Glenglassaug Torfa

More
10 years 4 weeks ago #30397 by MacNiels
Glenglassaug Torfa was created by MacNiels

Glenglassaugh kommer nu med deres første peated aftapning siden de kom i produktion igen i 2008.

Aftapningen hedder kort og godt Torfa der kommer fra ordene turf eller peat.

Glenglassaugh Torfa der vil være at finde på samme måde i deres serie som Revival og Evolution. Aftapningen er ikke kold filtreret eller tilsat farve og den er aftappet ved 50%.

Alistair Walker udtaler: “At Glenglassaugh, in addition to the traditional production, we also produce a very limited quantity of whisky using richly peated malted barley as the cereal varietal. The malted barley has been dried in the traditional way, over peat-infused kilns, giving the whisky its unique smoky flavour,”

 

Read more...

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 weeks ago #30398 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Glenglassaug Torfa
Jeg var interreseret i prisniveauet. Første hit på google gav 41.5£ ved Royal Mile Whiskies.

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 weeks ago #30399 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Glenglassaug Torfa
De startede i november 2009 med at lave peated whisky , så det ældste må være fra den tid. Lige som det fad vi har andel i er december samme år.

Så jeg er jo nok nød til at få smagt på Torfa til at sammenligne med vores eget fad til den tid.
Dog med den forskel at jeg vil tro at Torfa har været lageret på normal størrelse ex-bourbon fade og ikke små 50 liters fade.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 4 weeks ago #30426 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Glenglassaug Torfa

Jeg var interreseret i prisniveauet. Første hit på google gav 41.5£ ved Royal Mile Whiskies.

Nogle tyske forhandlere pre-sælger den for omkring samme pris, bare med euro som valuta.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.281 seconds