Kommentar: Whiskymesse i Ringsted lørdag 1. maj 2010

More
13 years 11 months ago #20816 by Macdeffe
Det ligner noget nær en kopi af Hadsten programmet. Anbefales !

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20817 by Macdeffe
Jeg kan da godt komme med mine anbefalinger på noget jeg syntes man skal smage på

Jeg prøver med en 2-3 stykker inden for hver katagori

Isle of Arran : Et klart "try before you buy" - destilleri. Prøv Arran Peacock og Single Cask Bourbon - begge fremragende (Flying er en god serie, men Arrans egen Peacock syntes jeg er meget bedre end Flying Peacock, der ikke hører til mine favoritter i Flying-serien)

Springbank : Jeg kan godt lide 100 proof og 18yo. Generelt er bundniveauet højt her

Glenglassaugh : 21yo er fremragende. Undgå den lyserøde :-)

Benromach : Benromach 25yo er dejlig, den skal dog tages tidligt på dagen, kan man sine 43% godt forsvinde i mængden hvis den nydes mellem et par fadstyrker

Glencadam : standardaftapninger ved 46% og ncf er jo noget der glæder en indvendig. 15yo er en dejlig dram

Gordon og macPhail - Distillery Labels. G og M er noget nær det nærmeste man kommer standardaftapninger for en hel række destillerier her. Den noget konservative 40% linie kan man bedst beskrive som historisk :-) . jeg anbefaler Glenburgie 10yo og Mortlach 15yo

Chieftain's : Caperdonich 28yo (sidder med en i glasset nu) og Isle of Jura 10yo, sidstnævnte er en god Jura!''

Port Askaig..de var vist ikke i Hadsten, dem kunne jeg godt tænke mig at smage :-) , det samme kan jeg sige om Elements of Islay

Flying : Grisen er et eksempel på en monster sherry uden gummi/svovl. Intens

Ekslusiv bordet : Ardbeg single cask 1976, Glenburgie 1964, Glenglassaugh 40yo alle 15 poletter værd, PING 3+4+5

Der er sikkert masser af andre gode whiskyer, jeg har ikke smagt dem alle eller kan ikke huske dem.

Der er bl.a et par Bourbons og en Rye eller 2 jeg håber at nå næste gang

/Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20818 by Peteys
Rye, Ping 5, GG 21, Benromach 21års (skal smages tidligt) kan alle anbefales

Bliv væk fra Chieftains Rosebank, smager kun af halvdårligt sherryfad jeg hældte den ud....

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20820 by jones
Steffen - Der er tre forskellige Port Askaig i baren på Cockney Pub, Århus lige nu.

De er ganske forrygende Caol Ila.


Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20821 by st7

Det ligner noget nær en kopi af Hadsten programmet. Anbefales !

Hvilken 197? Ardbeg smagte du i Hadsten?

I programmet for Hadsten var det en "Ardbeg 1976 53.7% #1378" men det fad blev iflg. Juuls egen hjemmeside, dist. i 1975.
www.whiskybase.com/whiskies.php? ... iskyid=392
I programmet for Ringsted er det en "Ardbeg 1976 53.7% til en "Juuls" pris på 6975,-
På Juuls hjemmeside kan man netop købe en Ardbeg 1976 52.4% #2397 til denne pris.
www.whiskybase.com/whiskies.php? ... skyid=4255

Men uanset hvilken de slæber med, ser programmet rigtigt godt ud :)

Jeg håber at smage følgende:

OB:
Benromach 1981 54.2% #584-586
Glenrothes 1979 55.3% #13470
Ardbeg 1976 52.4% #2397

Gordon & MacPhail:
Glenburgie 1964 43%
Talisker 1986 Secret Still 1.2 45% #1361-1363

Chieftain's Choice:
Imperial 24 år 46% #9712
Brora 26 år 48% #1521
Port Ellen 27 år 56.8% #1520

Juul's:
Millburn 1981 "Dead Spirit" 46% #4335
Balmenach 1977 "Flying Pigs" 55.7% #4493
Macallan 1972 "PING 3" 57% (G&M)
Ledaig 1973 "PING 4" 53% #2337 (Chieftain's)

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20823 by Macdeffe
Hej Søren

Der står ikke engang fadnummer på mit papirsprogram fra Hadsten så der må jeg være der svar skyldig, og det er egentligt pinligt at jeg ikke selv kiggede på flasken, for jeg véd der er folk i min omgangskreds der vil spørge om netop det :oops:

Hvad præcis det var for en flaske Juul's havde med i Hadsten og hvilken de har med i Ringsted kan de forhåbentligt selv lige fortælle her ?

Rigtig god info om Ardbeg's aftapninger fås også på www.ardbegproject.com

1378 : www.ardbegproject.com/1378.shtml

2397 : www.ardbegproject.com/2397.shtml

en fremragende database Tim efterhånden har fået skruet sammen der

/Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20824 by Duffer

Gordon & MacPhail:Glenburgie 1964 43%

Glenburgie er altid lidt mystisk og samtidig spændende, men denne G&M er direkte kedelig. MoM havde den indtil for et halvt år siden til ingen penge...

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20825 by Ronnie

Millburn 1981 "Flying Dead Spirit" 46% #4335

Jeg har denne her stående på hylden, og den er desværre ikke noget at skrive hjem om.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20826 by st7

Glenburgie er altid lidt mystisk og samtidig spændende, men denne G&M er direkte kedelig. MoM havde den indtil for et halvt år siden til ingen penge...

Da jeg søgte efter oplysninger på denne aftapning faldt jeg over Whisky Club of Austria (Konstatin - MaltManiacs)
www.grsnet.net/whisky/images/sto ... r_beta.pdf
Og det er egentlig baseret på deres karakterer (92-94p) at jeg vurdere den sikkert er "poletterne" værd.

Men smag er jo heldigvis forskellig, så jeg skal nok "poste" min oplevelse af denne dram.
Har ikke smagt særligt meget fra Glenburgie, så det er endnu en grund til at den skal prøves.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20827 by st7

Jeg har denne her stående på hylden, og den er desværre ikke noget at skrive hjem om.

Ligesom med den ovenstående Glenburgie, har jeg ikke haft mange oplevelser med Millburn.
Men det er meget muligt jeg skal have skåret antallet af smagsprøver lidt ned, og den står dog også som den første der evt. bliver droppet.

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20828 by Ronnie

Jeg har denne her stående på hylden, og den er desværre ikke noget at skrive hjem om.

Ligesom med den ovenstående Glenburgie, har jeg ikke haft mange oplevelser med Millburn.
Men det er meget muligt jeg skal have skåret antallet af smagsprøver lidt ned, og den står dog også som den første der evt. bliver droppet.

Af Inverness-distillerierne har Glen Mhor faktisk skuffet mig lidt mere end Millburn. Jeg har iøvrigt et par andre flasker fra Millburn stående, men da jeg forsøger at holde et princip om, at kun have en flaske fra hvert distilleri åben ad gangen, har jeg dem til gode lidt endnu.

Men hvorom alting er så skal du nok, ud fra den liste, få et par glimrende oplevelser til den whiskymesse. ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20829 by st7

....jeg forsøger at holde et princip om, at kun have en flaske fra hvert distilleri åben ad gangen....

Samme her :)
Men det kan også hurtigt løbe op med alle de destillerier der findes

Slainte Mhath
Søren, MWL

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20835 by Macdeffe
Jeg syntes at denne Glenburgie 1964 er en fremragende dram

Macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20885 by Macdeffe
Jeg har mailed to omgange til Juul's for at få svar på dette, første svar var kun en en gentagelse af at det var en 1976'er på 53.7%, og da jeg spurgte efter cask numre fik jeg ingen svar

/macdeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20889 by Laur

Jeg har mailed to omgange til Juul's

Kan du ikke maile mig et par omgange også ;-)

Mvh
Laur

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
13 years 11 months ago #20890 by Macdeffe
Vupti :-)

Hej MacDeffe !

Jeg har lige været på whiskynyt og læst at du har rettet spørgsmål til os ang. vores Ardbeg aftapninger.
Vi har en aftapning, hvor fad nummer 1378 er fyldt den 28 marts 1975, og flasket i et antal af 453 den 8. november 2006 ved 53,7%.
Den anden er fad nummer 2397 er fyldt den 4. november 1976 og flasket i et antal af 519 den 10. juni 2008 ved 52,4%.
På messen i Hadsten har du smagt 1976, men det skulle have været 1975. Der var lavet en skrivefejl i programmet.


tak for det

PS Jeg har tit ønsket man kunne maile omgange 8)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.224 seconds