WWW Falster 2009

More
14 years 7 months ago #18842 by dmwa
WWW Falster 2009 was created by dmwa
Hej alle - så er programmet for dette års WWW Falster sendt ud med MALTEN - det skulle snarest muligt også være at finde på vores hjemmeside www.dmwa.dk
I år har vi besøg fra 4 skotske destillerier / aftappere: Jan Becker fra Douglas Laing, Robert Ransom fra Glenfarclas, Alan McConnochie fra GlenDronach og Stuart Nickerson fra Glenglassaugh. Derudover er der Sensorik, Port Ellen smagning samt "Davids lækkerier" med QualityWorld samt en blindsmagning ved Dansk Maltwhisky Akademi - plus naturligvis en masse musik ved Paddy Smith og Tullamore Tales. Så der er lagt op til en meget stor weekend i whiskyens tegn i dagene 16. - 18. oktober 2009. I år råder vi over alle 65 værelser på Hotel Falster - og der er stadig få værelser tilbage. Det er dog også muligt at deltage i smagningerne uden overnatning på Hotel Falster. For yderligere oplysninger og booking kan der sendes en mail på Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. eller telefon 86373311

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19064 by uldall
Replied by uldall on topic WWW Falster 2009
Ja, så er et år gået, nu er det tid til wwwfalster igen.

Undertegnede og Jørn G. er på toget fra Fredericia fredag kl. 13.07, er der andre på samme afgang kan i finde os vogn 13, måske er der en lille dram i vente.
Vi skifter i Ringsted ca. 14.40 mod Nykøbing F. her kan sjællændere øst for Ringsted slutte sig til, måske har vi lille fest igang på vej mod Falster :D

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19077 by dmwa
Replied by dmwa on topic WWW Falster 2009
"Endnu en gang en fantastisk weekend" - "vi kommer til det 10. WWW Falster næste år" etc etc - det var de umiddelbare kommentarer, da vi brød op i formiddags. Flere kommentarer er naturligvis velkomne - og billedserier kan evt lægges på Facebook gruppen.

Vi ses vel til det 10. WWW Falster 22. - 24 oktober 2010????

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19078 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic WWW Falster 2009
Hej til alle deltagere på Falster

Tak for endnu en rigtig hyggelig whiskyweekend på Falster. Også en stor tak til Flemming for arrangementet og til Hans-Henrik for husly (og en supertur i Glenfiddich kælderen lørdag aften)

Vi var til rigtig gode smagninger, hvor der blev præsenteret mange spændende ting :-)

Jeg sidder lige nu og kigger på de tre falsker GlenDronach som skal på menuen til en smagning her i november - Det bliver godt :-)

Vi ses til næste år !

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19079 by Hering
Replied by Hering on topic WWW Falster 2009

Jeg sidder lige nu og kigger på de tre falsker GlenDronach som skal på menuen til en smagning her i november - Det bliver godt :-)


Uha-uha. Falske GlenDronach allerede? Jeg så ellers ikke en eneste italiener ;-)

Vi ses til næste år !


Ja, det gør vi helt sikkert. Jeg vil gerne være med til at fejre 10-års-jubilæet!

Tak til alle også herfra - især til Flemming og Hans-Henrik, som med hver sine bidrag skaber grundlaget for den helt særlige stemning, der mig bekendt ikke findes mage til i whisky-'verdenen'.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19080 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic WWW Falster 2009

- og billedserier kan evt lægges på Facebook gruppen.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI


Hvad hedder gruppen på Facebook?

Jørgen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19081 by Duffer
Replied by Duffer on topic WWW Falster 2009
Prøv med WWW Falster 2009 :wink:
Billeder er der dog ingen af endnu...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19084 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic WWW Falster 2009
This bad bad Whisky - Se lige hvad der sker når man får for meget :-)

Så møder du ånden i glasset !

Slainte
Jørn - Fredericia
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19087 by Hering
Replied by Hering on topic WWW Falster 2009

This bad bad Whisky - Se lige hvad der sker når man får for meget :-)

Så møder du ånden i glasset !


Det ser sgu ud til at være en god whisky med den store ånd der er i ;-)

Tak for sidst - det var overordentlig fornøjeligt. Hvordan var det nu... skulle du med til Lindores ;-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19088 by BigMac
Replied by BigMac on topic WWW Falster 2009

This bad bad Whisky - Se lige hvad der sker når man får for meget :-)

Så møder du ånden i glasset !


hahaha - klasse foto!

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19102 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic WWW Falster 2009
Først en stor tak til Flemming og Hans-Henrik for arrangementet og til alle, der fik WWW Falster 2009 til at løbe så fint ad stabelen.

I det flotte program var det svært at udvælge smagninger, men jeg havde valgt at give opmærksomheden til de udenlandske whiskygæster. Således var fredagens første smagning en Douglas Laing-tour guidet af sympatiske Jan Beckers. Af de 9 whiskies, vi smagte stod fire særligt ud for mig:

- Brora, 22 år 1983, OMC, sherry, 50%: I næsen fik jeg sherry, lidt gummi og tørv samt krudt fra nytårsaften. Krudtet gik igen i smagen, hvor sherry, svovl og farin-nødder også var nærværende. Bestemt en skarpladt Brora, der ikke fyrede med løst krudt.
- Probably Speysides Finest Distillery (Glenfarclas), 43 år 1965, OMC, 50%: Jeg havde haft fornøjelsen før og i stedet for at grifle noter fortabte jeg mig bare i denne grand harmony af sherrynuancer.
- Glen Grant, 30 år 1976, OMC, 50%: Her fik den smukke sherry tilført eksotiske frugter. Hvem ville ikke gerne sidde under en palme på en eksotisk strand i tusmørket og få skænket denne whisky af en smilende skønhed"¦
- Port Ellen, 25 år 1982, OMC, sherry, 50%: Hæld sherry ud over nylagt asfalt, brænd lidt tørv ved siden af næseborene og slik løs! 8)

Aftenens 2. smagning var en Glenfarclas Masterclass. Mine forventninger var højt sat, hvilket jeg tillod mig med udsigten til 4 smagsprøver fra Family Cask-serien udover en yngre cask sample og new make. For første gang nogensinde blev jeg decideret skuffet over Glenfarclas. Jeg har nu smagt 8-9 stk Family Cask-aftapninger og aftenens udvalg var ikke blandt de bedste. Bevares, der var da stadig god whisky imellem, men jeg savnede at savne ord og være blæst helt væk i min stol. Af 1986, 1973, 1968 samt en 1959 3rd Release, kunne jeg bedst lide min egen årgang
1973, cask 2578, sherry butt, 457 fl. 58.8%, der luftede sig i delikat sherry, gylden karamel, orange og candy.
Lige efter kom 1968, cask 1316, sherry butt, 483 fl. 65.1%, der er den stærkeste whisky, Glenfarclas nogensinde har aftappet. Her var meget fad, bittert træ, men i sin mørke vinøsitet stadig et charmerende sherryvandfald.
1959 3rd Release, cask 3227, sherry hogshead, 86 fl. 50.9% kunne en del af deltagerne godt have undværet. Jeg syntes duften var ganske god, men smagen bed så meget i kinderne og ganen, at tørheden truede med for alvor at lukke munden på mig. En whisky af bitter, bitter mokka, der har lagret sig ihjel.

Lørdag var det på den igen. Efter et rart besøg i H-H's whiskykælder var det tid til GlenDronach-smagning. Altid lune og imødekommende Alan McConnochie har efter nogle opstartsår på Benriach taget over på GlenDronach, der nu er i gang med et betydeligt comeback. Den sherrylagrede whisky viste sig at holde en stabil og høj standard lige fra den almindelige 12 års udgave, henover 15 års Revival, 18 års Allardice til tre single cask-aftapninger på henholdsvis 16, 16 og 38 år. Kan grunden være, at GlenDronach "

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.323 seconds