The Macallan 7 Special Selection

More
18 years 9 months ago #5803 by MacLars
Jeg faldt over denne



Da jeg ikke kan forestille mig at al Macallan der har været forbi det italienske nødvendigvis har fået udskiftet indholdet, og jeg kunne få den billig tænkte jeg at den skulle stå i skabet.

Nogen der kender den/har smagt den?

På siden af æsken står der

Armando Giovinetti: l'uomo che ha insegnato agli Italiani il gusto del whisky di malto.
The Macallan: il nome più illustre fra I Grandi Whisky Scozzesi.
Quando s'incontrano due nomi così, potete essere certi che state per assaporare una rarità: The Macallan 7 Years. Sette anni de Invecchiamento: una cosa unica. Imbottigliato in Scozia, esclusica per il mercato Italiano. Preziosa.

"Seete anni in botti in cui è maturato lo sherry, danno al malto una morbidezza impareggiabile


Nogen med bedre italiensk-kundskaber end mig?

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5804 by MacNoller
No Italiano.

Skulle andre ønske at få den i skabet kan den købes hos The Whisky Exchange for 25 £..
www.thewhiskyexchange.com/acatal ... AN_96.html

Slainté
Macnoller (Michael). 8)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5805 by Duffer
Det er en 7-års som udelukkende er beregnet til det italienske marked, selvom den også er set i lufthavne og i Tyskland / England
Den kan erhverves til under 200 kroner syd for grænsen og får en rimelig kritik af Michael Jackson (81 p.) og af Jim Murray (87 p.).

"an outstanding dram that underlines just how good young malts can be - fun and fabulous" - citat; Jim Murray

Har ikke smagt den.... :cry:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5807 by bdujgp
Hejsa !

Jeg har haft den stående et par gange som "husets whisky" på skiture til Cervinia i Italien. Den koster omregnet ca. kr. 140,00 på de kanter og er helt fin ovenpå en hård dag på pisterne.

Sidst havde jeg også et par stykker med hjem - Uldall overtog vist den ene og jeg har stadig en i skabet.

Som skrevet så er det en udmærket ung dram - Dog på ingen måde så kompleks som Macallan 12 years og ældre. Italienerne drikker åbenbart deres malt ret ung, og en anden hyldevarer dernede er Glen Grant 5 years.

Foretrækker helt klart den 7-årige Macallan.

Slainte - Jørn G.

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 9 months ago #5809 by per
Denne 7årige er som Jørgen skriver helt klart en Macallan, den er naturligvis ikke så kompleks som en 12 eller 18 årig, men dog en dejlig dram. Jeg lavede engang en smaning med 7, 10 12, 18 & 25 års Macallan (alle i standard aftapninger). I den sammenhæng var det en dejlig whisky at starte med, men det var dog også den flaske der var mest tilbage i efter smagningen. Der var i øvrig drukket mest af den 18års og den 25 år gamle. Den 18 års var min favorit.

Per Kragh

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.169 seconds