Den 'rigtige' Ardbeg 1975?

More
16 years 11 months ago #11800 by jobs
Eftersom jeg stadig kan kalde mig en rookie herinde vil jeg lige smide et spørgsmål til folket.

Jeg er ude efter en 1975 Ardbeg, men dog den der ses som den 'rigtige' sidste Ardbeg der er tilbage sammen med 1977.

Der er jo en hel del forskellige 1975 derude. Hvordan ved man hvilken der er den 'rigtige' af dem?

Kan være mit spørgsmål virker underligt, men jeg har hørt flere steder at 1975 og 1977 er de eneste 2 'rigtige' Ardbegs der er tilbage fra det gamle Ardbeg.

Check den side her og se hvor min forvirring kommer fra.

www.oldwhisky.net/Frame.php?lan=Ita&cat=Ardbeg

Citat fra en blender hos Ben Nevis:
"Whisky is like sex, when it's good it's great, and when it's bad it's still pretty good"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11803 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Den 'rigtige' Ardbeg 1975?
Hejsa

Jeg har da sådan en fætter (1975 ->1999), som du da godt kan købe. Jeg kan se, at alle OB 1975 koster € 300,00 på den side.

Send en PB eller skriv et indlæg og kom med et bud, hvis du ikke kan leve uden Ardbeg 1975.

NB. Jeg havde en tilsvarende flaske med til en Ardbeg-smagning, jeg holdt i Tønder Bank sidste år i oktober - fremragende whisky !!!

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11804 by MacChristensen
Hej,

mht Ardbeg-aftapninger, så check evt www.whisky-datenbank.de/db.php - vælg "Alle" i højre hjørne, og tryk "Go!", så kommer der et par aftapninger eller 2...... :wink:

Jeg har i hvertfald smagt 2 forskellige 1975 ´ere OB ´s - 1999 og 2000 - og jeg har stadig en flaske af sidstnævnte stående, som skal åbnes engang ved en særlig lejlighed - begge FREMRAGENDE Ardbegs, selvom de har valgt at fylde VAND i dem...... :roll:

Slainte
Jesper

Slainte,
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11810 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Den 'rigtige' Ardbeg 1975?
Ardbeg har selv aftappet to "almindelige" Ardbeg 1975, den ene i 1999, den anden i 2000. Jeg tror ikke der er den store forskel på dem, men der er måske nogen der ved helt præcist. Derudover har de lavet en del single cask aftapninger til diverse forretninger, lande mm. Gad vide om nogen af dem ikke er fra 1975, selvom jeg tror de fleste er lidt ældre.

Diverse uafhængige aftappere har også 1975 årgange på markedet, bl. a. Gordon og MacPhail (under Spirit of Scotland) og da især OMC (Douglas Laing). En OMC 1975 er den højstscorende whisky i JM's bible (blandt 3 skotske)

Den er nok svær at få fat på. men alle 1975 Ardbegs der kan fås for rimelige penge skal man vel bare købe uden tøven, efter min mening

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11812 by jobs
Replied by jobs on topic Den 'rigtige' Ardbeg 1975?
Takker for infoen fra jer.

Lader til jeg skal bestille en 1999 og en 2000 aftapning af 1975'eren :)

Citat fra en blender hos Ben Nevis:
"Whisky is like sex, when it's good it's great, and when it's bad it's still pretty good"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11814 by whiskyconsult
Jeg har også et par stykker elle 4 hvis mangler flere af dem...

Martin

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11815 by whiskyconsult
Ja, hvad jeg skulle have skrevet var:
Jeg har også etr par stykker eller 4, hvis du mangler flere af dem......

Martin Markvardsen
Senior Brand Ambassador
Highland Park & The Macallan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 11 months ago #11816 by BenRiach
Replied by BenRiach on topic Den 'rigtige' Ardbeg 1975?
Jeg er også forholdsvis interreseret i en flaske 1975.
Af ren og skær nysgerrighed: Hvad skulle i have for en sådan flaske??

Slàinte Mhath
Michael.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.305 seconds