100 % produktion på destilleriet

More
9 years 3 months ago #32145 by mtibsing
Hej er der nogle der ved hvilke destillerier der har alt deres produktion på selve destilleriet?

Af alt produktion mener jeg.
-malting barley on location
-cask maturation on location
-evt. Bottling on location
Og ja selvfølgelig destillering.

Den eneste jeg har læst eller hørt om er springbank?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32146 by Macdeffe
Abhainn Dearg, Kilchoman og Daftmill kommer nok lige så tæt på, hvis ikke tættere. Alle er tre er farm distilleries

Abhainn Dearg gror "næsten" deres egen byg så de er en tak tættere på. De har gulvmaltning. PT håndaftappes alle flasker på stedet

Daftmill gror deres egen byg, men får det maltet andetsteds. De har ikke aftappet noget endnu.

Kilchoman skulle efter sigende gøre alt, fra barley to bottle onside. Men om det er 100% ved jeg ikke. De har ifm med en brand fået leveret malt udefra (De fik vist nok det samme som der bruges til Ardbeg). Det er dog en del år siden

Jeg har hørt folk med tilknytning til Balvenie (Tolstrup) sige at de er det eneste destilleri der selv gror deres egen byg. Udover det er løgn, så er jeg heller ikke overbevist om at de gror 100% selv. De har også selv gulvmaltning, men det dækker garanteret ikke alt til eget forbrug..

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
The following user(s) said Thank You: MortenP

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32147 by Peteys
Nu skal vi vel ikke lige glemme Springbank der selv malter og destilerer og aftapper.
At de andre laver bondegårs ting ved siden af destilleriet er fint nok. Men vel egentligt ikke en del af "destilleri processen"
Eller er det?

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32149 by Macdeffe
Farm distiilery udmærker sig jo ved at de selv gror deres byg....


Jeg tror heller ikke Springbank er glemt. De er jo dem jeg sannenligner med ift OP.

Hvis jeg umiddelbart skal rangere destillerier efter in-house produktion kommer Kilchoman først skarpt forfulgt af Abhainn Dearg

Om Springbank eller Daftmill skal have 3.pladsen må I selv finde ud af

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32150 by Peteys

Farm distiilery udmærker sig jo ved at de selv gror deres byg....

Steffen


Teknisk set vokser byggen vel på marken og ikke på destilleriet :woohoo:

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32151 by Macdeffe
Farm destillery...

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32152 by dmwa
Glemmer I ikke til en vis grad Balvenie - noget bliver vel også håndaftappet i Dufftown??? Ellers kommer de vel hele vejen rundt?

Springbank -- som så mange andre - gulvmalter noget af deres byg selv - vi kan vel også i den forbindelse nævne Highland Park, Laphroaig, Bowmore og et par stykker mere. Noget af deres whisky modner på matriklen, men af hensyn til risikoen for at blive udslettet ved brand, lægger man jo også fade til modne på andre lokaliteter.

Og så er der nogle enkelte, der aftapper på destilleriet selv - og dermed bruger det lokale vand, der også er brugt til destilleringen - heriblandt Glenfiddich og Edradour - så om malten også er gulvmaltet (i et vist omfang) - det kan man så diskutere, hvad der betyder mest :D

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32153 by Macdeffe
Læser du egentligt de foregående indlæg i tråden Flemming?

Jeg har specifikt nævmt Balvenie

Der er altså langt fra Balvenies megaproduktion til Springbanks

Springbank gulvmalter ikke delvis deres produktion. Det er 100%. Balvenie har gulvmaltning som en turist attraktion groft sagt

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32154 by karlejnar

Og så er der nogle enkelte, der aftapper på destilleriet selv - og dermed bruger det lokale vand, der også er brugt til destilleringen - heriblandt Glenfiddich og Edradour - så om malten også er gulvmaltet (i et vist omfang) - det kan man så diskutere, hvad der betyder mest :D

Og Bruichladdich - og ikke mindst - Springbank.

Holder med dem, der mener Springbank er det destilleri, der kommer nærmest det der spørges om.

De andre bl.a. farm desillerier, der er nævnt gør jo hver især kun en del af det.
Til næste år malter Ardnamurchan selv, men næppe hele produktionen. Og de har så vidt jeg ved ikke planer om at aftappe på stedet. Til gengæld bruger de godsets eget træ til træflis, som leverer energi til damp produktion ;)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32155 by dmwa
OK men du kan så heller ikke stave til Tholstrup :lol: :lol: :lol:
Anyway - sidste gang jeg var på Springbank mener jeg (ud af mine whiskytåger) at kunne huske, at de på det tidspunkt ikke sagde, at de producerede en del af deres malt selv - og at resten købte de udefra. Men enten husker jeg galt - eller også har guiden underdrevet :sick: :sick: Det var ud fra denne hukommelse jeg skrev det, så hvis det ikke er korrekt (længere), så beklager jeg. Mener også Al var med på den tur, og han plejer at tage notater - så kan måske / måske ikke redde mit udsagn :woohoo: :woohoo:

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32156 by dmwa

Og så er der nogle enkelte, der aftapper på destilleriet selv - og dermed bruger det lokale vand, der også er brugt til destilleringen - heriblandt Glenfiddich og Edradour - så om malten også er gulvmaltet (i et vist omfang) - det kan man så diskutere, hvad der betyder mest :D

Og Bruichladdich - og ikke mindst - Springbank.


Enig - det var underforstået, at dem havde jeg omtalt.... Eller også udtrykte jeg ikke det, som jeg tænkte skulle være sagt

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32157 by Macdeffe

OK men du kan så heller ikke stave til Tholstrup


Jeg ved godt at Jens har arbejdet i mange år i branchen. Men et eller andet sted katagoriserer jeg ham som mere som sælger end som whiskymand

Når han fremtræder som en autoritet og velvidende så kan det være at jeg husker at stave rigtigt

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago - 9 years 3 months ago #32165 by Duffer

og ikke mindst - Springbank.
Holder med dem, der mener Springbank er det destilleri, der kommer nærmest det der spørges om

Enig!

Jeg ved godt at Jens har arbejdet i mange år i branchen. Men et eller andet sted katagoriserer jeg ham som mere som sælger end som whiskymand

Når han fremtræder som en autoritet og velvidende så kan det være at jeg husker at stave rigtigt

Steffen


Jeg kender ikke Jens Tholstrup - kun af positiv omtale (ikke mindst fra Flemming) men kan se han har været i professionelt i branchen i nogle år (+12 år?) og mange af disse hos William Grant & Sons
Derudover har et par bøger bag sig.
Så han må da kunne et eller andet.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 3 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32169 by uldall
Hallo Steffen prøv en gang imellem lige at stoppe op og "tænke" inden du farer til tasterne
The following user(s) said Thank You: Duffer

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32171 by uldall
Det er så anden gang i løbet af kort tid 4/5 del af mit indlæg ikke bliver synligt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32172 by uldall
For H...... Hvad sker der?
Nå forkortet Jens T. Er efter min mening en af de største whisky kapaciter i DK, har i sine mange år hos Grants i Duftown deltaget i alle processer af whisky fremstillingen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32173 by uldall
Der mangler stadig en masse tekst??? men gider ikke mere nu.
Uldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32174 by uldall
Dog lige denne hvorfor nu "gror"? og ikke dyrker din byg?

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32175 by Macdeffe
Hej Uldall

Vi gør alle vores egne erfaringer. Jeg kan kun tale ud fra mine oplevelser

Marketingssnak, ingen styr på basale fakta mv imponerer ikke mig. Sådan er det bare. Og når det er mig der betaler, så forventer jeg at der leveres. Længere er den ikke

At jeg valgte at skrive "gror" istedet for "dyrker" er nok fordi jeg tænkte for meget på engelsk

Nå forkortet Jens T. Er efter min mening en af de største whisky kapaciter i DK, har i sine mange år hos Grants i Duftown deltaget i alle processer af whisky fremstillingen


Du har dine forbilleder. Jeg har mine

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32177 by uldall
Fan af og forbilleder er ikke det drejer sig om Steffen, men viden!!! Du har din andre en anden, jeg anerkender din viden ligesom andres og holder det op mod min egen, og har fundet udad at 2+2 for det meste giver 4

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32180 by Duffer

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32181 by uldall
Smukt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 3 months ago #32185 by karlejnar

Det er så anden gang i løbet af kort tid 4/5 del af mit indlæg ikke bliver synligt

Træls problem. Et forslag: Kopier hele teksten til notesblok eller andet tekstprogram før du trykker <send>. Hvis det hele ikke er med kan du redigere indlægget, og du har ikke mistet noget i den store "bit basket" ;)

Et andet forslag, gælder ikke kun dig, prøv at bruge <Forhåndsvisning> først, og læs så lige indlægget igennem før det postes "rigtigt". Det kan fange mange "slåfejl" ;)

Og så er dette jo et debatforum, så de enkelte debattører behøver jo ikke at være enige. :silly:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
4 years 11 months ago #34873 by MacNiels
Maltings hos Bruichladdich:

Over the weekend, we broke the news of our intentions to close the loop on our all-Islay process. Speaking exclusively to the Herald on Saturday, CEO Douglas Taylor announced our plans to install maltings on-site and push forward our sustainability agenda.

Our Production Director Allan Logan has long spoken of his desire to have onsite maltings at Bruichladdich. Given that we grow 42% of our barley locally, and mature and bottle 100% on the island, it’s the natural next step for us. And while we’ll likely never get all of our barley from Islay, it’s great to know that these installations will help us to be more flexible and more environmentally sound for years to come.

Allan is still going through the planning stages for the maltings; if all goes well with permissions, they will be in place by 2023. In the first instance, we hope to malt all our Islay-grown barley here, and our small-batches of traceable malt from within Scotland. This includes organically grown from Mid Coul – Inverness and Pitgaveny – Elgin, Bere barley grown on Orkney in partnership with the Agronomy Institute, and single-estate regional trials grown in Lothian, Aberdeenshire and the Black Isle.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.394 seconds