Highland Park 1967

More
19 years 8 months ago #1263 by Carsten72
Highland Park 1967 was created by Carsten72
Jeg har en Highland Park 1967, som overskriften siger.. Men jeg er lidt i tvivl nu... Måske kan i hjælpe mig lidt her..
Jeg har set gennem flasken at whiskyen er lidt grumset.... ikke meget, men der er lidt.. hvorfor..???

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1264 by dmwa
Replied by dmwa on topic Highland Park 1967
Der kan være flere årsager - for du skriver ikke hvornår den er aftappet, om den er koldfiltreret etc

1) Hvis det er en ældre aftapning, må vi formode, at den er koldfiltreret. Det kan så skyldes forkert opbevaring (at flasken har lgiget ned - og er begyndt at "spise" korken")
2) Hvis det er en nyere aftapning og den IKKE er koldfiltreret, kan der opstå "grums" - det er netop derfor mange mærkevarer er koldfiltreret, for at forbrugeren ikke skal undres.
3) Endelig kan der være tale om "raw cask", hvor noget fra fadet er med i aftapningen (med vilje) - men da det kun er lidt, er det nok ikke tilfældet

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1273 by Carsten72
Replied by Carsten72 on topic Highland Park 1967
Det er en 24 års Highland Park... 1967, som er beskrevet i Michael Jackson's 4 udgave af maltwhisky side 222 øverst..
Umiddelbart har flasken ikke ligget ned, det er dog også kun meget lidt der er i..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1279 by McKermit
Replied by McKermit on topic Highland Park 1967
Det kan godt være at det bare er mig, men burde denne diskussion ikke være under "Isles" i stedet for? Highland Park er en ø-whisky (på trods af navnet). Den kommer fra Orkney-øerne!

Kvak

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 8 months ago #1280 by Carsten72
Replied by Carsten72 on topic Highland Park 1967
Nårgh ja, en fejl kan da vel altid lave. Det er jo menneskeligt..!!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.158 seconds