Hawkmoore Distillers

More
19 years 6 months ago #1973 by MacLars
Hawkmoore Distillers was created by MacLars
Det må da kunne kaldes en nyhed der kan varme på sådan en råkold efterårsmorgen! ;-)

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1975 by dmwa
Replied by dmwa on topic Hawkmoore Distillers
Ja - men dog synes indholdet af pressemeddelelsen (som vi også fik på mail) dog noget "tynd" - der er ikke meget at "skrive hjem om" - således står der jo faktisk ikke meget andet, end at de har tænkt på at starte en produktion op.

Der står ikke noget om størrelsen af produktionen, formålet, tidshorisont eller andre oplysninger, der kan få læseren til at vurdere, om dette "blot" er et micro-hygge hjemmebrænderi, eller om der er tale om et projekt, der vil kunne producere så mange flasker, at vi kommer udenfor Hadsund / Skørping området...

Men Dansk Maltwhisky Akademi vil tage kontakt til stifterne - og bringe nærmere herom i MALTEN, der udkommer næste gang i november 2004

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1976 by bruhns
Replied by bruhns on topic Hawkmoore Distillers
Det lyder da som et spændende projekt.

De har tilsyneladende ikke registreret noget dansk domæne. (Se f.eks. www.vertikal.dk/domains.dk/index ... wkmoore&t= ) og ej heller noget .com domæne.

Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1977 by stig
Replied by stig on topic Hawkmoore Distillers
Absolut spændende.
Hvorfor mon de vælger at kalde det for whiskey? Er det udtryk for en irsk inspiration med triple destillering. Nu er der naturligvis ingen regler for hvordan dansk whisky skal staves, men Cloc, som blev fremstillet i 1950erne stavede whisky uden 'e'.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1981 by redlich
Replied by redlich on topic Hawkmoore Distillers
Håber på det bedste for dem, kunne være sjovt hvis det lader sig gøre.

Men som jeg læser det, så har de en ide, men ikke nok penge til at føre den ud i livet endnu, og der er desværre rigtig mange ideer der er blevet ved det.

Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1983 by Towle
Replied by Towle on topic Hawkmoore Distillers
Jakob/Qualityworld skrev:

De har tilsyneladende ikke registreret noget dansk domæne.

Det er da noget af det første man gør, skulle jeg mene. Deres logo er heller ikke just præget af de store visioner.

Mon de overhovedet har checket om de kan få lov til at grave tørv?

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
19 years 6 months ago #1984 by redlich
Replied by redlich on topic Hawkmoore Distillers
Skal man være lidt kritisk, så virker pressemeddelelsen heller ikke som om den er skrevet af "et markedsledende dansk reklamebureau".

Kunne være spændende med nogle flere oplysninger...
Er der nogen der kender noget til de omtalte personer ? de skulle jo være "erfarende erhvervsfolk og iværksættere fra Nordjylland".

Jeg håber at det lykkedes for dem at få gang i en produktion :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1988 by Towle
Replied by Towle on topic Hawkmoore Distillers
Michael Redlich skrev:

Skal man være lidt kritisk, så virker pressemeddelelsen heller ikke som om den er skrevet af "et markedsledende dansk reklamebureau".

Økologi er jo moderne, men hvad dækker "brygget på danske råvarer, fortrinsvis økologiske" over, når det kommer til stykket? Det er jo til at overskue hvor mange forskellige råvarer der indgår i en whisky: vand og byg. "fortrinsvis økologiske" vil altså sige, at ikke alle råvarer er økologiske. Hvis vi som udgangspunkt går ud fra, at de ikke vil anvende rent underjordisk kildevand, må det altså være byggen der ikke er det. Og hvad er der så egentlig tilbage af deres "økologi"?

Og hvorfor skal de absolut puste sig op allerede inden de har begyndt? "Distilleries"..... - hvorfor ikke bare "Distillery". Mon de har tænkt sig at starte flere af slaxen, eller er det mindreværdskomplexer? Så vidt jeg har kunnet finde ud af på nettet, er Jens Hede indehaver af "Cykelfryd", der tilbyder cykeltaxaservice i Nordjylland omkring Skørping og Rold Skov og Henrik Falkenfleth kører for tiden et kursus for LOF Hadsund og Omegn med titlen: "Kend din cykel". Gå-på-mod og virketrang er godt, hvis man har ambitioner om at grundlægge et whiskydistilleri og med den baggrund kan det jo næsten ikke gå galt?

Ja, ja, lad os nu se om 6-8-10 år, hvis det da overhovedet bliver til noget. Det ville da være forrygende med en dansk whisky :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1989 by stig
Replied by stig on topic Hawkmoore Distillers

Så vidt jeg har kunnet finde ud af på nettet, er Jens Hede indehaver af "Cykelfryd", der tilbyder cykeltaxaservice i Nordjylland omkring Skørping og Rold Skov og Henrik Falkenfleth kører for tiden et kursus for LOF Hadsund og Omegn med titlen: "Kend din cykel". Gå-på-mod og virketrang er godt, hvis man har ambitioner om at grundlægge et whiskydistilleri og med den baggrund kan det jo næsten ikke gå galt?


Der må være penge i cykling i det nordjyske!
Jeg er tidligere blevet præsenteret for et regnestykke, som sagde, at opstart af whiskyproduktion i Danmark ville kræve en risikovillig kaptital på omkring kr. 20.000.000. (Jeg skal prøve, at se om vi kan få det præciseret).
Hvor mange gange skal man mon cykle fra nordjylland til grænseshoppene for at have sparet kr. 20.000.000. Vi lader tallet stå et øjeblik.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1990 by Towle
Replied by Towle on topic Hawkmoore Distillers
Stig skrev:

Jeg er tidligere blevet præsenteret for et regnestykke, som sagde, at opstart af whiskyproduktion i Danmark ville kræve en risikovillig kaptital på omkring kr. 20.000.000.

Det lyder ikke afskrækkende, synes jeg. Det nye ølbryggeri på Fur, som ikke er stort, men dog større end et bryggers-bryggeri (10.000 liter om ugen), har kostet 10 millioner, men så er gærings- og mæsketanke også beklædt med ædeltræ (ægte japansk åndenød).

Hvis en tur til Rebild Bakker i den lokale rickshaw koster f.eks. 100 kr., skulle det, med 10 x retur om dagen, 5-dages uge og ferie efter overenskomsten, kunne lade sig gøre at spare op til eget distilleri på under 90 år.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1991 by stig
Replied by stig on topic Hawkmoore Distillers

Hvis en tur til Rebild Bakker i den lokale rickshaw koster f.eks. 100 kr., skulle det, med 10 x retur om dagen, 5-dages uge og ferie efter overenskomsten, kunne lade sig gøre at spare op til eget distilleri på under 90 år.


Se den havde jeg ikke regnet ud. Men det garanterer vel, at vi får nogle erfarende folk i ledelsen.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #1993 by Towle
Replied by Towle on topic Hawkmoore Distillers
Towle skrev:

Hvis en tur til Rebild Bakker i den lokale rickshaw koster f.eks. 100 kr., skulle det, med 10 x retur om dagen, 5-dages uge og ferie efter overenskomsten, kunne lade sig gøre at spare op til eget distilleri på under 90 år.

- og Stig replicerede:

Se den havde jeg ikke regnet ud. Men det garanterer vel, at vi får nogle erfarende folk i ledelsen.

Ja, med sådanne kræfter i sadlen, så cykler det bare der ud ad. Hvis de dertil hyrer Pedal-Ove til at spille ved åbningen, kan projektet umuligt lide en krank skæbne. Det er vigtigt at have katteøje for en god forretning, når lejlighed byder sig.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 6 months ago #2191 by arvele
Replied by arvele on topic Hawkmoore Distillers
De har nå fått registrert sitt domene, men det er ikke tatt i bruk enda:
www.hawkmoore-distilleries.com

Registrert på:
Henrik Falkenfleth - Cykler & Fritid

Domenet www.hawkmoore-distilleries.dk er også registrert nå, men Whois sier at 'The requested information is not public.'

Arve M Lervik
Norsk MaltWhisky Lag
www.nmwl.no

> Quidquid latine dictum sit altum viditur <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.258 seconds