Bulleit Bourbon

More
11 years 8 months ago #26795 by Duffer
Bulleit Bourbon was created by Duffer
I den kommende uge har Irma Bulleit Kentucky Straight Bourbon Whiskey - 70 cl - 45% til 130 kr.
I USA er prisen skulle prisen ligge omkring de 25 USD og i Danmark er normalprisen fra omkring de 200 kr og opefter.

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26823 by mofopupa
Replied by mofopupa on topic Bulleit Bourbon
Kære venner!

Foranlediget af Duffer orientering om Irma tilbud på Bulleit Kentucky Bourbon lagde jeg i dag min vej forbi min lokale Irma i Hørsholm Midtpunkt. Denne afdeling af Irma havde på to flasker på hylden. Jeg købte skyndsomt den ene af flaskerne og lagde de kr. 130 i butikken.

Ved hjemkomsten blev jeg dog overvældet af en del skuffelse.

Irma har importeret en nedvandet version på 40 % ABV.

Der er i øvrigt tale om en flaske med 70 CL og NAS.

Jeg må erkende, at træerne vokser ikke ind i Himlen, ØV!!!!

Mange hilsner

mofopupa

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26826 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bulleit Bourbon
Når det kommer til bourbon, modsat scotch, så syntes jeg ikke 40% er ligeså katastrofal, da bourbons har en større smagsintensitet. Men 45% er trods alt bedre

Bulleit er vel omkring de 6 år, det er de fleste kendte standard bourbons som Jim Beam, Jack D, Makers Mark, Woodford, Four Roses mv.

Hvis en bourbon er yngre end 4 år så skal der være alder på!!. ca. 4 års straight bourbon findes også, men det er typisk lavpris produkter

Disse ca. 6 års produkter ligger lige på grænsen af hvad de fleste syntes der er værd at drikke neat. Men umiddelbart er det en god deal hvis du ser på hvad du ellers skulle give for de almindelige Jack D, Maker's Mark, Four Roses, Jim B mv.

Så NAS bourbons er næsten mere regelen end undtagelsen og absolut ikke noget man nødvendigvis skal lade sig skræmme af.

Men som Duffer skriver så er disse produkter ligeså meget tiltænkt drinks, og når det kommer til bourbons er det altså ikke helt ligegyldigt hvad man bruger, da de grundet deres intensitet smager igennem og påvirker din cocktail/drink

Jeg lavede for et par uger siden en Mint Julep vertikal med Kirkland, WL Weller 12yo, Evan Williams Single Barrel og Elijah Craig 12yo og forskellen var meget stor

mvh Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26828 by mofopupa
Replied by mofopupa on topic Bulleit Bourbon
Kære Macdeffe!

Mange tak for dit indlæg om bourbon!

Dine bemærkninger har fået mig til at gennemgå min beskedne beholdning af US whiskey. Du har ret i, at flertallet af disse er NAS:

Mine uåbnede 7 flasker er
Buffalo Trace Distillery, Bourbon, NAS, 45 %, 70 cl
Bulleit, Bourbon, NAS, 40 %, 70 cl.
Rittenhouse, Rye, NAS, 50 %, 75 cl.
Wild Turkey, Rye, NAS, 50,5 %, 70 cl.

Four Roses, Bourbon, 6 YO, 43 %, 1 litre (formentlig købt for ca. 25 år siden i en lufthavn)
Wild Turkey, Bourbon, 8 YO, 50,5 %, 70 cl.
Old Fitzgerald, Bourbon, 12 YO, 45 %, 75 cl.

Herudover har jeg følgende flasker åbne:

Buffalo Trace Bourbon, som oven for
og
en flaske Wild Turkey Tradition, bourbon, NAS, 50,5 %, 75 cl.

Mange hilsner

mofopupa

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26831 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Bulleit Bourbon
Det ligner en god verticalsmagning :-)
Jeg syntes i hvert fald det KLART at det er nogen af de bedste NAS bourbons/ryes du der har i samlingen
Spændende Four Roses, der kan nemt være sket noget på 25 år mht til kvalitet, men Four Roses er nok mere gået den modsatte vej (opad) siden de blev overtaget af Kirin i 2002. Sammenlign evt. med Bulleit der jo også er destilleret på Four Roses (Dog nok med en anden mashbill og gær) og lagret i de gamle Stitzel-Weller lagerbygninger. Bulleit er faktisk et Diageo produkt.

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 8 months ago #26836 by Rauff
Replied by Rauff on topic Bulleit Bourbon
Var forbi Irma i Odense, der stod stadig 10 flasker.

Jørn

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.148 seconds