Border Shop

More
12 years 3 months ago #24863 by Golfarne
Border Shop was created by Golfarne
Hej til alle.
Når man kommer hjem fra skiferie via Putgarden eller Rostock og har lidt slant i overskud, kunne de være at der var en god ide at se på følgende Whisky til forholdsvis billige penge.

Dun Bheagan Allt-A-Bhainne 28 år 499,95. ordinær pris 629 kr.
Dun Bheagan Convalmore 28 år 599,95. ordinær pris 759 kr.
Dun Bheagan Ledaig 29 år 699,95 ordinær pris 999 kr.
Dun Bheagan Glen Scotia 29 år 799,95 ordinær pris 1299 kr.

Og OMC 20 centiliter Douglas Laing frit valg 99,95 kr.
Bowmor 10 år - Linkwood 10 år - Lochnagar 11 år
MacAllan 17 år - Mortlach 11 år - Scapa 16 år.

Venlig hilsen
Golfarne.

Jeg er samler - men drikker i ny og næ.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24864 by Duffer
Replied by Duffer on topic Border Shop
Med fare at det lyder voldsomt negativt, ville jeg nok være lidt forsigtig med at smide for mange penge efter Dun Bheagan / Ian Macleod aftapninger uden at have smagt dem først. De har i den grad skuffet hvor jeg er kommet frem.
En anden ting er - de fire nævnte destillerier kan være enten en dreng eller en pige, det vil sige noget svingende i kvalitet.
Alle destillerier kan som udgangspunkt præstere, men nogen mere end andre :-)
Hvad man kan bruge det til, så er Dun Bheagan i øvrigt nummer 91 ud af 100 af uafhængige aftappere på Whiskybases hjemmeside - målt på karakterer afgivet på samtlige aftapninger.
Måske en indikator på at man skal smage dem først - valget er dit :-)
De små DL 20 cl. ser ud til være et godt tilbud, ikke mindst fordi de er aftappet ved 50% mod DB/IMs 40-46%...

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 3 months ago #24866 by dmwa
Replied by dmwa on topic Border Shop
Nu kendte jeg ikke lige Whiskybases rating, men interessant at se, at vores lille akademi er repræsenteret på listen - på en fornem 50. plads - det synes jeg egentlig ikke er så dårligt :-) Men kan også se, at et af vore agenturer - The Whisky Agency ligger på en fornem 14. plads - at hans serie Liquid Sun så ligger på en 34. plads er jo så en detalje :-) Mac Y ligger på en fornem 25. plads - men som med vores placering, er det jo ud fra ganske få vurderinger, så hvad kan man reelt bruge det til? Men Norse Cask Collection med så mange whiskies og bedømmelser ligger på en 7. plads er ganske enkelt sublimt - synd at de ikke kunne fortsætte

Godt Nytår til alle på denne side - vi ses til nye indlæg, diskussioner, meningsudvekslinger etc i 2012

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.121 seconds