Billige whisky butikker i Scotland?

More
11 years 11 months ago #26344 by Nemesis1972
Vi tager til Scotland i morgen, og vil da lige høre om der er et par whisky butikker på vejen fra Edinburgh til Islay som ligger i den prisvenlige ende.

Da jeg vil forkæle mig selv med et par ældre Longmorn.

MVH

Klaus

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26345 by BigMac
Hjemvendt fra Skotland og Spirit of Speyside festivallen i torsdags må jeg fortælle dig at der ikke er noget der hedder prisvenlige whiskybutikker længere...

Priserne er steget ca. 30% siden sidste år og alle de steder vi besøgte er der kun mere eller mindre 'hyldevarer' at finde... Helt konkret besøgte vi bla. G&M's warehouse i Elgin og der fik vi at vide at deres priser var steget med 30% siden sidste år - vi kunne samtidig se stigninger på 20-30% i de whiskybutikker vi besøgte på turen, samtidig med at alt spændende (som jeg nævnte ovenfor) for os whiskynørder er forsvundet fra hylderne :(

Gamle Longmorns? Hvis du endelig finder dem, så være parat til at betale et godt stykke omkring/over 200 £ for dem...

Eneste whiskybutik jeg kan komme på enroute til Islay-færgen er Loch Fyne Whiskies i Inveraray.

/claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26346 by Macdeffe
Der er nok ikke meget andet end Loch Fyne, men jeg har altid syntes de har været dyrere end de andre butikker jeg frekventerer derovre, men de ligger så ikke lige på jeres rute...

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
11 years 11 months ago #26348 by Nemesis1972
Ved godt at de gamle Longmorn er lidt peberet.
Har lige købt en 46års G&M Longmorn Book of kells C#370.
Havde i ikke en af søster fadeden på smagning i Ålborg?
Har 3 andre Longmorn i samme kaliber, så jeg ved godt at de ikke gir de lækre dråber væk ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.120 seconds