Kommentar: Artikel i JP om whiskymessen

More
20 years 6 days ago #3520 by MacNiels
Der er også en lille artikkel fra Berlingske:

www.berlingske.dk/indland/artikel:aid=421010/

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 6 days ago #3521 by stig
Har Glenfiddich lukket et Lowlanddestilleri?



I følge artiklen, så udtaler Glenfiddichmanden, at der kun er to Lowland destillerier tilbage, som i øvrigt laver en karakterløs whisky.

Hvis det ikke var fordi den mand var lukket gratis ind, så burde han have refunderet sin entrebillet!! Men han repræsenterer selvfølgelig også en af de mest karakterfulde whiskies.



Ellers et flot billede af nogle gode flasker i artiklen .



Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #3523 by stig
Jeg syntes ikke, at dette ændre noget som helst.

Lowland whisky har masser af karakter. Jeg kunne forstå, hvis denne person havde udtalt, at Lowlands var mildere eller noget lignende.

Dette er faktisk vigtig for mig. I det daglige slås jeg med at fortælle folk, at der er andet end Islay whiskies som dur og faktisk så har jeg haft succes med at introducere whiskies som Bladnoch og Rosebank til peatfreaks. Jeg syntes godt, at man kan forvente, at professionelle er mere nuanceret i deres udtalelser.

Så nej ingen undskyldning denne gang. Men vedkomne er da velkommen når jeg en gang afholder en Lowlandsmagning.



Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 days ago #3524 by brynello
Hej Stig



Tak for kritiken. Jeg troede faktisk kun, at der var 2 destillier, hvilket jeg også nævnte til JP, at det var dem jeg lige kunne huske i hovedet.

Angående karakterløse whiskies fortolkede journalisten desværre også forkert. Jeg sagde, at Lowland-whiskies kæmper med et image-problem ift. kvaliteten, da de ofte bekrives som feminine og bløde. Men at kvaliteten ikke fejlede noget. Det blev taget som karakterløse, hvilket jeg helt sikkert ikke nævnte.

Jeg må erkende, at der er meget jeg ikke ved, og jeg skulle nok have været mere påpasselig med informationerne.



Venligst

Anders Myltoft

Consiva

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.249 seconds