Ældre Bruichladdich 10 aftapning

More
17 years 11 months ago #8419 by BigMac
Hej,

Er der nogen der ved hvornår Bruichladdichaftapningerne så sådan ud :?:
Den holder 40% og er farvet.

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8441 by BigMac
Siden er ikke kom noget svar fra nogen her på siden tog jeg konsekvensen og mailede Bruichladdich og fik flg. svar:

"This was before we bought the disitllery in 2000. The bottling would date therefore probably from around 1990. It was both chill-filtered, coloured with caramel and bottled in Glasgow - the standard industry practice. It is not bad bottling at all and makes a good comparison with the 10 we bottle today here at the disitllery if you want to see the effect of those industrial processess."

Mark Reynier
Managing Director


Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8445 by Hering
RESPEKT! Du er en handlingens mand. Jeg søgte rundt i en time, men kunne ikke finde ret meget, så tak for svaret på dit eget spørgsmål :-)

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8506 by Peteys
Hvad så med den 10 års Lochindaal de gamle ejere lavede?, er der nogen der kender den, og har smagt den? Efter hvad jeg har hørt skulle den være omtrent lige så røget som den "nye" Port Charlotte, men nok både koldfiltreret og tilsat farve (det regner jeg da i hvert fald med)
www.whiskyportal.com/distilleryi ... aal_10.jpg
Ku være skægt at sammenligne Lochindaal og Port Charlotte når de når samme alder.

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8507 by Macdeffe
Lochindaal er en uafhængig aftapning med Bruichladdich i

Navnet Lochindaal er navnet på det desilleri der lå i Port Charlotte og som lukkede i 30'erne. Navnet tilhører i dag en uafhængig aftapper og Bruichladdich har forsøgt at købe det tilbage. De ville nemlig hellere have kaldet Port Charlotte for Lochindaal. Den ligger nemlig i Lochindaals gamle warehouses. Bruichladdich er holdt op med at sælge whisky til den uafhængige aftapper

Om den er røget ?. Det tror jeg ikke. Jeg mindes at have smagt den, men er ikke helt sikker.

De gamle standard aftapninger fra Jim Beams tid af Bruichladdich var da en af mine favoritter da jeg startede med at drikke malt-whisky

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 11 months ago #8508 by Peteys
Ok, jeg havde forstået det sådan at det var den gamle ejer af Bruichladdich (Jim Beam) der havde sendt Lochindaal på markedet. Samme sted havde jeg hørt at det skulle være en mere røget version. Hvis jeg falder over stedet igen lader jeg høre!

Peteys

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8601 by Chief
Købte i Tyskland sådan en svend, som Claus har vist, vist nok i 2001. Så vidt jeg husker var den ikke særlig røget, men smagte fortrinligt.

Mvh.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.312 seconds