Singleton of Dufftown

More
16 years 8 months ago #12700 by fao
Singleton of Dufftown was created by fao
Er der nogle der har kendskab til Singleton of Dufftown Single Malt 12 YO.
Skal ud og rejse med SAS i næste uge og kan til hjemturen bestille ovennævnte til 199.- for en liter, hvilke vel ikke er så dårlig, hvis den er drikkelig :?:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12701 by Duffer
Replied by Duffer on topic Singleton of Dufftown
Jeg har ikke selv haft fornøjelsen, men der er lidt info her;
www.gwpublishing.com/fe/the%20si ... fftown.htm
og her;
www.lfw.co.uk/acatalog/Stock_Li ... wn_69.html
Og smagsnoter herunder
The Singleton, of Dufftown 12-year-old (Scotland)
Following on from its launch of The Singleton of Glen Ord, Diageo has developed The Singleton of Dufftown, which is initially being launched in the UK duty free market. According to Diageo's Marketing Director "“ Malt Whisky, Nicholas Morgan, "There's a higher proportion of European oak than in the existing Flora & Fauna series bottling of Dufftown. It's targeting the same kind of drinker as The Singleton of Glen Ord "“ someone who wants to drink single malts, is interested in doing so, but perceives barriers in the way of doing it. There's a complexity of language and packaging. The Singleton of Dufftown is a slightly more accessible malt for some people, without being dumbed down."

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12718 by WhiskyMadsen
Replied by WhiskyMadsen on topic Singleton of Dufftown
Jeg har fået den serveret af min norske svoger for ca et ½ år siden, og der blev ikke gjort noter den aften.
Husker den som let og "let drikkelig" (kvinderne kunne godt lide den, og de er ellers ikke til whisky), noget frugt og vanilje, - jeg købte ikke selv en på båden tilbage.

Jakob

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16167 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Singleton of Dufftown
Hej til alle.
Singleton forekommer under navnet Dufftown
Singleton forekommer også med navnet Glen Ord.
Og ligeledes Singleton of Glendullan.
Findes der flere af disse Singleton, som tilsyneladende er produceret til Toldfrit salg.
Jeg synes at forstå at hvis der er en serie så er Diageo inspireret af serien Flora og Fauna, eller er det helt forkert.
Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16168 by Peteys
Replied by Peteys on topic Singleton of Dufftown
Det virker lidt som Diageo's måde at have en billig serie af malt whiskyer. de tre er lancerede på forskellige markeder rundt om i verden. Har smagt Dufftown versionen, og det er ok, men ikke super.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16169 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Singleton of Dufftown
Hej Golfarne

Der findes en Singleton of Auchroisk. Efter sigende skulle det være den oprindelige, idet man fandt at Auchroisk var for svært at udtale. Derfor blev navnet Singleton brugt i stedet for. Senere er det så blevet til en serie af forskellige destillerier.

Besøgte jo Glen Ord i maj, og her produceres nu udelukkende Singleton of Glen Ord i stedet for den "gamle" Glen Ord i den firkantede flaske. Vattingen er justeret en smule med brug af højere andel af sherryfade, og abv er sænket fra 43 til 40%. Desuden sælges den nye malt kun i fjernøsten iflg guiden. Så det eneste sted, den ellers kan købes er på destilleriet.

Jeg købte dog ikke nogen, men fandt i stedet et pænt lille udvalg af Rare Malts. Valgte en Coleburn herfra. En nødvendig prioritering, når jeg nu ikke vil komme længere bagud :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16170 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Singleton of Dufftown
Hej Peter og Karlejnar.
Tak for jeres svar, og til dig Karlejnar rart at høre fra dig, håber at I befinder jer godt
deroppe i det dejlige land. Det er jo en frygtelig kamp, du har med ikke at komme længere bagud, det er frygtelig kun at må nyde og ikke byde (købe). Jeg er sikker på, at vi er mange, der forstår dine kvaler, når nu flaskerne står der lige foran dankortet.
De bedste hilsener til jer deroppe i Skotland.

Hilsen
Golfarne

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16171 by Peteys
Replied by Peteys on topic Singleton of Dufftown
Karl Ejnar har helt ret, Det startede med Auchroisk, og ganske rigtigt med at den var for svær at udtale. Og, navnet singleton skulle så indikere at det var en single malt. Den kom i øvrigt på markedet først/midt i 80'erne, da den første malt fra destilleriet var blevet omkring de 12 år.

Auchroisk indgår vist ikke i rækken af singleton destillerier mere.

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16182 by uldall
Replied by uldall on topic Singleton of Dufftown
Smager udmærket, blød, mild, sødme typisk "tynd" speyside.
Smagte og købte den i Aberdeen lufthavn i foråret, glimrende i Golfbaggen, dæmper :roll: en efter et dåligt golfslag.
Slainte uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16183 by Golfarne
Replied by Golfarne on topic Singleton of Dufftown
Hej til Uldall.
Uldall skriver: dæmper en efter et dåligt golfslag.
Det med det dårlige golfslag må skyldes at du er højhandicaper.
Hilsen
Golfarne
HCP 11.6

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 6 months ago #16184 by uldall
Replied by uldall on topic Singleton of Dufftown
Ja Golfarne, hcp.10.8 giver en alt for mange Whiskyer på en 4 timers runde :P
Håber at kunne give Ian Millar kamp til stregen alligevel, du skulle tage at dukke op på Falster, det bliver
igen en stor weekend :D

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.156 seconds