Hvad kan den sælges for?

More
8 years 4 months ago #33381 by Havsgaard
Først og fremmest - dette er ikke en salgs annonce el. Auktion - så er det på plads. Jeg er bare ude efter information.

Jeg har en flaske glenmorangie ealanta, i emballage, som jeg påtænker mig at sælge ved lejlighed, men hvad er en realistisk pris at sælge den for? Jeg er godt bekendt med diverse udenlandske auktioner, men har ikke nogen danske priser at forholde mig til.

Jeg er godt bekendt med dens baggrund så dette er heller ikke et oplæg til diskussion omkring hvorvidt den var berettiget eller ej til nomineringen i 2014 i mr murrays bibel - der er lige så mange holdninger til de nomineringer som der er sider i hans bog B)

Vh
heino

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago #33386 by Korsgaard
Replied by Korsgaard on topic Hvad kan den sælges for?
Hej Heino

Mit umiddelbare gæt vil være et sted mellem 800 og 1000 kr.
Det mest realistiske sted at sælge den, er nok på en auktion - eks. Whiskyauction.com - men der skal du selvfølgelig af med salær osv.

Mvh
Thomas
The following user(s) said Thank You: Havsgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
8 years 4 months ago - 8 years 4 months ago #33458 by Arctic_Viking82
Jeg tror, at det kommer meget an på hvornår du mener "lejligheden til salg" (til)byder sig.

Det er umuligt at sige om der stadig er samme "overophedet" stemning, interesse, investerings-iver og "hype" i whisky-verdenen om 5, 10, 20, 30 år ?!?!

Det er der ikke nogen der ved noget om, anden end at det der går opad også kan gå nedad, og det er også sket før i whisky branchen.

Spørgsmålet er så om Ealanta vil blive husket om f.eks. 15 år?? Og om der på det tidspunkt er nogen der vil betale for den??

Til sammenligning kan man tage den første flaske i samme serie, den der hedder Sonnalta.
Den blev også "årets whisky" ifølge hr. Murray, tilbage i 2010 (så vidt jeg husker). Den er mindst ligeså sjælden, men jeg synes ikke rigtig jeg hører som megen snak om den mere??
Last edit: 8 years 4 months ago by Arctic_Viking82.
The following user(s) said Thank You: Havsgaard

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.135 seconds