Caol Ila med sød sherry finish

More
19 years 4 months ago #3053 by cs
Hej med jer
På det sidste har jeg forsket lidt i sherry finish af den søde type - det er jo jul. Noget i retning af Peerless Glen Grant 33 år, Pittyvaich FF, Scapa 16 års CTC og OMC Ardbeg 1975 for at nævne nogle stykke. Det er ikke så tosset efter min mening, hvis der er lidt røg som i f.eks Ardbegen.

Jeg faldt den anden dag over Dun Bheagan Caol Ila 10 års, der er beskrevet med sherry finish. Ved nogle om det er sød sherry, altså Pedro Ximenez og hvor den kan købes i DK til hvilken pris?

Gordon McPhail laver en 1988 Sherry Wood Finish Private collection - hvor sød er den og hvor til hvilken pris?

For resten så er den nævnte Ardbeg et besøg værd i denne søde juletid...

Med phenol i næsen :P
cs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3131 by cs
Replied by cs on topic Caol Ila med sød sherry finish
er der virkeligt ingen der har erfaringer med søg sherry finish eller kan hjæpe med at finde de nævnte whiskys?

cs

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3132 by Duffer
Hvis du er frisk på at bestille dem på Internettet, kan du prøve WQ - i Hamburg.
Jeg kunne ikke finde dem begge - men jeg tror dette er én af dem du er på udkig efter ?

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #3134 by Boggen
Hej CS!

Jeg tror ikke der findes ret mange Caol Ila'er der har fået PX-finish. Endsige vil jeg vove den påstand at der ikke findes ret mange islay-whiskyer der har fået et ordentlig skud sherry. Du kan være heldig at finde noget en gang imellem.

Vedrørende Caol Ila G&M Private Collection så ved jeg at i Kjær & Sommerfeldt i København har de udgaven der har ligget på portvinsfade - og den kan klart anbefales - koster ca. 550 kr.

I samme serie kom en der havde ligget på rødvinsfad, cognagfad, calvadosfad og endelige port og sherry. Det er ved at være nogen år siden de blev lanceret, så du skal nok være heldig, hvis du vil finde den i Danmark.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.198 seconds