Port Charlotte PC6

More
16 years 5 months ago #13339 by mbrinks
Replied by mbrinks on topic Port Charlotte PC6

Hertil lægges dansk spiritusafgift (275 kr x 0.7l x 61,6%) = 118,58 kr.

Den danske spiritusafgift blev i 2003 sat ned fra 275 kr til 150 kr pr. liter ren alkohol.
Afgiften bliver derfor:
150 kr x 0.7l x 61,6% = 64,68 kr.

Med moms bliver totalen 680,09 kr, så der er faktisk endnu længere op til de 999 kr.

Selv til 680 kr syntes jeg prisen er lidt pebret for en 6 års whisky. Men der er åbenbart et marked i DK, som kan bære en pris på 999 kr eller mere.

Mvh
Michael

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13340 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Charlotte PC6
Jeg har her i formiddags smagt tre forskellige Port Charlotte (ikke PC6) hos Krüger.
2001 Port Charlotte 46 % - kaldet Baffo (prissat til 55 €) købt på stedet
2001 Port Charlotte 66,5 % - kaldet Eidora # 8 (prissat til 75 €) købt på stedet
2001 Port Charlotte 66,5 % . kaldet Eidora # 9 (prissat til 75 €)

Herr Krüger har selv valgt fadene ud fra new make i 2001.
Det er muligt at 75 € er mange penge for en 6-års whisky - det mener jeg også det er - men det er fremragende whisky og hvis man vil have sin "bid af kagen" - så er det nu. Whiskypriserne er stigende og kvaliteten fra en del whiskyproducenter er faldende.
Og hvis man forventer at man om f.eks tre år kan få Port Charlotte til en billiger pris, er jeg ræd for at man bliver skuffet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13341 by uldall
Replied by uldall on topic Port Charlotte PC6
Helt enig Duffer, har selv besøgt Krüger i oktober, hans egne "PC" aft. er virkelig gode, også set i forhold til prisen herhjemme. Undskyld Vignoble med sådanne priser jager i os over grænsen! i har jo ikke "monopol" på denne aft.!,
PC 6 har forøvrigt fået hammerslag på whiskyauction for knap 100 euro, altså ca. kr.250 under den danske pris.

Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13342 by Lading
Replied by Lading on topic Port Charlotte PC6

Jeg har her i formiddags smagt tre forskellige Port Charlotte (ikke PC6) hos Krüger.
2001 Port Charlotte 46 % - kaldet Baffo (prissat til 55 €) købt på stedet
2001 Port Charlotte 66,5 % - kaldet Eidora # 8 (prissat til 75 €) købt på stedet
2001 Port Charlotte 66,5 % . kaldet Eidora # 9 (prissat til 75 €)

Herr Krüger har selv valgt fadene ud fra new make i 2001.
Det er muligt at 75 € er mange penge for en 6-års whisky - det mener jeg også det er - men det er fremragende whisky og hvis man vil have sin "bid af kagen" - så er det nu. Whiskypriserne er stigende og kvaliteten fra en del whiskyproducenter er faldende.
Og hvis man forventer at man om f.eks tre år kan få Port Charlotte til en billiger pris, er jeg ræd for at man bliver skuffet.


Jeg tror, og håber, ikke de kan få 999,- for en ung malt når først nyhedshysteriet har lagt sig.

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13343 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Charlotte PC6

Jeg tror, og håber, ikke de kan få 999,- for en ung malt når først nyhedshysteriet har lagt sig.

Vi er enige om at 999,- for en 6-års whisky er helt ude af proportioner - selv på Systembolaget er den billigere. :-(
Selv 75 € er da i overkanten. Men prisen på PC6 er allerede steget i Tyskland - flere steder fra 70 til 77 €. Om en måned kan man måske se den til 84 €.
Men de forsvinder fra hylderne og flere forhandlere melder udsolgt.
Så at prisen skulle gå ned - tror jeg ikke på - tværtimod.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13346 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Port Charlotte PC6

Jeg tror, og håber, ikke de kan få 999,- for en ung malt når først nyhedshysteriet har lagt sig.

Vi er enige om at 999,- for en 6-års whisky er helt ude af proportioner - selv på Systembolaget er den billigere. :-(
Selv 75 € er da i overkanten. Men prisen på PC6 er allerede steget i Tyskland - flere steder fra 70 til 77 €. Om en måned kan man måske se den til 84 €.
Men de forsvinder fra hylderne og flere forhandlere melder udsolgt.
Så at prisen skulle gå ned - tror jeg ikke på - tværtimod.


Deri er jeg fuldstændig enig, tag bare pc5 også i begrænset antal, piv god whisky men den er jo steget vanvittigt....har set den til 2500kr og købte den selv for 750kr sidste år da den kom ud....
Jeg ved godt at det var den første men de vil vel altid være stigende når det er begrænede mængder eller?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13366 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Charlotte PC6

Deri er jeg fuldstændig enig, tag bare pc5 også i begrænset antal, piv god whisky men den er jo steget vanvittigt....har set den til 2500kr og købte den selv for 750kr sidste år da den kom ud....

Der er lige blevet solgt en PC5 til ca. 1000 DKK på eBay.de

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13402 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Port Charlotte PC6

Deri er jeg fuldstændig enig, tag bare pc5 også i begrænset antal, piv god whisky men den er jo steget vanvittigt....har set den til 2500kr og købte den selv for 750kr sidste år da den kom ud....

Der er lige blevet solgt en PC5 til ca. 1000 DKK på eBay.de


Very nice,

Tak Duffer.

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13445 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Port Charlotte PC6

Deri er jeg fuldstændig enig, tag bare pc5 også i begrænset antal, piv god whisky men den er jo steget vanvittigt....har set den til 2500kr og købte den selv for 750kr sidste år da den kom ud....

Der er lige blevet solgt en PC5 til ca. 1000 DKK på eBay.de


Hej Duffer,

Har lige et spørgsmål.....ved du hvor mange der er tappet af PC6?

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13446 by Duffer
Replied by Duffer on topic Port Charlotte PC6

Har lige et spørgsmål.....ved du hvor mange der er tappet af PC6?

Totalt - 18.000 flasker - 6 forskellige rør.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 4 months ago #13460 by Springbank21
Replied by Springbank21 on topic Port Charlotte PC6

Har lige et spørgsmål.....ved du hvor mange der er tappet af PC6?

Totalt - 18.000 flasker - 6 forskellige rør.


Tak for hurtigt svar

mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.233 seconds