ny her inde

More
8 years 3 months ago #33637 by Schlotfeldt
ny her inde was created by Schlotfeldt
Hej jeg er ny bruger af dette forum, og jeg er tilbudt de 3 flasker whisky, men jeg ikke se de skulle være ca 12500 kr værd.ville om i kan hjælpe mig
Venlig hilsen Henrik
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #33638 by LarsA
Replied by LarsA on topic ny her inde
Hej Henrik.
Hvad de er værd afhænger jo af hvordan du ser på det. Hvis vi snakker value for Money, så synes jeg at 12500 nok er noget i overkanten. Hvis vi derimod snakker om hvad samlermarkedet mener de er værd, så er jeg mindre sikker.
Tormore kostede for 1,5 år siden 1500 hos Juuls. Jeg smagte den til en GM smagning i efteråret 2014, og overvejede stærkt at lægge de 1200 Kr. den kunne fås for på smagningen. Kort tid efter vandt den prisen som årets whisky hos Dansk maltwhisky akedemi, og så syntes Juuls pludselig at den var 5000 Kr. værd. Det er jeg ikke enig i!. Men det betyder jo ikke at den ikke ar det værd på markedet i dag. Secret stills 2,2 (Det er så vidt vides en Cragganmore) koster hos Juuls 5995 Kr. i dag. Jeg kunne aldrig drømme om at lægge så mange penge for en Cragganmore, men hvis man virkelig er glad for det, så jo måske???. Macallan 1851 inspirationkan fås for omkring 2000 Kr på markedet i dag. Jeg har ikke smagt den, og har heller ikke nogen planer om at gøre det.
Så kort og godt, hvis du mener at Juuls priser er ok (Juuls har faktisk ok priser på mange ting efter min mening), så er det en fair pris. Hvis du derimod har planer om at drikke whiskyen, så vil jeg mene at det kan gøres langt bedre for betydelig færre penge.
Én af de store auktionssider hedder www.whiskyauction.com De har en funktion hvor du kan søge på afsluttede auktioner, prøv at checke den, og sig så nejtak til "tilbuddet" derefter.
Mvh. Lars.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #33639 by Schlotfeldt
Replied by Schlotfeldt on topic ny her inde
Tak for dit ærlige og godes svar, min tanke er ikke at drikker dem men prøve at se om jeg kan gøre mig som samler i det små, men jeg kan godt lide at drikke en god whisky,så jeg glæder mig meget til at bruge det her forum meget mere og nyder at lære mere omw whisky
Mange tak
Hilsen Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago - 8 years 3 months ago #33640 by st7
Replied by st7 on topic ny her inde
Hej Henrik
Velkommen til...

Og sikke et tilbud du har fået. Håber ikke det er fra en god ven :evil:

Secret Stills 2.02 (Cragganmore 1966, 40yo) kan købes hos whisky.dk for kr. 2995,-
www.whisky.dk/shop/secret-stills-no-1058p.html

Tormore 1988 (PING 7) kan købes hos Skælskør Vinhandel for kr. 3498,-
skaelskoervinhandel.dk/produkt/tormore-d...2013-585-cask-11682/

Og en Macallan 1851 Inspiration blev for få måneder siden solgt for kr. 1350,- på Lauritz.com
www.lauritz.com/da/auktion/1-fl-macallan...malt-scotc/i3984735/

Ovenstående priser (DK) tog ikke lang tid at finde via google. Håber du fremover vil bruge lidt mere tid på forarbejdet, inden du seriøst overvejer at kaste flere tusinde kroner efter flasker andre fortæller dig er unikke.
Hvis du absolut gerne vil starte en samling/investering i det små, vil jeg anbefale dig denne flaske fra Ailsa Bay - www.whisky.dk/shop/ailsa-bay-21-4457p.html

Ikke så dyr, og med stor sandsynlighed for at den vil stige i værdi de kommende mange år. Det er nemlig den første officielle aftapning fra dette destilleri. Da det pt. også er den eneste aftapning der bærer navnet Ailsa Bay, kan du samtidig prale med at have den perfekte samling fra dette skotske lowland destilleri B)

Slainte Mhath
Søren, MWL
Last edit: 8 years 3 months ago by st7.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #33641 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic ny her inde
Drikker, Samler eller Investor ?

Samlere har et tema. Drikkere er samlere der har det tema at de vil drikke flasker. De går efter ting de kan lide. Samlere går efter deres tema, uanset kvalitet

Investorer går efter flasker der stiger i pris

Som investor skal man købe billigt og sælge dyrt. De der tre flasker til 12500 er ikke at købe billigt, tværtimod :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
The following user(s) said Thank You: Schlotfeldt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #33642 by Schlotfeldt
Replied by Schlotfeldt on topic ny her inde
Det er godt nok en jungle at finde rundt i, men jeg takker for de link og svar på mine spørgsmål, det var ikke en ven der tilbød de 3 flasker , så nu må jeg se om han vil ned i pris,
St7 det er nogel andre priser du fandt ud af end de priser Lars fandt ende hos juuls,
Må se hvad prisen er når jeg skal handle med ham,
Tak
Henrik.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 3 months ago #33643 by Mortensen
Replied by Mortensen on topic ny her inde
Hvis du bor i Københavns området, kan jeg anbefale denne klub, hvis du vil lære noget om whisky, Copenhagen Malt Whisky Tasting Society (CMWTS)
Du kan finde den på Facebook.
The following user(s) said Thank You: Schlotfeldt

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.251 seconds