Stauning Whisky - Hjælp til studerende

More
10 years 8 months ago #28905 by DanLP
Hej alle sammen

Vi er en gruppe studerende i grafisk design og reklame, som skal give et bud på hvordan Stauning Whisky kan komme til at se med logo, farver, emballage, hjemmeside osv.

Derfor er vi igang med at samle så meget info og viden omkring whisky som muligt. Vi kunne godt tænke os at vide hvad danske whisky interreseret synes om Stauning Whisky. Er det en i fortrækker at drikke frem for andre? Er den for dyr til den almindelige forbruger i Danmark? Vil den klare sig bedre i udlandet? Eller hvis i har andre kommentar til Stauning Whisky :)

På forhånd mange tak for jeres hjælp.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago #28908 by havenmorgan
Af en dansk whisky at være synes jeg det er pisse godt gået, men det vil aldrig være noget jeg kunne finde på et smide mine penge efter, det er stadig meget ungt, måske på et senere tidspunkt.
The following user(s) said Thank You: DanLP

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 8 months ago - 10 years 8 months ago #28914 by Macdeffe
Fin whisky. Stadig for ungt til smag. Deres rye, som jo er meget ung er faktisk den der virker mest klar. Jeg forventer mig god whisky herfra i fremtiden.

Stauning er ikke billig, men dog billigere end andet dansk whisky, f.eks Braunstein. Jeg syntes Stauning er en klasse (eller to) over Braunstein og Lille Gadegård, som jo er de andre danske destillerier der har aftapninger på markedet

500 kr flasken er ikke billigt, men jeg tror ikke man skal forvente at destillerier med så små produktioner bliver meget billigere.

Jeg tror ikke Stauning har en kinamands chance i udlandet, men der vil altid kunne sælges flasker til tilfældige meget interreserede. Idag er der jo mellem 500 og 1000 små og store destillerier der laver whisky rundt omkring i verden og man skal virkelig være fremme i skoene for at markere sig på verdensplan. I mine øjne er det meget få microdestillerier der har kunnet det. Balcones og Charbay for et nævne et par, så det kan lade sig gøre. Men Stauning vil altid kunne sælges til danskere fordi det er dansk. Jeg donerede halvdelen af en flaske rye til en række skotske whiskyentusiaster der havde en rye smagning og for dem var det bare en ung rye der forsvandt i mængden. De fremhævede den dog ikke som dårlig, hvilket nok er en stor ros for en så ung en whisky, når man ser hvilke kapaciteter der udtalte sig om den.

Staunings største problem er at Jim Murray, har givet deres whisky urealistisk høje ratings, der overhovedet ikke svarer til deres produkt. Lidt synd de er stolt af hvad en mand siger, som faktisk har meget lidt respekt blandt de fleste rigtige whiskyentusiaster

Steffen

PS Jeg har da købt et par flasker. Ikke et køb jeg fortryder, men det er da ikke de bedste flasker på min hylde. Hæderlig whisky, men ikke noget der hører hjemme i 90+ klassen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 10 years 8 months ago by Macdeffe.
The following user(s) said Thank You: Peteys, DanLP

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.213 seconds