bunnahabhain peated

More
13 years 3 months ago #22320 by kimP
bunnahabhain peated was created by kimP
Kan det virkelig passe at den eneste destilleri aftapning man kan få fra bunnahabhain som er peated er den der er udgivet til festivalen ?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22322 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bunnahabhain peated
Moine 2009 ?

Jeg kender umiddelbart ikke andre fra 1997 Moine batches

Bunnahabhain har dog i dette årti igen produceret peated, og af destilleri aftapninger er der Toiteach : www.thewhiskyexchange.com/B-40-Bunnahabhain.aspx

Søger du 1997 varianten er der adskillige uafhængige, jeg mener Signatory købte en masse Moine fade fra 1997

Jeg var til en smagning i sidste uge, hvor en peated 1997 Duncan Taylor var på programmet, den fås hos Tønden i Haslev, det var dem der stod for smagningen!

Personligt købte jeg en del flasker af Vanilla Smoke fra Wemyss for et år siden, også en dejlig peated Bunna fra Moine batchen

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22327 by kimP
Replied by kimP on topic bunnahabhain peated
Ja, jeg må nok snart erkende at hvis jeg vil smage en peated bunna bliver jeg nød til at købe en uafhengig. Jeg syntes nu det ser federe ud på hylden med en org flaske :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22335 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic bunnahabhain peated
Den oprindelige Moine var så vidt jeg husker 6år, og jeg smagte den på Islay i '04, så den må jo være fra 1997. Den er nok lidt svær at få fat på nu.

Den nye OB Moine er denne her, som jeg købte i september '09 på destilleriet:
Bunnahabhain Mòine 6y 58.4% 2003/29.04.2009 CS finished 3months in Oloroso casks b403/642
Det må være den Deffe nævner, og jeg så også den omtalte Toiteach på hylden (46%)

På festivalen i foråret købte jeg denne i Spar-shoppen i Bowmore, fordi jeg havde hørt flere gode anbefalinger af den.
Bunnahabhain 1997 Peated Edition 60.2% 1997/2010 #40/82b Queen of the Moorlands

Ingen af dem er åbnet endnu, så jeg kan ikke bidrage med smagsnoter.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22336 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bunnahabhain peated

Ja, jeg må nok snart erkende at hvis jeg vil smage en peated bunna bliver jeg nød til at købe en uafhengig. Jeg syntes nu det ser federe ud på hylden med en org flaske


Jeg har præcist den modsatte holdning :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22337 by kimP
Replied by kimP on topic bunnahabhain peated

Den oprindelige Moine var så vidt jeg husker 6år, og jeg smagte den på Islay i '04, så den må jo være fra 1997. Den er nok lidt svær at få fat på nu.

Den nye OB Moine er denne her, som jeg købte i september '09 på destilleriet:
Bunnahabhain Mòine 6y 58.4% 2003/29.04.2009 CS finished 3months in Oloroso casks b403/642
Det må være den Deffe nævner, og jeg så også den omtalte Toiteach på hylden (46%)

På festivalen i foråret købte jeg denne i Spar-shoppen i Bowmore, fordi jeg havde hørt flere gode anbefalinger af den.
Bunnahabhain 1997 Peated Edition 60.2% 1997/2010 #40/82b Queen of the Moorlands

Ingen af dem er åbnet endnu, så jeg kan ikke bidrage med smagsnoter.


Jeg har fået et godt øje til Toiteach og den ryger nok med i kurven næste gang jeg skal handle. sjovt nok har de lagt sig op af laphroaigs farver... hvid/grøn og ikke sort/grøn som de fleste flasker de producerer... men der går nok lige et par lønninger inden der er plads til at få flere af de fantastiske flasker :/ Julen vare længe og koster mange ... 8)
Det kan jo ikke passe at det eneste islay still jeg ikke har smagt noget fra jeg ikke kan li er bunna... så må jeg jo lægge mig lidt mere i selen :)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22338 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic bunnahabhain peated
Bunnahabhain bliver rigtigt godt når det får nogle år på bagen!

Prøv evt DMWS Falster 2008 Bunna, den er fremragende

eller Flying Pirate fra Juul's, jeg er ikke sikker på den fås endnu

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 3 months ago #22339 by Duffer
Replied by Duffer on topic bunnahabhain peated
De to tyske aftappere Malts of Scotland og The Whisky Agency har også aftappet et par temmelig gode og gamle Bunna'er, sidstnævnte er dog ikke er helt billige. Der er dog ingen dansk importør

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.219 seconds