Premier Barrel: Laphroaig 8YO

More
16 years 9 months ago #12557 by FrankJensen1
Var nede ved den lokale whiskypusher idag, og han havde fået lidt nyt og spændende hjem som jeg faktisk ikke har set før...
Og det er jo glædeligt når man nu havde forventet at få en whiskykrise efter at jeg flyttede nordpå (op til de gode isterninger på 'kolonien' :lol: (gud forbyde at de propper det i min whisky, men til andre ting er det OK)

Douglas Laing's Premier Barrel, Laphroaig 8YO.
Og ja, det er ikke kun whisky man betaler for, men også trækasse og keramisk dekanter, men hvad pokker... Al whisky heroppe er dyrt, men man kan være heldige at få nogle gode flasker til rimelige penge, så jeg tog chancen...
Og så er det en flaske man ikke får nogle hits på når man søger herinde... spændende 8)

Duften afsløre at det er en laphroaig med træ og tørv, men også noget sødligt... ret spændende
Smagen er dejligt røget (uden at være for overvældende) og med meget tør eg. En fantastisk kraftig smag der fylder hele munden og får mundvandet til at løbe :D - og så bliver den hængende pænt længe...

En ret god og spændende whisky, hvis nogen af Jer får lyst. Ellers skal I være velkommen til at komme op og smage hvis I lige kommer forbi Nuuk :)

Men er der nogen der har nogle erfaringer med Douglas Laing's andre aftapninger?
/Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12558 by Duffer

Men er der nogen der har nogle erfaringer med Douglas Laing's andre aftapninger?

Jeg har været til nogle Douglas Laing smagninger med blandt andet Fred Laing og sidst med Susan Webster, som nu er med til at lave smagsnoter sammen med Fred.
Til smagningerne, smager man typisk på fire fra Old Malt Cask serien og en fra Platinum / Premier Barrel serien.
Generelt har Douglas Laing meget høj standard.
En af mine top 10 whiskies er stadig Caperdonich 36 yo 1967/2004 - 57.9% - Douglas Laing Platinum, 167 fl
Jeg ved ikke om du kender Douglas Laings hjemmeside - men her er den i ny revideret version www.douglaslaing.com/index.htm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 9 months ago #12559 by jones
Replied by jones on topic Premier Barrel: Laphroaig 8YO
Douglas Laing hører til den eksklusive kreds af uafhængige aftappere (sammen med Gordon & MacPhail og Duncan Taylor) som har eget omfattende lager af fade at trække på.

Blandt andet derfor holder de en noget højere gennemgående standard end de fleste andre som må købe sig til tilfældige fade (oftest uden at smage på indholdet først) på spotmarkedet.

Jeg lavede "julesmagning" på Cockney Pub, Århus, sidste år med Premier Barrel serien. Udgangspunktet er at man finder yngre fade som er modnet temmelig hurtigt.

De 6 stykker som jeg har smagt kan alle anbefales, også selv om man ikke er til destilleriet generelt.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 8 months ago #12589 by Hering

Jeg har været til nogle Douglas Laing smagninger med blandt andet Fred Laing og sidst med Susan Webster, som nu er med til at lave smagsnoter sammen med Fred.

Susie er ikke længere hos Douglas Laing, men begyndte tidligere på måneden hos Dewar Rattray, så det er forbi med hendes noter på Provenance, OMC, Platinum osv. Dette fortalte Fred Laing mig i telefonen før vi tog til Skotland.
Peteys og jeg var i tirsdags (på Peteys fødselsdag) på besøg hos d'Herrer Laing i den mondæne bygning i Glasgow. Utroligt venlige og imødekommende mennesker, som lod os smage på de gode sager. Et top true memorable moment i mit whiskyliv...

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.237 seconds