Weberrøget laksesalat med Laphroaig

More
16 years 2 months ago #14309 by Ladewig
I skal da ikke snydes for denne opskrift, der kan få selv den største røghader til at drikke Laphroaig som saftevand:

Lakseportioner Helst uden skind. Beregn 1/2 til hver til forret.

Laksen varmryges på Webergrillen 10 -12 minutter over indirekte varme, husk at lukke topspjældet halvt.

Dressing:
1 bæger Philadelphiaost (IKKE light) røres op med LIDT fromage frais og piskefløde til en passende cremet konsistens.
Smages til med citronsaft, sød chilisauce, salt og peber.

Tilsæt friske grønne asparges, letkogte og afkølede. i 1 cm. stykker,
Masser af frisk dild.
Og sidst med ikke mindst de findelte lakseportioner.

Kan evt. pyntes med chili- og hvidløgsmarinerede kæmperejer. Også grillede men UDEN røg!

Spises på toast med en god dram Laphroaig til!

Du hører englene synge.....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14316 by Chief
Du har fuldstændig ret, Henrik. Da du kom med salaten til vores whisky-sammenkomst, troede jeg du joke'de med en Laphroaig dram til, og jeg havde mine store tvivl. Men mine tvivl blev aldeles gjort til skamme. Det var den helt rigtige dram dertil. Og ja, vi hørte englene synge. Når vi næste gang mødes til privat whisky-træf, er din salat et must. :D :D

Jeg kan kun anbefale Henriks forslag.

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14317 by Ladewig
Så bare vent. Jeg her mere i støbeskeen. Det kræver den rigtige dram når man roder med det rigtige mad, og der er lavvande i forsyningerne p.t, Meeeeeen ideerne er der, så der kommer snart et komplet koldt bord med 6 -8 gode retter med tilhørende dramme.
Hvis det da ellers har interesse?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14323 by Hering

Hvis det da ellers har interesse?

Ja for dæv'len - keep'em flowing!

Hering

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 2 months ago #14324 by Chief
Kom endelig med mere af den slags, Henrik. :D Det vil vi se frem til. Tanken om den laksesalat med Laphroaig til bringer mundvandet frem. :D :D

Sláinte
Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.230 seconds