Michter's

More
13 years 6 months ago #21588 by Macdeffe
Michter's was created by Macdeffe
Titlen på dette indlæg kunne have været "Et glemt destilleri", eller også "Man kan kan faktisk gøre et godt køb i Danmark"

Michter's :

Jeg var så heldig at bytte en sample af A. H. Hirsch Reserve 16yo med bdujgp og kunne rigtigt godt lide den ( danishwhiskyblog.blogspot.com/20 ... urbon.html ). Jeg begyndte at undersøge hvad det egentlig var for en sag.

Flasken siger intet om distilleriet eller hvorfra whiskeyen rent geografisk stammer fra. Kun at det er Straight Bourbon Whiskey, Pot-Stilled Sour Mash

Den stammer fra et destilleri der hed Michter's i Pennsylvania. Det lukkede i 1988-1990. AH Hirsch købte en del 1974 fade og siden 1990 har whiskeyen lagt på tanke af rustfrit stål. Whiskeyen er blevet aftappet som 16års først og fremmest - i nogle få batches. Den sidste batch blev aftappet i 2009

Selve restlageret af whiskey på destilleriet blev tilintetgjort i 1996 (Det blev efter sigende brugt som racer brændstof). Efter flere indbrud blev lageret nemlig dømt til destruktion af retten.

Så her er altså et "nyligt" lukket destilleri der efterhånden er ret svær at finde. Sidste batch af 16års AH Hirsch blev sat til salg for 1499$ flasken men så kom den også i en meget fin kasse :-)

I USA er den svær at finde, men i Danmark er den stadig til salg for 750-900, så jeg har da opkøbt et lille lager af denne fremragende bourbon, mens den stadig er til at finde :-)


Kilder :

www.whatdoesjohnknow.com/2010/08 ... istillery/

www.whatdoesjohnknow.com/?s=Hirsch

www.hirschbourbon.com/

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.282 seconds