Stormen er kommet..

More
11 years 1 week ago - 11 years 1 week ago #28290 by MacNiels
Stormen er kommet.. was created by MacNiels
Vi var inviteret til denne officielle launch af Talisker Storm i går på restaurant Turesen i København.
DIAGEO’s whiskyambassadør Jan Groth var og præsentere Talisker Storm. Lad mig bare slå det fast med det samme at Storm er en herlig dram. Hvis man synes at Talisker generelt er godt, så kan man på ingen måde komme uden om Storm.

Med Storm har Diagio forsøgt at vende en smule tilbage til stilen som den var førhen hos Talisker. Produktionen er der ikke ændret på, men fadene er der ændret en smule på. Det er sådan at Talisker benytter et amerikansk bourbon fad 2-3 gange hvor det bliver chared. Herefter bliver fadet afhøvlet indvendigt og nyt træ kommer frem. Dette har været en af måderne hvor på man har kunnet få sammensat Storm.
Jan fortalte også om historien bag Talisker destilleriet, hvorfor det ligger hvor det ligger i dag, at det har været tripple destilleret engang og om branden i 1960. Han kunne også fortælle hvordan Johnnie Walker blev til og var i første omgang sammen sat af 4 brands hvor Talisker var en af disse.

Med udgangspunkt i Storm, havde Jan Groth fået sammensat 2 retter mad der skulle passe godt sammen med netop Storm.

Først fik vi serveret Blåmuslinger i chilisauce og herefter fik vi Black Pepper Crab
Begge retter smagte fantastisk og når det så kunne nydes sammen med et glas Storm som sjovt nok passe perfekt til disse to retter så gik det op i en højere enhed. Det skal siges at der var ikke whisky i maden, men til den.



Jan Groth vil man også kunne opleve på whiskymessen hvor han bl.a. vil fortælle om whisky og mad som er hans store passion. Han har også skrevet bogen whisky og Mad hvor han har bedt en række kokke om at producere en ret hvis han kommer med en whisky.

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk
Attachments:
Last edit: 11 years 1 week ago by MacNiels.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 days ago #28291 by kgf
Replied by kgf on topic Stormen er kommet..
Hej MacNiels
det lyder godt :lol: kender du prisen i dk. :blink:
kgf

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 days ago - 11 years 6 days ago #28292 by Duffer
Replied by Duffer on topic Stormen er kommet..
Whisky.dk har den "på tilbud" til 499,- kr - til senere levering.

Talisker Storm

(I Tyskland koster den i øvrigt fra €33 - cirka det halve)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 6 days ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 6 days ago #28293 by MacNiels
Replied by MacNiels on topic Stormen er kommet..

Hej MacNiels
det lyder godt :lol: kender du prisen i dk. :blink:
kgf


Hej,

Duffer har vist allerede skrevet om priserne.
Meningen fra Diageos side er at den skal ligge prismæssigt mellem 10yo og Distillers Editions.

Ved lejlighed skal den vist smages sammen med den 10år for se hvor stor forskel der er :-)

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #28503 by kgf
Replied by kgf on topic Stormen er kommet..
Hej
Har lige været i frankrig, i byen beaune i bourgogne købte jeg Storm i et supermarket
for 250kr. Og prisen i danmark er 499 ( PÅ TILBUD) :blush:
Der er sgu da lidt underligt,for priser i frankrig minder lidt om danske priser, der er
ikke stor forskel B)
kgf

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 11 months ago #28505 by Duffer
Replied by Duffer on topic Stormen er kommet..
Alkoholafgift og moms er lavere i Frankrig - jeg mener det er 19.6% moms.
Markedet i Frankrig væsentligt større og en supermarkeds kæde vil kunne få leveret til en anden pris.
Endeligt er der nogle enkelte glubske importører/forhandlere i Danmark, som alligevel kan sælge alt, sålænge der er mange interesserede kunder...
Dog kan jeg se at en enkelt forhandler har den på "tilbud" for tiden til 399,-
Måske var den ikke så nem at sælge til 499,- alligevel.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 11 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #28507 by kgf
Replied by kgf on topic Stormen er kommet..
Duffer
Det ved jeg godt, importerer selv en del vin fra frankrig, men jeg syntes godt nok
de danske importører er lidt grove ind i mellem :blink: kan fortælle at den koster
ca 300 hos royal mile whiskies. :silly:
kgf

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago #28508 by kgf
Replied by kgf on topic Stormen er kommet..
Sådan lidt for at samligne med vin så har vi brådne kar i vinbranchen, der er en
som sælger en hvídvin som min svoger og jeg har, vi tager 125 fl han sælger den samme for 199 fl en stor importør i nordsjælland har samme ide sælger til overpris giver gode rabatter og køberen tro han har lavet en god handel ( hvilket er løgn ) kun en vinder
importøren.
kgf

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 11 months ago #28509 by Duffer
Replied by Duffer on topic Stormen er kommet..
Vi betaler i forvejen alt for meget og den seneste udvikling er netop flasker som "Talisker Storm" hvor det sandsynligvis er tale om en yngre whisky, som aldersmæssigt kan sammenlignes med 10-års udgaven.
Udmærket til 230-250 kr som den kan købes til udenfor DK, men til 400-500?
Men så længe der er kunder i butikken, så lever producent, importør og forretninger ganske godt og der er ingen grund til at nedjustere prisen.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 11 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 11 months ago - 10 years 11 months ago #28523 by DanielChristensen
Synes det er en rigtig god dram! Og til bonusinfo har de den vidst i Føtex til 330 kr. har jeg ladet mig fortælle!

***** Så lige det var skrevet andet steds!

Nogen der ved om det er en aftapning der er kommet for at blive?
Last edit: 10 years 11 months ago by DanielChristensen.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 10 months ago #28551 by Duffer
Replied by Duffer on topic Stormen er kommet..
Talisker Storm anmeldt af Ruben
Talisker Storm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.454 seconds