Dublin

More
16 years 3 months ago #14232 by dmwa
Dublin was created by dmwa
Hej
Skal på en lille tur med "drengene" søndag til onsdag (20-23/1) - og vil suge lidt til mig af byen. Findes der - lig Skotland - egentlige whiskybutikker dér? Turen skal bl.a. danne grundlag til en artikel i MALTEN - så det skal ikke være en vinforretning med et spinkelt udvalg henne i hjørnet, som jeg er interesseret i at høre om.

Har lavet aftale med det lokale destilleri (museum) - så den er der styr på.

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14233 by Peteys
Replied by Peteys on topic Dublin
Hej Flemming
forretningerne du skal besøge nu du er der, er de samme to som Hering og jeg var forbi i sommers. Den ene står bag Greenspot (vinhandel) og den anden hedder vist Celtic whisky shop , begge ligger (eller lå) i gaderne væk fra college på den modsatte side af floden
Celtic Whiskey Shop 27-28 Dawson Street
Mitchell's 21 Kildare Street,

Mitchells har ikke så meget whisky at byde på, men det er dem der har lavet green spot i mange år (eller hele tiden?)
Så jeg vil anbefale at starte der. The whisky shop er lidt dyrere end eks. skotske whisky forhandlere, men de har et udemærket udvalg.

Ellers er der jo altid div. pub, men det behøver jeg vel ikke fortælle....
Hvis i keder jer kan i jo altid gå op til en kvindelig bartender og spørge om hun har en black bush, det giver af og til et par sjove ansigtsudtryk!

God tur

Peter

ps, det er rimeligt nemt at få fat i nogenlund detaljerede bykort over Dublin gratis, så lad være med at bruge penge på dem.

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14234 by Laur
Replied by Laur on topic Dublin
Var selv forbi Celtic Whisky shop, og det er en ok shop, men udvalget er ikke voldsomt stort. Hvis i kan lide traditionelt irsk musik, så er Cobblestone Bar på 77 North King Street en rigtig hyggelig pub ! (de har en bartender der ligner Bill Clinton på en prik). Temple Bar området syntes jeg er overrated, og er klart mere til de pubs der ligger udenfor Temple Bar området. Men det er jo smag og behag.

God tur !
Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14236 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dublin

Var selv forbi Celtic Whisky shop, og det er en ok shop, men udvalget er ikke voldsomt stort.

Enig.
CWS er "whiskyforretningen" i Dublin / Irland.
Udvalget er ikke prangende men de har dog nogle enkelte interessante uafhængige aftapninger og forretningen er absolut et besøg værd.
Man kan dog på ingen måde sammeligne forretningen eller Dublins øvrige forretninger med London eller de forretninger du er vant til at komme i når du er i Skotland.
Men du skal være klar over at ALT er enten dyrt eller meget dyrt i Irland. Whisky er ingen undtagelse - de fleste aftapninger skal du forvente at betale mindst 20 - 50% mere for end herhjemme.
Temple Bar er en turistfælde hvor det er overordentligt svært andet end turister og de har et meget skuffende øl udvalg - Carlsberg, Heineken og en tynd irsk ale som jeg ikke kan huske navnet på. Ja, og så er der Guinness. :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14238 by FrankC
Replied by FrankC on topic Dublin
Laur Skrev:
Var selv forbi Celtic Whisky shop, og det er en ok shop, men udvalget er ikke voldsomt stort.


Linket til CWS er www.celticwhiskeyshop.com

VH FMC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14239 by henrikslaug
Replied by henrikslaug on topic Dublin
Uha, scannede lige priserne på deres whiskey igennem; Duffer har ret ang. priserne... :shock:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14240 by Sparholt
Replied by Sparholt on topic Dublin
Følgende steder bør også besøges!
Berry Bros & Rudd
No. 4 Harry Street
Dublin 2.
Tel: +353 1 677 3444
Opening Hours:
Monday to Saturday: 10.30am until 6.30pm
Late Night Thursday until 8.00 pm

Gilbeys Wines
Nangor House,
Namgor Road,
Dublin 1

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14241 by dmwa
Replied by dmwa on topic Dublin

Ellers er der jo altid div. pub, men det behøver jeg vel ikke fortælle....

Altså - nu skal vi (jeg og mine 2 sønner på 21 og 23 år) jo derover for at gå historiske byvandringer, besøge museer, høre opera - og så tidligt i seng, for at være friske til næste dag. Så Pub-besøg - det bliver der ikke tid til...... Unge mennesker på 21 og 23 har jo ikke pub-kultur....) Det har jeg i alle tilfælde bildt mine kone ind.

Tak for inputs - vil prøve dem af "overthere"

Skal i øvrigt bo i Temple Bar - som den turist vi nu er....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14242 by Duffer
Replied by Duffer on topic Dublin

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
14 years 6 months ago #19023 by FrankC
Replied by FrankC on topic Dublin
Hej Alle

Skal igen til Dublin og besøge venner,vi skal en tur til Bushmills igen (besøgte stedet i 1983). Her mit spørgsmål er der andre steder "Nord på" der er et most/intressant at besøge.

MVH FRANKC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.255 seconds