fadprøve

plus et par "overraskelser"

Det tegner til at blive et af dagens højdepunkter!

Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2003 by MacNiels
Så er det jo heldigt at det er af de jeg har meldt mig til.
Desværre er der endnu ikke kommet noget fra MasterClass med Michael Urqurhart - Gordon & MacPhail

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2006 by BigMac
Hejsa,

Springbank lyder som en fin MC i år. Jeg deltog i Urqurhart's sidste år og meldte mig også til hans i år - men det var før jeg så der kom en en Springbank MC.

Sidste år bød Urqurhart's MC ellers på et nogle rigtigt gode whiskies, bla. Ardbeg 1974 CC og Imperial og Rosebank og deres egen Benromach i en 18års aftapning - så jeg håber selvfølgelig på et lige så spændende program i år.

Glæder mig til at høre om Springbank MC'en her i forummet... :-)

/Bigmac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2094 by jones
Springbank 100 Proof
Whisky bliver ikke bedre end Springbank (tæt) på fadstyrke og denne 10-års er et godt bevis.

Hazelburn 7 år 56%.
Ikke en fadprøve, men den færdige vare sammensat for et par måneder siden og lagt i fadene igen for at vie indtil oktober 2005. Der bliver kun 3.000 flasker. Den skal til sidst fortyndes til 46%, så vi fik en enestående chance til at prøve den ved fuld effekt. Sidste gang jeg smagte Hazelburn, var det en 5 års fadprøve der virkede som et forsøg på at lave et mildere, venligere alternativ til Springbank og Longrow, men den har nu vokset sig stor og stærk. Forestil dig en aldeles forrygende 8-års Springbank. Det er hvad du kan købe til næste oktober.

Springbank 15
Den velkendte klarer sig, selv I selskab med sine stærkere søskende.

Springbank 14 år port, 52,8%
12 år i 2. gang sherryfade, 2 år i port. Der bliver 36.000 flasker. Selv om jeg ikke er fan af diverse eksotiske fadeksperimenter, skal jeg have denne når den udkommer. Porten giver en udvidet fornemmelse af tyngde og fylde.

Longrow 14
Ikke nær så potent og røget som 10-års udgaverne. En roligere, mere moden (!) Longrow.


Al Jones

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2095 by karlejnar
Jeg kan fuldt ud tilslutte mig Al's kommentarer, men vil derudover rose Kate Wright for en professionel, men dog "nede på jorden" Masterclass.

En stor fornøjelse at deltage, og der var så vidt jeg kunne se fuldt hus (formiddag). Hun måtte endda have bud efter en ny flaske 100proof - hendes egen yndlingswhisky, som hun skænkede meget rundhåndet af.

Ang. 14-års Port Wood Al - den er da udkommet (bottled september 2004), og var endda til salg på messen. Jeg købte dén og den 14-årige Longrow. Den 10-årige 1994 var ganske rigtigt mere potent, hvis man er til det røgede, men den 14-årige er lidt mere afrundet. Jeg synes dén ville supplere den 10-årige 1993 derhjemme ganske godt.

Alt ialt en fremragende masterclass trods en lidt kaotisk start. Vi fulgtes med Kate til lokalet på første sal. Ingen havde fortalt hende hvor vi skulle være!

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2100 by MacNiels
Jeg kan kun tilslutte mig Al og Karl Ejnar, dette var en fantastisk Master Class

Springbank Master Class med Kate Wright

Til Springbank master class om formiddagen, hvor alle pladser var taget fik vi en rigtig god oplevelse.
Vi var igennem 5 forskellige aftapninger fra Springbank destilleriet.

Den første var en Springbank 10 års 100 proof på 57% alc. Denne var lagret på 40% sherry og 60% bourbon og var taget med fordi det var Kates farvorit.

Så fik vi en Hazelburn på 7år, den vil først komme i handlen når den når de 8år. Lige nu havde den "

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2104 by Towle
MacNiels skrev:

Så fik vi en Hazelburn på 7år, den vil først komme i handlen når den når de 8år. Lige nu havde den "


Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2105 by Duffer
Towle, skrev

Romfade - yeah, hvorfor har ingen tænkt på det før?


Jo det er set før. Mac Y havde i øvrigt - en helt fantastisk - Wilson & Morgan Macallan Rum Finish - 14-års fra 1990.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2106 by MacChristensen

Romfade - yeah, hvorfor har ingen tænkt på det før? :D Men det er der måske også? Jeg mindes bare ikke at have hørt om det.
Kurt


Hej Kurt,

Glenfiddich har også en aftapning finished på rom fade - Havannah Reserve hedder den, og det er heller ikke noget nyt for Springbank, da de tidligere har udgivet aftapning finished på romfade. Prøv evt at følge dette link: www.thewhiskyexchange.com/cgi-bi ... ON5=Search , så kan du se hvad der kom ud af at søge på "rum" hos The Whisky Exchange

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2136 by Nattlorden
Springbank själva har ett par klassiska utgåvor på romfat.

/Björn Andersson
WhiskyTour, WhiskyCenter(Malmö), SMWS, Aberlour Companion & Ardbeg Committee member
Min kollektion

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.170 seconds