Michel Couvreur Fleeting single cask

More
15 years 3 months ago #17164 by Springbank21
Er der nogen der ved hvilken whisky der er i? Har netop fået en i fødselsdags gave....jeg ved den er lagret på sherry fade fra pedro ximenez.....dist. sep. 1993 o at det er en af 750 fl.

håber i vil hjælpe mig.

mvh

Torben (Springbank21)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17168 by dongregers
Du kan købe den her, men det er nok ikke til meget hjælp...
www.geschenkshop-deluxe.de/index.php?cat...Michel-Couvreur.html

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17208 by Springbank21
HMMM Det gav ikke meget, er der virkelig ingen som kan hjælpe med at finde ud af hvad der er i selve flasken???

Nogle ideer til hvordan jeg skal finde ud af det ellers?

MVH

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17209 by Peteys
Jeg har hørt at den gode mand mener det er ligegyldigt hvilken whisky der er i fadet, bare fadet er det rigtige. Så du finder nok ikke ud af det nogen andre steder heller.....

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17211 by Springbank21
ØV....for den er ellers ganske udemærket. Tak for hjælpen til jer alle....

mvh

Torben (Springbank21) er træt af disse alias fra nu af er det Torben.....men skulle nogen være i tvivl er Springbank min klare favorit og 21éren er en af mine tre al times favorit.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17212 by MacLars
Lidt mere info om Michel Couvreur kan findes her:

www.kysela.com/liqueurs/couvreur.htm

Og lidt info på fransk (da jeg ikke er specielt franskkyndig kan jeg så ikke sige om der står noget relevant...)

fr.wikipedia.org/wiki/Michel_Couvreur

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17213 by Duffer
Jeg fik nogle Michel Couvreur samples for et halvt år siden.
Kan huske der var en "overaged" malt www.a-vinstouw.dk/product.asp?product=40 og nogle forskellige vinfinishes.
Denne Calvados var også en af dem www.dvin.dk/shop/varebeskrivelse ... oducts_pi1 [backPID]=161&tx_ttproducts_pi1[product]=138&cHash=4cfdef8d98
Der var ingen af de 5-6 samples der var bare nær drikbare...
Men nu har jeg det også lidt svært med whisky og franskmænd... (Alexandre fra LMDW naturligvis undtaget :-) )

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17214 by JimTaggart
Fik omtalte Fleeting Single Cask på hotellet i Limburg sidste år. Andrea Caminneci (C&S Dram Collection) og hans samarbejdspartner Gisela (vist nok Liquid's Whisky and More) havde den med i hotelbaren. Fik dog ikke ud af dem fra hvilket destilleri, den stammer. En herlig, rummelig malt af knasende mørk kandis. Absolut anbefalelsesværdig, hvis du har en sød tand.

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17220 by WhiskyMadsen
Jeg ved godt at det ikke hjælper på dit detektivarbejde med den omtalte whisky, men hvor sherryfadet kommer fra vides faktisk heller ikke!
Pedro Ximenez er ikke et sted eller sherry hus, men en drue der giver en ekstrem klistret og sød vin, der kan fås alene (fakta har en til 50,-) eller bruges til at spæde de mere tørre typer op med.

Mvh

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 3 months ago #17221 by Springbank21

Jeg ved godt at det ikke hjælper på dit detektivarbejde med den omtalte whisky, men hvor sherryfadet kommer fra vides faktisk heller ikke!
Pedro Ximenez er ikke et sted eller sherry hus, men en drue der giver en ekstrem klistret og sød vin, der kan fås alene (fakta har en til 50,-) eller bruges til at spæde de mere tørre typer op med.


Mvh

Jakob


Tak alligevel altid rart at lære nye ting....troede det var et sherry hus...

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.324 seconds