Glen Scotia - new range

More
11 years 5 months ago #27486 by MacNiels

Glen Scotia kommer nu i næste måned med en ny serie af aftapninger. Der er tale om 5 nye single malts på 10, 12, 16, 18 og 21 år.

Firmaet Brand Britain var blevet udvalgt til a udvikle det nye design for Glen Scotia, både for flasker og indpakningen.

Glen Scotia

Read more...

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27487 by Peteys
Replied by Peteys on topic Glen Scotia - new range
Lyder umiddelbart positivt, så må vi se om de når bysbørnene til sokkeholderne! Håber de kan...

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27488 by Larsenal
Ud fra udseendet at dømme, konkurrerer de mere med Bacardi Breezers og Cult Shakers...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27489 by DanielChristensen
Hahaha... Har de den gode Campeltown smag, så tager vi udseendet med! Men nej, kønne er de sku ikke...
Last edit: 11 years 5 months ago by DanielChristensen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27490 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Glen Scotia - new range

"The single malt sector is crowded with many brands; we had to produce something different and eye catching just to be noticed."

Lidt af en falliterklæring hvis ikke indholdet kan tale for sig selv... :S
Måske har firmaet kikket lidt på Gajol


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 11 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27491 by PB
Replied by PB on topic Sv: Glen Scotia - new range
Duffer skrev:
Lidt af en falliterklæring hvis ikke indholdet kan tale for sig selv...


I princippet er det vel ikke værre end de destillerier, der har deres produkter i fine træ-æsker eller krystal-karafler.
Glen Scotias "indpakning" gør måske bare ikke deres produkt dyrere.

Jeg kan ikke se problemet i det. Reelt set har du jo "dømt" produktet lige så meget som den målgruppe, Glen Scotia satser på. Indholdet KUNNE jo rent faktisk vise sig at være ganske glimrende ;)
Last edit: 11 years 5 months ago by PB.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago - 11 years 5 months ago #27492 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Glen Scotia - new range

I princippet er det vel ikke værre end de destillerier, der har deres produkter i fine træ-æsker eller krystal-karafler.

Nej

Glen Scotias "indpakning" gør måske bare ikke deres produkt dyrere.

Jeg tror ikke de har fået et eksternt firma til at gøre det gratis, så et eller andet sted bliver det vel dyrere...

Jeg kan ikke se problemet i det. Reelt set har du jo "dømt" produktet lige så meget som den målgruppe, Glen Scotia satser på. Indholdet KUNNE jo rent faktisk vise sig at være ganske glimrende

Jeg ser det heller ikke som noget problem. Jeg køber ikke whisky efter flaskerne eller "tilbehørets" udseende. Det jeg skriver / mener er, at det set fra min side er et problem hvis indholdet/produktet ikke er så fremragende at man er nødt til at gøre sig bemærket med "fin" indpakning.
Det er formentlig for at tiltrække et yngre publikum.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 5 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27497 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Sv: Glen Scotia - new range
Hvis whiskyen er god kan man vel altid leve med en kikset indpakning, men ellers synes jeg da også det visuelle har en betydning. Jeg kan f.eks. kanon godt lide Springbank flasken og papæske (måske fordi jeg ubevidst forbinder den med kvalitet??) - Jeg synes da også det ser lidt fedt ud som f.eks. en Noah's Mill er indpakket. En vinflaske, simpel etiket og med kork og lakforsegling. Flaskerne i Antique Collection og f.eks. Norse Cask/Whiskyowner flaskerne synes jeg er flotte og syner af kvalitet. Ellers kan jeg godt lide det der ser lidt traditionelt ud og jeg vil da medgive, at der er lidt Breezer over de nye Glen Scotia flasker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27498 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Glen Scotia - new range
Der var jo et godt eksempel for et års tid siden hvor man kunne købe en flaske GlenX til XX kroner. Man kunne også vælge den samme whisky til XXX kroner. Jeg mener forskellen var 3-400 kroner højere med indpakning i form af trækasse.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27499 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Sv: Glen Scotia - new range

Der var jo et godt eksempel for et års tid siden hvor man kunne købe en flaske GlenX til XX kroner. Man kunne også vælge den samme whisky til XXX kroner. Jeg mener forskellen var 3-400 kroner højere med indpakning i form af trækasse.


Så klart hellere undvære trækassen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 5 months ago #27506 by Macdeffe
Indpakningens største problem er vel at flaskerne ikke er gennemsigtige så man kan se farven.

Men jeg tror som sådan ikke at indpakningen på Glen Scotia fordyrer flaskerne mere end de gennemsnitlige destilleriaftapninger. De er vel alle blevet designet et eller andet sted

Fordyrende trækasser og gimmicks som der vil være usælgeligt hvis det stod for sig selv i IKEA er der nok af på markedet..

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.354 seconds