Told

More
11 years 4 months ago #27752 by llycke
Told was created by llycke
Hej

Så er jeg på vej hjem fra Singapore og faldt lige over et par flasker i lufthavnen ikke noget vildt. Men dog et par flasker jeg synes skulle hjem på hylden. Hvordan skal jeg så forholde mig i CPH. Er det bare ind og fortolde til 150kr pr liter ren alkohol, eller er der noget gebyr eller andet??

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27753 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Sv: Told
Den første liter er gratis uanset alkoholprocent. Derefter tager de ca 150kr per liter ren alkohol som du selv nævner. Ingen gebyr. Nogen gange gider de ikke besværet og har bare ladet mig gå igennem. Kommer man fra EU er der ingen begrænsninger, men fra Singapore er det 1 liter. Så med bare to flasker tror jeg næppe der sker noget, men spørg tolderne, om de vil have ca 30-40 kr. for den ekstra halve liter. Selvom jeg føler man måske ikke direkte er deres målgruppe fordi man gerne vil fortolde 2-3 flasker, så er der jo ingen grund til at risikere en bøde

Jeg henvender mig i hvert fald hver gang jeg er på hjem fra USA

Steffen

PS Husk at pakke flaskerne i den indcheckede kuffert. Jeg har hørt om en del der ikke fik flaskerne med igennem håndbagagen, selvom forhandlerne i diverse lufthavne påstår man ikke får problemer. Kommer man uden for EU skal man tit igennem sikkerhedstjek igen og evt flasker fra oversøs lufthavne slipper ikke nødvendigvis med

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago - 11 years 4 months ago #27755 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Told

Kommer man fra EU er der ingen begrænsninger, men fra Singapore er det 1 liter.

Jaeh - 10 liter er vist grænsen
Fra EU lande til Danmark


Skats regler fra ikke EU lande som f.eks Singapore
Fra Ikke - EU lande til Danmark


Derudover skal man være opmærksom på ikke at overstige beløbsgrænsen:
Beløbsgrænse for lande udenfor EU

Hvis man f.eks rejser fra/til Hamborg og ikke er i transit skal man regne med at de tyske regler bliver fulgt til punkt og prikke.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 11 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27761 by llycke
Replied by llycke on topic Sv: Told
Tak for svar.

Så burde der ikke være nogen problemer ved at jeg lige kigger om der er noget på hylderne i amsterdam i morgen inden turen går til cph.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 4 months ago #27763 by Duffer
Replied by Duffer on topic Sv: Told

Så burde der ikke være nogen problemer ved at jeg lige kigger om der er noget på hylderne i amsterdam i morgen inden turen går til cph.

Sålænge du kikker er der i hvert tilfælde ingen problemer. :-)
Schipol har efter min mening ikke det store eksklusive udvalg, men er dog marginalt bedre end CPH. Jeg var igennem 20 gange sidste år og havde en del whisky med hjem, men det var altsammen købt i Hollandske butikker.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.132 seconds