Calles Vinlager - Flensburg & Süderlügum

More
19 years 2 months ago #4174 by Duffer
Frem til den 27.2.2005

Glenmorangie Port - 1.0 Liter 250 kr.
Glenmorangie Sherry - 1.0 Liter 250 kr.
Glenmorangie Madeira - 1.0 Liter 250 kr.
Aberlour A'bunadh Batch 13 - 0.7 Liter 280 kr.
Scapa 14-års - 1.0 Liter 230 kr.
Highland Park - 25-års - 0.75 Liter 650 kr. (knap ½ Pris...???) :shock:

www.calle-vinlager.dk/tilbud.php

Er der nogen der ved om Aberlouren er en CS - det kunne tyde på det hvis man kikker på de andre med navnet "Batch"...??

www.aberlour.com/abunadh/

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4176 by Wallace
Hej MacAll

Jeg har selv en flaske Aberlour a'bunadh Batch 13, som er på 59,8%, så ja det er CS.

Wallace

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4177 by stig
Abunadh er cask stenght og hver batch består kun er meget få fade.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4179 by fao
Da jeg var i synderjylland for 3 uger siden, tog vi en afstikker til Flensbourg, jeg havde set tre forskellige whisky hos Calles Vinlager, som jeg gerne ville have :)
Men men men det eneste jeg fik med hjem var en lang næse :?
Hovedparten af de whisky der er på deres hjemmeside føres ikke i de to butikker de har i Flensbourg :evil:
Så hvis der er noget der frister på deres hjemmeside, og vil man være sikker, skal man tage til Süderlügum hvor de har hele programmet.

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4181 by Duffer

Men men men det eneste jeg fik med hjem var en lang næse :?
Hovedparten af de whisky der er på deres hjemmeside føres ikke i de to butikker de har i Flensbourg :evil:
Så hvis der er noget der frister på deres hjemmeside, og vil man være sikker, skal man tage til Süderlügum hvor de har hele programmet.

Frank


Hvis du kikker på hjemmesiden - står der "Forhandles i Süderlügum!".
Som jeg læser det - har de alle de flasker der er skrevet denne tekst ved i Süderlügum.
Det er måske ingen garanti for at de har dem i Flensburg. :?:

Jeg har nogle gange sendt dem en mail et par dage i forvejen - når det har været en speciel vare og så står flaskerne parat når man kommer.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4182 by Duffer

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4188 by fao
MacAll skrev

Hvis du kikker på hjemmesiden - står der "Forhandles i Süderlügum!".
Som jeg læser det - har de alle de flasker der er skrevet denne tekst ved i Süderlügum.


Det er også rigtigt, for det står der jo ved alle flasker.
Hvis de altid forhandler alle flasker, der på siden i Süderlügum, havde det så ikke været mere fornuft i at skrive hvilke flasker de har i Flensbourg :roll:

Frank

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4189 by Duffer
Det kan du have ret i.
Send dem en mail med din mening - måske syntes de det er en god idé. :|
En anden mulighed var at forespørge via telefonen eller mail inden man kører hjemmefra....
Det er nok de færreste forretninger der kan garantere at de har alle varer i alle forretninger. :?:
Serviceniveauet har været helt i top de par gange jeg har haft kontakt med dem. :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4268 by Duffer


Jeg har selv en flaske Aberlour a'bunadh Batch 13, som er på 59,8%, så ja det er CS.

Wallace


Hvad syntes du om den...?

Den er også lagret på bourbon/sherryfade..?
Aberlours hjemmeside skriver intet om den, så jeg går ud fra at den er ret ny.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4269 by BH
a'bunadh er vist udelukkende lagret på oloroso fade.

Jeg synes det er en god whisky, men har flere bekendte der ikke er så vilde med den. Det er måske et spørgsmål om hvorvidt man kan lide CS og sherrylagret whisky?

Jeg ved ikke hvor gammel den er, men efter mine optegnelser købte jeg min første flaske i 1999 i Luxenborg.

Bjarne H.

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4271 by Duffer

Jeg synes det er en god whisky, men har flere bekendte der ikke er så vilde med den. Det er måske et spørgsmål om hvorvidt man kan lide CS og sherrylagret whisky?

Bjarne H.


Nu ved jeg du kan er Springbank tilhænger - så hvis du kan li' den - så må jeg hellere investere i den.
Jeg er til CS og sherrylagret whisky....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4272 by BH
Fandt følgende på Aberlours hjemmeside, hvor man bla. kan se at de begynde at lave den i 1997

"Aberlour a'bunadh is a natural single cask strength malt whisky. Taken directly from specially selected sherry casks it is bottled as simply as possible without the use of modern filtering methods or the addition of water.
The three main characteristics that distinguish Aberlour a'bunadh from the other single malts are:
Original Cask Strength means that the whisky is bottled at the strength of the cask, which in the case of the first batch of a'bunadh is 59.6%. Not diluted, the whisky possesses a greater aromatic complexity. Most malts of the old days were cask strength.
Not Chill-filtered. Today most malt whiskies are chill-filtered to prevent the whisky becoming cloudy when adding water or ice. This process, which did not exist in the 19th century, removes some richness and mouth feel as well as some fruit and sherry character. Aberlour a'bunadh is a true replica of the old days' malts.
Only the best Sherry Butts, which previously held oloroso, have been selected by Douglas Cruickshank, Aberlour's Distillery Director. These casks are the rarest and the most precious used for whisky maturation. Again, they were used in the old days when sherry was imported from Spain in casks which were then left empty sitting in UK ports or ships.

Batch number Alcoholic strength Approximate year
1-5 59.6% 1997
6 59.9% 1999
Silver Label 58.7% 1999
7 59.9% 2000
8 60.2% 2001
9 60% 2002
10 59.8% 2003
11 59.8% 2003
12 60% 2004

Tasting Notes
A 19th-century-style whisky matured exclusively in Spanish oak Oloroso sherry butts, then bottled at cask strength. Dark, luxurious and powerful; a superb after-dinner malt.

Colour
Deep, rich amber.

Nose
An intoxicating aroma of mixed spices, praline and spiced orange, harmonising with rich, deep notes of Oloroso sherry.

Taste
Orange, black cherries, dried fruit and ginger, spiked with dark bitter chocolate and enriched with sherry and oak. Full-bodied and creamy.

Finish
Robust and intense, with bitter-sweet notes of exotic spices, dark chocolate and oak.Aberlour a'bunadh is currently available in France, UK, Duty Free and is soon to be exported to other countries around the world."

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4273 by Duffer
Jeg har set siden, men det der undrer mig en del er at batch # 13 ikke er på listen.
Jeg ved ikke om man kan gå ud fra det er 12'erens efterfølger.
Jeg syntes bare det er underligt den ikke er på hjemmesiden, nu nar den er i butikkerne.... :roll:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4281 by Wallace
Hej MacAll,

jeg har endnu ikke åbnet min a'bunadh, batch #13, da jeg først har modtaget den sidst i december (jeg prøver på at holde antallet af samtidigt åbne flasker lidt nede !). Whiskyen er udelukkende lagret på Oloroso sherry fade af spansk eg.

Jeg vil tro, at batch # 13 først er frigivet for nylig, da jeg modtog mit eksemplar direkte fra destilleriet (jeg var så heldig at vinde den i en konkurrence).

Jeg var nede at besøge Calle Vinlager i Süderlügum for halvanden uge siden. Jeg var primært på "jagt" efter Highland Park 25 år, men jeg så da a'bunadh. De eksemplarer som jeg så, var dog fra batch # 11.

Slainte
Wallace

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4282 by Duffer


Jeg var nede at besøge Calle Vinlager i Süderlügum for halvanden uge siden. Jeg var primært på "jagt" efter Highland Park 25 år, men jeg så da a'bunadh. De eksemplarer som jeg så, var dog fra batch # 11.

Slainte
Wallace


Jeg var også dernede i går (købte en Scapa 14-års) men lod ikke mærke til, om det var en batch # 14, men det siger reklamen.
Uanset hvad - så er beslutningen taget - jeg køber... 8)

Jeg så godt tilbudet på HP-25 - nu fik du vel købt den "rigtige" - den på 50.7 %... :?:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4283 by Wallace
MacAll skrev:

Jeg så godt tilbudet på HP-25 - nu fik du vel købt den "rigtige" - den på 50.7 %...


Yeps, jeg købte 50,7%-udgaven. Jeg synes godt nok at den "gamle" udgave er flottere end den nye, men det er jo indholdet, der tæller :)

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du synes om Scapa 14 år, når du på et tidspunkt har smagt den.

Slainte
Wallace

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4284 by Duffer

Jeg kunne godt tænke mig at høre, hvad du synes om Scapa 14 år, når du på et tidspunkt har smagt den.

Slainte
Wallace


Jeg smagte den på Whiskymessen 2004, og kan se i mine notater at jeg har givet den 7.5 (10 skala).
Som jeg husker den - var der ikke meget forskel mellem 12 og 14 års udgaven, men jeg ved ikke hvor god vurderingsevnen er på sådan en dag... :roll:
Jeg har i forvejen en Scapa 12-års som lakker mod enden og syntes godt generelt godt om Scapa :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4327 by Duffer
Best Buy på Whiskybotschafter - tysk magasin om whisky

Aberlour A'Bunadh

www.whiskybotschafter.com/index_frame.htm

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4345 by LochLading
Aberlour A ´bunadh batch # 13 Købte jeg i går i Metro i Aarhus til 345.-
Det er jo ganske billigt, for sådan en god whisky :mrgreen:

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4349 by karlejnar
LochLading skrev:

Aberlour A ´bunadh batch # 13 Købte jeg i går i Metro i Aarhus til 345.-

Er det prisen inkl. moms?

Det er jo ganske billigt, for sådan en god whisky

Har en batch#10 (59,8%) købt i 2003 på Strathisla destilleriet for £35,- (ca. kr350,-)

Har ikke åbnet den endnu, men ser frem til det. Kan godt lide filosofien bag den :)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4351 by Duffer

Har en batch#10 (59,8%) købt i 2003 på Strathisla destilleriet for £35,- (ca. kr350,-)

Har ikke åbnet den endnu, men ser frem til det. Kan godt lide filosofien bag den :)


Så kan det være vi skal have en Aberlour smagning på et tidspunkt.
Jeg får #13 leveret her i aften... :)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4370 by Duffer
Den Calles Vinlager sælger i denne måned er ikke som annonceret batch # 13, men batch # 11.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 2 months ago #4376 by uldall
Har man ikke lige en hurtig forbindelse til Flensburg el Süder Lügum, så kan Aberlour A'bunadh jo stadig købes til en fornuftig pris hos Juul's, batch 12 og 13 til kr. 385,00 eller på Coop.s netbutik A'bunadh batch 12 til kr. 399,00 som medlem frit lev. i nærmeste Coop Danmark butik. Hos Coop er der jo ingen udgifter til benzin el. andre transportomkst.
Men det har enhver Whisky freak vel styr på?
Slainte uldall7000 :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4457 by per
Har lige været hos Calle i Flensborg, for at købe er 25års Highland Park, jeg endte dog med at købe en fin lille smage ting, nemlig en sampak med en 12års, 18 år & 25 års på hver 0,333l. Prisen var 430,00 hvilket vel er ok. Denne pakning passer lige til en lille intim smagning.

Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4462 by Duffer

Har lige været hos Calle i Flensborg, for at købe er 25års Highland Park, jeg endte dog med at købe en fin lille smage ting, nemlig en sampak med en 12års, 18 år & 25 års på hver 0,333l. Prisen var 430,00 hvilket vel er ok. Denne pakning passer lige til en lille intim smagning.

Per


Samme sted kan du også få 3 x 0.33 L i Macallan.
Så vidt jeg husker 10 og 12 års samt CS.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4464 by per

Samme sted kan du også få 3 x 0.33 L i Macallan.
Så vidt jeg husker 10 og 12 års samt CS.


Yes Det passer. Jeg checekkede ikke prisen, men mon ikke den er lidt billigere. I øvrigt en fin måde at smage flere udgaver op mod hinanden uden det koster en formue. En ide de uafhænginge kunne tage op. Hvad med 3 forskellige 1975 Ardbeg aftapninger????


Per :D

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4466 by Duffer
Highland Park 12-års + 18-års + 25-års (normalpris 79 €)
Macallan 10-års + 12 års Elegancia + 10 års CS (normalpris 50 €)

Så du har gjort et godt køb :D

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4468 by per

Highland Park 12-års + 18-års + 25-års (normalpris 79 €)
Macallan 10-års + 12 års Elegancia + 10 års CS (normalpris 50 €)

Så du har gjort et godt køb


I sandhedens interesse skal jeg lige korrigere prisen. Jeg betalte 500,00 for de tre flasker Higland Park. Jeg havde også købt en 15 års Laphroaig til 330, jeg havde blandet tingene lidt sammen. Beklager. I forhold til MacAll's oplysninger er det dog stadigvæk en ok pris... og en god ide med de små flasker.

:oops: Per

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago - 19 years 1 month ago #4472 by karlejnar
Prisen er fair nok - betalte lidt over 300 for 3x20cl Glenfiddich 12-15-18 i 2003 i deres shop.

Ja det er en fin ide med disse sæt enten 3x20cl eller 3x33cl. Bedre end de 3x5cl man også kan få. En god måde at smage forskellige udgaver til sammenligning.
Bruichladdich har også 2 "wee laddie's" sæt, 3x20cl og 3x5cl med 10, 15 og XVII.

Og så er det jo Diaego's Rare Malt sæt med 5x20cl.
Og så det 5x20cl sæt, som "bagmændene" bag whiskynyt fik af Scotspain som wwww-pris.
Det var leveret af DMWA, og var vistnok fra Signatory.

En oplagt ide til at undgå, at "slanterne" bliver for gamle, eller får man bare flere "slanter" på denne måde :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)
Last edit: 19 years 1 month ago by karlejnar.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 1 month ago #4473 by karlejnar
Kan også godt lide de 50cl aftapninger som Bruichladdich og Edradour laver. Et problem er dog, at især laddierne er dyrere end de fleste andre 70cl aftapninger. Til gengæld er de så hurtigere at tømme :wink:

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.395 seconds