Whisky Show noter 2: Fri bar

More
14 years 5 months ago #19200 by jones
Vi kan passende indlede med de to eneste dram som jeg spyttede ud i løbet af de to dage.

Brora 26 Chieftain's Skoleeksempel på et svovlet sherryfad. Var næppe blevet aftappet, hvis der ikke havde stået Brora på fadets endestykke.

Springbank 19 Old Malt Cask Smørsyre kan forekomme i visse enkeltfads Springbank. Jeg kan godt lide det i rette forhold, mens andre straks står af ved mindste antydning. Her er vi langt hinsides min grænse.

Fri bar fredag

Balvenie Signature 12 og Balvenie 15 Single Cask Man skal jo lægge blidt ud!

Compass Box Lady Luck Kombinationen af to Caol ila fade og et Imperial fad havde vakt min nysgerrighed og jeg var på forhånd indstillet på at skulle lægge de £125. Men de planer blev hurtigt ændret. Resultatet er som en mellemgod Caol Ila, med kun en anelse Imperial som afslutning (eller også er det bare indbildning, fordi jeg ønskede at der skulle være Imperial). Man kan få bedre Caol Ila til en tredjedel af prisen. Et sjældent mislykket John Glasier eksperiment.

Douglas Laing Double Barrel Når Macallan møder Laphroaig I samme glas her, så sker det det som nok var meningen med Lady Luck, en smuk forening af destilleriernes meget forskellige personligheder. Har en flaske på lager. Anbefales, især til en tredjedel af Lady Luck prisen.

Elements of Islay PE1 (Port Ellen) The Whisky Exchange 58,7% 50 cl. Der findes stadig attråværdige Port Ellen fade og denne let sherryede varianter hører absolute til blandt dem. Er officielt udsolgt på TWE hjemmesiden, men man havde gemt et par kasser til messen. Jeg købte en flaske.

Glen Garioch Founder's Reserve 48% Den "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 5 months ago #19203 by Macdeffe
Jeg er helt enig i at St. Magdelene (Linlithgow) er det helt store af de lukkede lowland destillerier

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.206 seconds