Strathisla

More
17 years 5 months ago #9594 by Thyge
Strathisla was created by Thyge
Er der mon nogen der kender noget til whisky fra Strathisla?? Jeg er helt blank - har aldrig smagt noget derfra.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9597 by dmwa
Replied by dmwa on topic Strathisla
Forrygende god whisky - og den kan tåle at blive gammel.

Sidste år fik vi fat i 168 flasker 35 år gammel til WWW Falster aftapningen - og det var noget af det bedste whisky, jeg til dato har fået. Signatory har også haft en del aftapninger - 15 - 17 år til billige penge - men ganske gode. Den almindelige 12 årige (så vidt jeg lige husker) er også ganske god - så den går man normalt ikke galt af - denne Strathisla.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9598 by Chief
Replied by Chief on topic Strathisla
Hej Thyge

Kan kun give Flemming ret. Den almindelige 12 års betragter jeg som en rigtig hygge dram, som er ganske dejlig til det vejr vi har netop nu, hvor man om aftenen kan sidde lunt indendøre og slappe af med en god bog. :D Jeg har smagt 1989 udgaven fra den hollandske The Ultimate Selection, og det var også en dejlig dram.

Så Strathisla kan kun anbefales.

Mvh
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9602 by MortenP
Replied by MortenP on topic Strathisla
Til whiskymesse i Kolding (2006) smagte jeg en Stratisla fra OMC (mener den var 26-28 år gammel, Mac Y standen), som klart var den bedste whisky jeg smagte på messen - men også pt. den bedste Stratisla jeg har smagt.

Vh.

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9605 by caskdk
Replied by caskdk on topic Strathisla
Helt enig - hvis man er til gammel whisky / sherry er Strathisla en af mine favoritter.
Vi har lige haft en 1968 fra Coopers Choice og af alle de aftapninger vi fik hjem var den udsolgt meget hurtigt.
Flot whisky der kan tåle at blive gammel.

Claus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9612 by Thyge
Replied by Thyge on topic Strathisla
Mange tak for kommentarerne. Dejligt at se, at der kommer lidt liv på forum. Er der nogen der ligger inde med nogle generelle smagsnoter på Strathisla. Jeg er f.eks ikke så meget til for tung sherry smag - er det generelt for Strathisla, at der er megen Sherry smag??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9613 by Hering
Replied by Hering on topic Strathisla

Mange tak for kommentarerne. Dejligt at se, at der kommer lidt liv på forum. Er der nogen der ligger inde med nogle generelle smagsnoter på Strathisla. Jeg er f.eks ikke så meget til for tung sherry smag - er det generelt for Strathisla, at der er megen Sherry smag??


Det kan tilføjes som et lille kuriosum, at Strathisla er hovedbestanddelen i Chivas Regal, så hvis du kan lide den (eller tidligere kunne lide den, før du blev malt-kræsen), så er du på rette vej.

Med mit begrænsede kendskab til Strathisla (3-5 stykker), så kan jeg sige, at min vurdering er, at det er en klassisk speysider, måske til den lidt slanke side.

Ellers kig f.eks. her: www.whiskyfun.com/indexationc.html#s - der er 22 forskellige smagenoter at vælge imellem.

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 5 months ago #9616 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Strathisla
Udover at de laver rigtig god whisky, så kan jeg varmt anbefale at besøge Strathisla, hvis man kommer forbi Keith.

Fantastisk flot destilleri, der ofte ligger billeder til ilustrationer af "The Malt Whisky Trail".

Er nu skosk national klenodie.

Gæstfriheden er helt i top - Blot ærgerligt, at de "kun" byder på Chivas 12 års og 18 års. (Det gjorde de ihvertfald i 2004)

Slainte - Jørn Fredericia

NB. Jeg købte bla. en 15 års cask Strathisla i 2004 - Wow - Den er god ... Serien kan kun købes på de Chivas ejede destillerier.

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.171 seconds