Bruichladdich 3D

More
19 years 4 months ago #2948 by BigMac
Bruichladdich 3D was created by BigMac
Hejsa :)

Er der nogen der har smagt den nye Bruichladdich 3D? og i så fald, hvad synes du om den?

Den lyder som en spændende sammensætning...

mvh

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2995 by vad
Replied by vad on topic Bruichladdich 3D
Hvorfor tommelfingeren nedad?

--Vad

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3003 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Bruichladdich 3D
BicMac skrev:

Er der nogen der har smagt den nye Bruichladdich 3D? og i så fald, hvad synes du om den?


Ja - smagte den på whiskymessen (uofficielt). Dejlig frisk tørverøg. Selvom den legalt kun må kalde sig 3år, smager den langt ældre. Den har "dét", som jeg er helt vild med, tørv og atter tørv lige i hovedet. Jeg bliver altid ekstra glad, når jeg genkender denne smag.
Den findes også i Ardbeg TEN, og de to Very Young Ardbeg's. Den var i den SMWS Longrow, vi fik som aperitif ved Port Ellen smagningen hos Al. Og den var også i en "Liquid Gold" Bowmore 11år single-cask aftapning, som min svigersøn lige har købt.

Bortset fra hos Ardbeg og altså nu fra Bruichladdich, finder man oftest denne smag i de uafhængige single cask aftapninger. I de fleste destilleriaftapninger er tørverøgen lidt mindre markant, den blander sig med en del andre smagsstoffer under blandingen af de mange forskellige fade.

I 3D bevares denne smag, vel nok fordi der vist kun er indgået 2 fade af hver af de 3 årgange.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.160 seconds