TILBUD - Cú Dhub - Black Single Malt Whisky

More
10 years 6 months ago #29036 by Vinkortet
Tilbud på Cú Dhub whisky... sort single malt

Kun 225,00 indtil 15/9-2013

Se tilbuddet her og læs mere om den sorte whisky og sagnet om heksen her

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29037 by Macdeffe
Lige en advarsel til folk der overvejer. Den whisky smager så ringe at jeg får opkast fornemmelser af den

Whiskybase er nogenlunde enige

Er der nogen der bliver nysgerrige? :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29038 by Vinkortet
Hej Steffen

Tak for dit "indlæg". Har ikke selv smagt Cú Dhub, men nu er det da én af de ting der skal smages til Rom og Whisky festival hos Mac Y i november. Det er vel altid bedst at danne sin egen mening ;-)

/ Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29039 by havenmorgan
Jeg vil ikke ødelægge din tråd, men jeg vil heller ikke anbefale den. Ganske forfærdelig "whisky".

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29041 by Vinkortet
Tog det heller ikke som om du ville ødelægge noget.

Smag er forskelligt og jeg synes at såvel de dårlige som de gode oplevelser skal frem i lyset. Det er helt fair hvis du får "brækfornemmelser" :-) af Cú Dhub, men jeg kunne dog godt tænke mig at "anmeldelser" i al almindelig fortalte lidt mere om hvad det er man kan lide og hvad man ikke kan lide ved det enkelte produkt. Det er lidt nemmere at forholde dig til. Hvis man f.eks. skriver at et produkt ikke falder i ens smag fordi det er meget røget kan andre forholde sig til røg eller ej og ud fra det afgøre om det måske falder i deres egen smag eller ej.

"Brækfornemmelser" falder vist ikke i manges smag ;-)

Ha' en god dag

/Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29043 by Vinkortet
... og til alle dem der endnu ikke har smagt denne sorte drik... prøv at Google "cu dhub anmeldelse"... der er virkelig mange positive kommentarer på bl.a. www.masterofmalt.com og www.thewhiskeyexchange.com

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29044 by BH
Vores ven Serge har også smagt den www.whiskyfun.com/ArchiveDecember04-2.html

Bjarne Hagen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29045 by Duffer

... og til alle dem der endnu ikke har smagt denne sorte drik... prøv at Google "cu dhub anmeldelse"... der er virkelig mange positive kommentarer på bl.a. www.masterofmalt.com og www.thewhiskeyexchange.com

Er der ikke også noget med at de to forretninger har salg af blandt andet whisky som levebrød?

Det er noget af det mest forfærdelige "whisky" man kan forestille sig.
Hvilket marked det er tiltænkt er mig en gåde.

(indlæg rettet)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29046 by Macdeffe
Michael, du forveksler Loch Dhu og Cu Dhub. Hvilket ikke er svært

Personligt syntes jeg faktisk Loch Dhu er bedre, men den er også mega ringe. Jeg har dog aldrig smagt dem head to head og ønsker det heller ikke

Cu Dhub er HELE 19 pladser højere oppe på Shit listen

Her er Whiskybase worst 100 whiskybase.com/toplists.php?list=worst

Jeg tror der efterhånden er over 40000 whiskies på whiskybase og Loch Dhu og Cu Dhub ligger solidt i bunden på en 2. og 6. plads (der er lige en Braunstein der har knebet sig ind imellem)

Jeg giver som Duffer ikke meget for anmeldelser der er publiceret af sælgerne...


MHT til min "anmeldelse" af Cu DHub, så brugte jeg ikke ordet "brækfornemmelse" som en eller anden for for analogi. Det var faktisk den fysiske tilstand jeg endte i efter at have smagt den sidst. Kvalm, bitter og underlig sød. Det er en bedrift i sig selv at en whisky kan være så dårlig uden at have de to værste offnotes jeg kender til (rådne æg og babybræk)

Steffen

PS. Det er gratis at reklamere på whiskynyt med et indlæg, men det er jo et forum så alt risikerer at blive kommenteret :-)

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29050 by Duffer

Michael, du forveksler Loch Dhu og Cu Dhub. Hvilket ikke er svært

Et seriøst dårligt indlæg fra min side - foretaget i arbejdstiden :-)

Jeg har dog smagt dem begge - en "oplevelse" jeg ikke ønsker gentaget...

En seriøs forhandler smager efter min mening på de varer han forhandler.
Hvordan skal han ellers kunne rådgive sine kunder?
Nå, det var vist off-topic

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29051 by Vinkortet
Steffen, hvis du mener at en forhandler kun er seriøs hvis han har smagt hver og eneste produkt i sin butik, så tror jeg ikke du finder ret mange seriøse forhandlere, hverken i webshops eller fysiske butikker. Tror du virkelig at alle ansatte i alle spiritusbutikker har smagt alle produkter i butikken? Tja, det gør du åbenbart eftersom du skriver sådan... men så lever du i en anden verden end den virkelige!

Læg mærke til at jeg ikke har prøvet på at prakke nogen noget på ved at himmelrose et eller andet som jeg ved er noget "lort"... jeg har ikke kommenteret andet end at den er sort og det kan du trods alt ikke tage fra den og så har jeg gjort opmærksom på at den er på tilbud i et tilbudsforum. Jeg har heller ikke klaget over dit indlæg udover at der måske manglede lidt beskrivelse af hvad det er der er så dårligt ved den.

Jeg kan sagtens sælge et produkt uden selv at have smagt det så længe jeg ikke står og prøver på at sælge det på et falsk grundlag. Hvis jeg skal vejlede nogen til hvad de skal købe, gør jeg det selvfølgelig ud fra de produkter jeg selv har smagt.

I synes Cú Dhub er forfærdelig og jeg har ikke på noget tidspunkt modsagt jer for jeg har ikke selv smagt den. Men det betyder ikke at der ikke er andre som måske kan lide den og gerne vil købe den til billige penge. Ved at Mac Y trods alt har solgt en del af dem...

Det er fint at nogen har smagt meget spiritus og gerne vil gøre sig til dommere over hvad der er godt og dårligt uden at tænke over at smag er forskellig fra person til person, men der er stor forskel på hvordan man afleverer sit budskab så andre kan bruge det til noget. Nogle er gode til det og andre... tja, de er knap så gode til det...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29052 by Duffer

Steffen, hvis du mener at en forhandler kun er seriøs hvis han har smagt hver og eneste produkt i sin butik, så tror jeg ikke du finder ret mange seriøse forhandlere, hverken i webshops eller fysiske butikker.

Det var ikke Steffen, men mig der mener at man skal have smagt sine produkter for at snakke med og kunne rådgive sine kunder. Jeg kender flere forhandlere der har smagt alle deres produkter.

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 10 years 6 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29053 by Macdeffe

Steffen, hvis du mener at en forhandler kun er seriøs hvis han har smagt hver og eneste produkt i sin butik, så tror jeg ikke du finder ret mange seriøse forhandlere, hverken i webshops eller fysiske butikker. Tror du virkelig at alle ansatte i alle spiritusbutikker har smagt alle produkter i butikken? Tja, det gør du åbenbart eftersom du skriver sådan... men så lever du i en anden verden end den virkelige!


Tag dig sammen mand. Jeg har ikke skrevet et ENESTE ord om DIG eller forhandlere (I den her tråd). Kun en advarsel om hvor ringe jeg syntes den her whisky er

Helt ærligt, så syntes jeg ikke man skal smage på alt hvad man har i sin butik. Men når jeg ser på det sparsommelige udvalg du har på din webshop, så burde det faktisk ikke være et problem. Eller i det mindste bruge 5 minutter på Google

Især når man lægger indlæg ud på et forum og reklamerer uden udgifter (Det har jeg ikke noget imod, men jeg forventer SERIØSITET)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29054 by Vinkortet
Var på vej til at undskylde overfor dig Steffen, men du kom mig i forkøbet.

/Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago - 10 years 6 months ago #29055 by Macdeffe
Jeg leder stadig efter at Michael undskylder på dine vegne :-)

I mellemtiden er her en guide for andre der vil åbne en webshop med whisky:

Checkliste:

Programmerings-færdigheder ✓
Lagerplads ✓
Aftale med fragtmand ✓
Aftale med en bank ✓
Aftale med lidt tilfældige whiskyimportører ✓
Viden om whisky.... (ah well fuck that)

Steffen

PS

Det er fint at nogle gerne vil sælge whisky..nogle er gode til det og andre... tja, de er knap så gode til det...

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Last edit: 10 years 6 months ago by Macdeffe.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29063 by dmwa
Uha hvor ordene flyder .... :dry:
Mig bekendt, så lave Mac Y Cu Dhub som lidt af en gimmick, da Loch Dhu (den sorte whisky) blev taget af markedet for en del år siden - og som så meget andet, så var grunden, at salget var for lavt i forhold til producentens ønsker. Den kostede ikke mange bas-ører, men sjovt nok koster den i dag mange gange mere, da den er blevet et samlerobjekt - fordi den er sort. Jeg stod for en del år siden i en whiskybutik i Skotland, og forsøgte at overskue udvalget - og pludselig så jeg Cu Dhub på hylden. Jeg tog den frem, ikke fordi jeg ville købe den, men fordi jeg fandt det morsomt, at en "dansk" whisky blev solgt i Skotland. Men forhandleren havde åbenbart smagt den, for han sagde ganske spontant - at det ikke var en speciel god whisky.... Så i mine øjne er det en "sjov" flaske, som Mac Y har fået plads til i deres sortiment, og som gør min whiskyverden lidt mere sjov på sin egen måde. At så kvaliteten kunne være bedre, er en helt anden snak - men på den anden side, hvem kan nænne at spæde en velsmagende whisky op med "50 % karamel", for at få en sort whisky. I mine øjne i øvrigt nok den eneste whisky, hvor man med nogenlunde sikkerhed kan sige, at man kan smage karamel :woohoo: :woohoo:

Så hvis man vil have en "sjov" flaske på hylden, som man kan fortælle en anderledes whiskyhistorie om, så er dette et godt bud - hvis det er for at nyde den, så ville jeg som de fleste i denne verden nok også vælge en anden.

Ang Whiskybase - så er statistik jo en grim ting. Hvis I ser nuværende nr. 2 Mannochmore Loch Dhu (47,73 point) og nr 30 - Mannochmore Loch Dhu med 61 point, så kan det jo være svært umiddelbart at få øje på forskellen... Bortset fra at den ene er en 70 cl og den anden en 100 cl - men det kan vel ikke give den ene en bedre placering i forhold til den anden.

Vi fik for nylig rated en af vore WWW Falster aftapninger til 32 (toogtredive) point.... Jeg kontaktede den pågældende anmelder, der havde rated den, fordi han ikke kunne lige sulfor i whiskies.... Jeg mente, at han så generelt skulle lade være med at drikke / anmelde whiskies modnet i sherryfade - men hovedet på sømmet kom, da den velanerkendte aftapper skrev, at der IKKE var sulfor rester / smag i den pågældende whisky - så trak han sin - i mine øjne - komplette latterlige anmeldelse på 32 point tilbage. Behøves jeg at nævne, at han havde lavet sin score efter en smagning af en flaske, der havde stået med 1/3 i de sidste 2-3 år.....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29064 by Vinkortet
Hej Flemming

Tak for din kommentar... lige i min ånd :-)

Facts og ovenikøbet lidt historie... så bliver det ikke meget bedre.

Solgte iøvrigt 14 flasker Cú Dhub i går og de fleste jeg skrev sammen med efterfølgende sagde at det primært var for at have denne specielle ting i samlingen og for selv at prøve at smage om den virkelig er så forfærdelig. Så dårlig omtale kan også vendes til noget positivt :-)

Fortsat god dag
Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29065 by Duffer
I mine øjne er "folkets stemme" alias Whiskybase et udmærket oplysnings værktøj.
En del kriterier skal selvfølgelig være opfyldt for at gøre siden værdifuld - herunder mange input, men som årene er gået finder man næppe en tilsvarende side med samme kvalitet.

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29067 by Macdeffe

Vi fik for nylig rated en af vore WWW Falster aftapninger til 32 (toogtredive) point.... Jeg kontaktede den pågældende anmelder, der havde rated den, fordi han ikke kunne lige sulfor i whiskies.... Jeg mente, at han så generelt skulle lade være med at drikke / anmelde whiskies modnet i sherryfade - men hovedet på sømmet kom, da den velanerkendte aftapper skrev, at der IKKE var sulfor rester / smag i den pågældende whisky - så trak han sin - i mine øjne - komplette latterlige anmeldelse på 32 point tilbage. Behøves jeg at nævne, at han havde lavet sin score efter en smagning af en flaske, der havde stået med 1/3 i de sidste 2-3 år.....


Det siger kun at en dårlig anmeldelse bør komme med lidt ord hvorfor man syntes den er dårlig. At aftapperen ikke kan smage sulphur er der ikke noget odiøst ved. Sulphur er en meget individuel ting at samle op. Jeg tror at hvis aftappere har samme ubehagelige oplevelse som smager ville de slet ikke aftappe. Så aftapperens ord er ikke et "facit" men bare (endnu) en anmeldelse af en whisky. Der er ikke mange der skriver sulphur notes på flaskerne, men der er heldigvis nogen der gør

Det er heller ikke en negativ ting for alle, der findes folk der kan lide det.

Det imponerer mig ikke at Vinkortet roser anmeldelser der omtaler hans whisky positivt, mens han skriver at os der syntes den er dårlig ikke burde lave indlæg.

Men det er helt sikkert rigtigt at dårlig omtale er bedre end ingen omtale, som jeg også skrev i mit første indlæg

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29068 by Vinkortet
Hej Steffen

Jeg skrev tak for dit indlæg, jeg skrev at det var godt at både dårlige såvel som gode oplevelser kommer frem, jeg henviste til to hjemmesider hvor der var positive såvel som negative anmeldelser, jeg har lige fra starten af gjort opmærksom på at jeg ikke selv har smagt Cú Dhub... jeg har i det hele taget hverken udtalt mig positivt eller negativt om produktet og jeg har ihvertfald ikke rost positive anmeldelser separat og jeg har i henhold til ovenstående, ikke skrevet noget om at dem der ikke kan lide den ikke skulle skrive noget.

Så jeg synes dine beskyldninger er grebet ud af noget jeg ikke har gjort i denne tråd og hvis mine indlæg er blevet opfattet på den måde undskylder jeg. Det har ihvertfald ikke været meningen.

Jeg har blot gjort opmærksom på et tilbud på et produkt og intet andet.

Jeg er glad for at vi trods alt er enige om at en dårlig (såvel som en god) anmeldelse skal følges af en lidt mere uddybende "forklaring". Det har jeg også kommenteret, at den første "anmeldelse" omkring opkastfornemmelser måske, ifølge min mening, manglede lidt. Jeg kender folk der får opkastfornemmelser af Laphroaig, men de fortæller mig trods alt at det er pga. røgen og det er der jo andre der elsker.

Jeg har ikke et stort udvalg i min webshop, men det er pga. manglende tid. Jeg vil ikke sige at jeg kan skaffe alt whisky, men jeg har nogle rigtig gode kontakter der har kunnet hjælpe mig rigtig meget når jeg har fået nogle helt specielle ønsker. Så der er rigtig meget whisky jeg kan skaffe, også specielle ønsker. Mit "problem" er, at jeg ikke kender det så godt som rom, så hvis sådan én som dig kunne hjælpe mig med en liste over hvad du ville se som et velassorteret whiskyudvalg, vil jeg tage imod det med stor tak.

Jeg undskylder meget det "postyr" mit allerførste indlæg har medført og har ihvertfald lært at selvom dette er et tilbudsforum, vil jeg afholde mig fra at skrive i det fremover når jeg kan lave nogle gode tilbud på såvel "almindelige" whiskyer og specialaftapninger.

Ha' en god dag derude

Allan

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29069 by Macdeffe
Hej Allan. Det var dig der startede med mudderkastningen med falske beskyldninger og et kapitel som nedenstående

Det er fint at nogen har smagt meget spiritus og gerne vil gøre sig til dommere over hvad der er godt og dårligt uden at tænke over at smag er forskellig fra person til person, men der er stor forskel på hvordan man afleverer sit budskab så andre kan bruge det til noget. Nogle er gode til det og andre... tja, de er knap så gode til det...


Et godt råd: Smag på din whisky før du sælger. Hvis nogen har en anden mening om den whisky du sælger så lad være at svin os til. I starten var det jo ikke dig jeg havde noget imod men kun whiskyen. Men efter du blev personlig så har jeg ikke meget tilovers for dig

Jeg vil også gerne lige forklare dig hvad et whiskyforum er. Det er et sted man giver sin mening til kende. Det er ikke det samme som at man gør sig til dommer over noget. At du beskriver andre sådan kan kun opfattes som endnu et personligt angreb på folk som er uenige med dig. Ja, det virker mærkeligt at man være uenig med folk der har smagt en whisky og som du ikke selv har smagt, men forsøger at sælge. Så har jeg prøvet det

At du bliver pigesur og ikke vil delagtiggøre os i dine fremtidige "tilbud" er helt fint med mig. Jeg klarer mig. Der er rigeligt med andre forhandlere på markedet der vil have mine penge :-)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
10 years 6 months ago #29070 by Macdeffe
Og nu vi er i gang med de gode råd, så er her lige en side du nok skal læse

www.forbrugerombudsmanden.dk/Nettjek/Foer-salget/Oplysningskrav

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.194 seconds