Identifikation af Laphroaig?

More
19 years 1 month ago #4486 by Towle
Maltmaniacs er der en omtale af en 10 års Laphroaig fra 1978 (Bonfanti) www.whiskyfun.com/ArchiveDecember04-2.html#271204 (bladr et klik ned til December 26, 2004). Bedømmelsen og noterne lyder jo næste for godt til at være sandt og jeg har luret lidt på, om det mon var muligt at støve en sådan flaske op. Heldigvis snublede jeg over Mara Malt-Rarities www.maltwhisky-mara.com/index2.htm og de har en med følgende beskrivelse (side 57 i PDF-filen):

LAPHROAIG
10y 75cl 43%
distillery bottling
"žunblended"

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4488 by karlejnar
Hej Kurt

Jeg er ikke sikker på, at det er den samme. Serge skriver jo:

This version was bottled just before the ‘unblended' ones (see the October 10 entry)


Og i MARA-kataloget skriver de, at den er "unblended".

Jeg gik tilbage til "October 10", men fandt ikke nogen Laphroaig dér :roll:

Men du har da ret i at 96 point er meget flot.
Held og lykke med jagten - inviterer du på en smagsprøve :P , hvis du finder den :wink:

PS: Han var ikke særlig imponeret af den rom-afsluttede DL OMC lige under. Det var vist også den, vi diskuterede i en anden tråd 8)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4490 by Towle
Replied by Towle on topic Identifikation af Laphroaig?
Karl Ejnar skrev:

Og i MARA-kataloget skriver de, at den er "unblended".

Aaaarrrch, det havde jeg fået vendt lige omvendt inde i mit syndige hoved. Skarpt set, Karl Ejnar, det afgør jo sagen.

Held og lykke med jagten - inviterer du på en smagsprøve :Razz: , hvis du finder den :wink:

Selvfølgelig, halvdelen af fornøjelsen vil være at dele med andre der vil sætte lige så stor pris på den som jeg selv :D

PS: Han var ikke særlig imponeret af den rom-afsluttede DL OMC lige under. Det var vist også den, vi diskuterede i en anden tråd :Cool:

Netop, og jeg mener også at jeg skrev, at mine fise var blevet lidt kolde af samme årsag. Og dog.... Romfinish vil jo i høj grad være en smagssag og han skriver da også, at dét bryder han sig ikke om og at det ikke har så meget med whisky at gøre. Men hvis jeg får chancen, kunne jeg nu alligevel godt tænke mig at smage, omend det nok ikke er den jeg vil ofre penge på en helflaske lige nu.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4491 by BigMac
Replied by BigMac on topic Identifikation af Laphroaig?
Kurt skrev:

Romfinish vil jo i høj grad være en smagssag


Enig :!: al whisky er en smags- og temperament sag.

Prøvede i november 2004 en Chieftains Caol Ila 11 års - Rom finish
Den var ikke noget hit, hverken hos mig eller resten af forsamlingen til vores Islaysmagning. :?
Faktisk blev den dårligste whisky på smagningen :shock: men det var også flotte whiskies den var oppe imod.

Men hvis du skal prøve en whisky på Rom-finish som er vellykket, så prøv:

Linkwood 1989 (13år) Old Malt Cask 50% - DEN er lækker :D
Linkwood i sig selv er kanon whisky, så her får du den typiske speyside-karakter med det søde fra rommen - hvis du altså kan finde den - synes at kunne huske den var svær at finde...

Mvh

BigMac

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.183 seconds