Er Laphroaig Quarter Cask en klam fidus?

More
19 years 2 months ago #4002 by bruhns
Ok, pengene er blevet hævet fra mit VISA kort, så jeg forventer at den snart ankommer.

Mvh.
Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4004 by Towle

Ok, pengene er blevet hævet fra mit VISA kort, så jeg forventer at den snart ankommer.

Hvor har du bestilt? Hvor kan man købe?

Hvis det står til troende, at den først kommer til Danmark til sommer, må jeg foretage mig noget desperat. Enten bestille hjem, med dertil påløbende omkostninger, eller få den sendt til en adresse i London, hvorfra en god ven kan tage den med hjem.

Som åbenbart den eneste i dette forum der ikke har fået lov til at købe bare en enkelt flaske, sidder jeg jo tilbage med et tørt næb.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4005 by bruhns
Hej Kurt,

Jeg var en af de heldige, som vandt lotteriet, så det er på deres hjemmeside jeg har bestilt....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4008 by karlejnar
Hej

Jeg var som sagt også en af de heldige i lotteriet (vinder ellers aldrig noget, måske skulle man begynde med Lotto) 8)
De er godtnok hurtige til at trække pengene :shock: , så må vi jo se, hvornår den dukker op :P

Og Kurt, hvis det ikke lykkes for dig at skaffe én, må jeg jo overveje at invitere dig til en Laphroaig vertikalsmagning her hos mig :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4009 by BH
Det er da vist kun Kurt der ikke har vundet :lol:

Ved mig trak de også pengene hurtigt, men jeg venter ikke flasken lige med det samme. Da jeg bestilte FOL 11 års flasken trak de også pengene hurtigt, men der gik næsten 2 mdr. inden jeg fik flasken. Og når jeg får den, kommer den jo bare hjem i skabet til alle de andre flasker Laphroaig. Jeg lader mig vist friste for let, eller så drikker jeg for lidt :roll:

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4011 by MacChristensen

Og Kurt, hvis det ikke lykkes for dig at skaffe én, må jeg jo overveje at invitere dig til en Laphroaig vertikalsmagning her hos mig :wink:



HOV - HVAD MED OS ANDRE ????????? :mrgreen:

Slainte,
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4013 by karlejnar
Hej Jesper

Følte du dig forbigået - det var ikke meningen. Men vi skal nok også passe på, vi ikke falder over hinanden med smagninger.
Og så kan jeg ikke konkurere med Al om de behageligste smagningsomgivelser.

Men enten bliver det i meget lille skala med de flasker, jeg har i skabet, og få deltagere. Ellers må vi arrangere en whiskynyt smagning, hvor hver deltager medbringer en Laphroaig.

Og Bjarne, det er da en utrolig langsom postgang, de bruger så. De kunne nok lære noget af Ardbeg.

Og så er du jo ikke den eneste, der er bagud med dit druk, for nu at bruge Al's berømte ord.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4014 by Macdeffe
Ja det minder mig om min studietid. Man går rundt med en konstant dårlig samvittighed :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4021 by Towle
Karl Ejnar skrev:

Og Kurt, hvis det ikke lykkes for dig at skaffe én, må jeg jo overveje at invitere dig til en Laphroaig vertikalsmagning her hos mig :wink:

Ohøj manne, dét kalder jeg ædelsind :D

Det er vel et formål i sig selv at smage på en nyskabelse og da jeg har været uheldig at stå bagerst da der blev delt flasker ud, ville jeg da være et skarn, hvis ikke jeg greb sådan en invitation med kyshånd. Lidt flydende til kråsen, skal man jo aldrig kimse ad :wink:

Hvis - såfremt og ifald - må vi jo aftale nærmere. om det skal være et "face-to-face-to-face" (to mand og en flaske), eller der lister sig et par andre med, vil jeg lade være helt op til dig. Om jeg har noget Islay af interesse at bidrage med, må stå sin prøve.

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4022 by Towle
Bjarne skrev:

Og når jeg får den, kommer den jo bare hjem i skabet til alle de andre flasker Laphroaig.

Hva' fa'en??? Du sku' skamme dig, sku' du :D

Ak ja, sådan er verdens herligheder så skævt fordelt. Minder mig iøvrigt om denne gamle historie:

To gamle damer står og taler sammen. Den ene siger: "Når min mand dør, skal han brændes", hvortil den anden - som er pebermø - replicerer: "Ak ja, nogen har ingen mand, mens andre har så mange at de kan fyre med dem" :D

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4023 by Duffer

Om jeg har noget Islay af interesse at bidrage med, må stå sin prøve.

Venlig hilsen
Kurt


Du har vel din Finlaggan :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4024 by Towle
MacAll skrev:

Du har vel din Finlaggan :oops:

Tø-hø, touché :P
Nej, det har jeg faktisk ikke. Jeg var ganske vist ret emsig omkring Finlaggan i sin tid, men da jeg hørte hvad (duuuuut) skulle have for den, kølnedes min interesse. Det var kun fordi jeg havde set den i Fakta til lavpris (hvilket de efterfølgende benægtede, de skumlinger), at jeg fattede interesse for den.

Nå, pyt. Min mani med tilbudswhiskies er efterhånden dampet lidt af. Jeg går stadig efter at spare en hund eller to på de flasker jeg alligevel har tænkt mig at anskaffe, men at jeg efterlader mig et slimet spor af aldrig-smagte discount flasker, kan ikke længere holde mig vågen om natten :wink:

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4025 by karlejnar
Kurt (Towle) skrev:

Om jeg har noget Islay af interesse at bidrage med, må stå sin prøve.

hvortil MacAll replicerede:

Du har vel din Finlaggan

Nu havde jeg jo egnetlig tænkt, at det skulle være en ren Laphroaig smagning. Og jeg tror ikke, der er Laphroaig i en Finlaggan - mit bud er stadig Caol Ila.
Men den kunne selvfølgelig bruges som aperitif ;-)

Eller det kunne jo være, det udviklede sig til en whiskynyt smagning som Springbank og den tidligere Port Ellen. Der er det "tilladt" at medbringe flaske nr. 2 som en anden slags, eller evt. begge hvis man ingen Laphroaig har.

Men er der stemning for en Laphroaig smagning efter dette koncept?
(over 20 whiskies á 1cl)
Eller vil man hellere det halve antal, men á 2cl?

Min sidste "privat-smagning" var med 3cl, men "kun" 6 malts (og i 43-46%) + en night-cap (i CS). Hvis der er flere cask strength, er det nok i overkanten med 6x3cl.

Følgende Laphroaig er i mit barskab:
Laphroaig 10år, aft: 2003, 40%, destilleriaftapning
Laphroaig 10år, aft: 2004, 55,7%, cask strength destilleriaftapning, ufiltreret
Laphroaig 15år, aft: 2002, 43%, destilleriaftapning
Laphroaig 11år, dest: 1990, aft: 2001, 59,1%, Cadenhead, single bourbon barrel, cask strength, 234fl, ufiltreret, ufarvet
Laphroaig 13år, dest: 1988, aft: 2001, 46%, Murray McDavid, single bourbon barrel, ufiltreret, ufarvet
Laphroaig 14år, dest: 1989, aft: 2003, 50%, Douglas Laing OMC, single cask, ufiltreret, ufarvet

Dertil kommer så den famøse Quarter Cask når den ankommer. 5år i bourbon barrel + 7mdr i bourbon quarter cask, 48%, ufiltreret, ufarvet?

For en ordens skyld gøres opmærksom på, at med ufiltreret mener jeg ikke-koldfiltreret.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4026 by Duffer
hvortil MacAll replicerede:

Du har vel din Finlaggan


Det var nu mest ment som en joke, idet jeg svagt husker en lang tråd om emnet, hvor Towle var ivrig efter at få fingrene i en flaske Finlaggan. :lol:

En skam jeg ikke er til Laproaigh :oops:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4029 by bruhns

Men er der stemning for en Laphroaig smagning efter dette koncept?
(over 20 whiskies á 1cl)
Eller vil man hellere det halve antal, men á 2cl?


Jeps. Jeg går desværre glip af Springbank arrangementet pga. en anden uaflyselig aftale herovre på Djævleøen, så det ville da være alletiders at have dette at se frem til. Hvornår og hvor skulle det i givet fald være? Jeg kan nok grave noget Laphroaig frem til at supplere med :-)

Mange hilsener,

Jakob/Qualityworld

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4031 by bruhns
Mht. antallet ville jeg gå efter 1 cl. størrelser, men mht. antallet er jeg ret åben, dog giver mere en 15-20 stk nok begrænset mening ift. mine smagsløg...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4127 by caskdk
Undskyld jeg først kommer på banen nu. Er lige kommet hjem, fra udlandet i nat.
Blandt de beskeder jeg fik var at også vi er blevet brændt af ifh til levering. :cry: Som Stig skriver bliver det ihverttilfælde sommer før vi også kan leverer.

Claus FC Vin

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4128 by BH
Tirsdag d. 18. januar modtog jeg en mail fra Laphroaig om at jeg var blandt de 1000 heldige. Jeg bestilte flasken og pengene blev straks trukket. Mail'en var fra Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den.

Idag modtog jeg en enslydende mail fra Denne e-mail adresse bliver beskyttet mod spambots. Du skal have JavaScript aktiveret for at vise den. med muligheden for at købe endnu en flaske da jeg jo var blandt de 1000 heldige.

Nu går jeg bare og venter på den første flaske.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4129 by karlejnar
Hej Bjarne

Det samme er sket for mig :shock:
Ringede til Laphroaig, og fik at vide, at jeg skulle ringe til F.O.L. på et andet nummer.
Der fik jeg at vide, at det ikke betød, at man kunne købe en flaske mere, det havde de sikret. Men hun ville lade beskeden gå videre til IT-folkene, da der åbenbart var tale om en fejl.

Og så ville min flaske for øvrigt ankomme inden for den næste uges tid :D

Det kunne da ellers være "sjovt" hvis vi kunne købe én til, så kunne vi jo sælge den til én, der ikke var heldig i lotteriet ;-)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.256 seconds