Kommentar: Ny emballage til Douglas Laing Platinum Selection

  • SørenNørgaard
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
18 years 3 months ago #7230 by SørenNørgaard
Kommentar: Ny emballage til Douglas Laing Platinum Selection was created by SørenNørgaard
Og jeg kan berette at MAC Y har fået tildelt den "danske kvote" af netop denne aftapning på bare 9 flasker!

De ankommer til Danmark i løbet af 2006 - så interesserede kan godt begynde at spare op!

Med venlig hilsen
MAC Y AS
Søren Nørgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • redlich
  • Visitor
  • Visitor
18 years 3 months ago #7239 by redlich
Bugger, det lader stadig til at de har valgt et design hvor man ikke kan se hvad der er i kassen uden at åbne den....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7240 by Boggen
Personligt er jeg meget i mod de her træbokse - det er ikke andet end show-off. Whiskyen bliver ikke bedre af det, og prisen ryger måske oven i købet lidt op.

Fri os for de onde trækasser!

/Bo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7241 by Duffer

Personligt er jeg meget i mod de her træbokse - det er ikke andet end show-off. Whiskyen bliver ikke bedre af det, og prisen ryger måske oven i købet lidt op.
Fri os for de onde trækasser!
/Bo


Enig heri, der er kun én til at betale... :cry:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7242 by jones
Ja, det er ikke andet end show-off.

Nej, whiskyen bliver ikke spor bedre af det.

Ja, prisen ryger helt sikkert lidt op.

Men hvis du har 3.000 kr. til een flaske whisky, så er du et utaknemmeligt skarn, hvis du brokker dig over 200 kr. til en trækasse.

Hvis du ikke vil give 3.000 kr. for en flaske whisky, kan du være ligeglad med om den leveres i et skrin af det pureste guld eller pakkes ind i gårsdagens avis.

Det er ikke noget der påvirker mit whiskyvalg overhovedet, men jeg har ikke det fjerneste imod den slags når det sker.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7243 by Duffer

Det er ikke noget der påvirker mit whiskyvalg overhovedet, men jeg har ikke det fjerneste imod den slags når det sker.
Al J.


Det bør heller ikke påvirke og hvis du har taget en beslutning om at købe flasken til 3.000 - køber man den forhåbenligt på grund af indholdet og ikke på grund af kassen.
Men det er (for mig) ikke afgørende at kassen følger med.
Så vil jeg hellere have 200 kroner (hvis det tilfældigvis er kostprisen) i rabat og undvære kassen :?
Så jeg må være et utaknemmeligt skarn :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7244 by MacNiels
Det handler jo også om at sælge en helhed.

Du køber heller ikke kongeligt porcelæn pakket ind i avispapir, eller ting fra Georg Jensen pakket ind i en gammel klud :roll:

De fleste forvendter pæn indpakning når de køber noget godt og dyrt. Det er der nok nogle salg/marketing folk der har regnet ud, selvom der er penge at sparre på pæne æsker, rør osv.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7245 by Duffer

De fleste forvendter pæn indpakning når de køber noget godt og dyrt. Det er der nok nogle salg/marketing folk der har regnet ud, selvom der er penge at sparre på pæne æsker, rør osv.
MacNiels


Vi bliver alle påvirket af udseendet. En flot etiket, farven, paprøret men kassen er jeg ligeglad med - den ryger til storskrald :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7246 by jones
Jeg har altid ment at den grønne papæske virkede lidt tarveligt til Platinum serien, ikke mindst fordi æsken lige er nogle mm lavere end flasken som skal klemmes ind og derfor laver en udposning i låget.

Når jeg har købt og (forhåbentlig) nydt noget så dyrt, så er det egentlig rart med et souvenir udover den tomme flaske.

Men personligt synes jeg at den vigtigste nyhed er at Platinum flasken nu er klar, så man kan vurdere fadtype og fadpåvirkning inden man køber.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7247 by karlejnar
Enig i at en trækasse er mere eksklusiv end en dårlig papæske. Og så kan man jo give den til fruen bagefter, hvis ikke man selv samler på souvinirs, den ser ud til at kunne blive et flot smykkeskrin/sykasse/nipskasse... (find selv på flere)

Selv er jeg mest til rør, hvis jeg skal gemme. Disse kan også bruges til noget mere "fornuftigt" bagefter, f.eks. småkager, hundekiks, mm. Og jeg foretrækker blikrør fremfor pap. Papkasser bliver skannet, og når flasken er tom ryger de til spejderne.

Men Al har helt ret, her er det væsentlige, at flasken er blevet klar. Bare det ville danne præsedens. Men det har selvfølgelig størst praktisk betydning, når der er tale om ufarvet whisky.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7248 by Boggen
Først og fremmest er jeg da enig i, at det er rart at flasken er blevet klar - selom kvaliteten af Douglas Laing Platinum altid har været indiskutabel god.

Angående trækasserne, så synes jeg - især i dette tilfælde - at trækasserne er lige lovlig for meget det gode. Hvad var der galt med gamle grønne pap/immiteret læder kasser?

Duncan Taylor kan jo sagtens sælge whisky til flere tusind kroner i papæsker - f.eks Peerless-serien.

....og med kritik for at modsige mig selv, så er kassen til Laphroag 30 år da lækker. Problemet for mig er nok, at jeg bare synes, at de nye kasser til Platinum er grimme!

Ærbødigst

/Bo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7251 by jones


Duncan Taylor kan jo sagtens sælge whisky til flere tusind kroner i papæsker - f.eks Peerless-serien.


Duncan Taylor i pap?

Hvor køber du Peerless hen?

Al J.
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7252 by Boggen
De nyere aftapninger i Peerless-serien kommer altså i pap-kasser - du må have fået fat i et billed af en af de "gamle" flasker/kasser.

Se her:

www.dtcscotch.com/images/product ... rdon_b.jpg

/Bo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.190 seconds