Dalmore 12 års Single Highland Malt

More
19 years 1 month ago #4947 by Xander
Denne weekend har Kvickly og Kvickly Xtra "tilbud" på Dalmore 12 års Single Highland Malt whisky.
Der står at der er besparelser på op til 100 kr. er dette sandt eller bare endnu en gang løgn fra Kvickly ??

Vil gerne lige høre om der er nogen der kender lidt til Dalmore 12 års. Altså smag, kvalitet og om den er værd at smide 200 kr efter ???

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4948 by Duffer


Vil gerne lige høre om der er nogen der kender lidt til Dalmore 12 års. Altså smag, kvalitet og om den er værd at smide 200 kr efter ???


Til 200 kroner kan det vel ikke gå helt galt... :?
Jim Murray giver den 91 point og Michael Jackson 79 point, selvom det ikke er en garanti for at den falder i din smag :wink:

Smagsnoter www.thedalmore.com/taste/12taste.htm

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4952 by Towle
Xander skrev:

Vil gerne lige høre om der er nogen der kender lidt til Dalmore 12 års. Altså smag, kvalitet og om den er værd at smide 200 kr efter ???

Det lyder som om du føler dig lidt frem, præcist som jeg selv gjorde for godt et år siden. Jeg købte bl.a. Dalmore i Kvickly, men købte også Talisker, Laphroaig og MacAllan, når det var dem de havde på tilbud. Dalmoren faldt aldrig i min smag, eller rettere: jeg fandt at den var så standard, at den var lidt kønsløs, men jeg har aldrig fortrudt mit køb. Dels var det såmænd en drikkelig whisky og dels gav den mig nogle referencer og smagsindtryk, som jeg senere har haft meget fornøjelse af.

Til 200 kr.: Køb den!

Venlig hilsen
Kurt

Venlig hilsen
Kurt "Towle"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4971 by motnil
Til 199,- er Dalmore 12 Years et fint køb. Så vidt jeg husker koster den rent faktisk lidt mere på distilleriet, der ellers er et meget venligt sted at besøge. Jeg har sjældent fået så personlig en rundvisning - der var bestemt ikke noget rutine over det, hvilket jeg har været ude for andre steder.

Jeg har et par gange serveret Dalmore for folk, der ellers kun har smagt i whisky i Irish Coffee, og de fleste har været ret begejstrede. Umiddelbart opfatter jeg den som værende et godt udgangspunkt, og selv har jeg da også en flaske til at stå.

Dalmore laver desuden en Dalmore Cigar Malt, som især min kæreste er MEGET begejstret for. Desværre sælger Coop's netbutik den ikke længere.

Mvh,

Morten

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4972 by Kim_M
Jeg vil gerne anbefale Dalmore. I min smag er det oftest en rigtig dejlig malt. Den er også blandt de malts der henter høje priser ved whiskyautioner.

200 kroner er et scoop.

--
Kim M.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.216 seconds