Ardbeg Uigeadail

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32010 by Whiskinger
Ardbeg Uigeadail was created by Whiskinger
Mojn,

Jeg har to Ardbeg Uigeadail (L14) til salg for 500 kr. per styk. Der kan gerne aftales afhentning eller et møde syd eller vest for Københavnstrup. Postforsendelse kommer dog oveni.

Hilsner, Stefan
Last edit: 9 years 4 months ago by Whiskinger.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32011 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail

Jeg har to Ardbeg Uigeadail (L14) til salg for 500 kr.


Den smager ganske udmærket. Købte selv et par stykker hos DV til 399,95 kr stykket.
De fås i øvrigt stadig til den pris dernede, men to flasker for 500 er da mega billigt :-)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32024 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Ardbeg Uigeadail
Så længe du holder hemmeligheden bag "DV" til dig, er det ok. Ellers synes jeg at 500 kr. er en fair pris uden forsendelse... per flaske ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32025 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail
DV er et kendt term på Whiskynyt for Dansk Vinlager og derfor ikke en hemmelighed.



Hvis man vil længere ned i pris, kan man få dem hos WS (Whiskysite), men den forhandler kan ikke være ukendt for dig som handler i NL?
:-)


"A fool and his money are soon parted"
Attachments:
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32037 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Ardbeg Uigeadail
Nå, denne "DV"... er godt for dem, der alligevel skal forbi Flensborg.

Og hvis man ikke lige er storforbruger, så kan det heller ikke rigtigt betale sig at give 16 Euro i forsendelse for en flaske fra landene sydfor grænsen. Men hvis du er interesseret kan vi sagtens snakke om de sidste 20 kr. oprundingsdifference ;)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32038 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail
Held og lykke med salget - og den eventuelle indtjening :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32039 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Ardbeg Uigeadail
500 kr. er en fair pris. Jeg syntes ikke der er nogen grund til at der konsekvent skal linkes til tyske forhandlere. Det kan kun skræmme sælgere væk der faktisk har et fornuftigt tilbud

Både løn- og prisniveauet er lavere i Tyskland end i Danmark, det er der vist ingen grund til at gentage her uge efter uge efter uge efter uge...

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32040 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail

500 kr. er en fair pris. Jeg syntes ikke der er nogen grund til at der konsekvent skal linkes til tyske forhandlere. Det kan kun skræmme sælgere væk der faktisk har et fornuftigt tilbud

Både løn- og prisniveauet er lavere i Tyskland end i Danmark, det er der vist ingen grund til at gentage her uge efter uge efter uge efter uge...

Steffen

Jeg er ikke uenig - men i dette tilfælde kunne man forledes til at tro at sælger selv har købt sine flasker i NL eller D (jævnfør anden tråd) - specielt fordi de sælges under den billigste danske pris og dermed med tab.
Så ryger indlægget ind under "gold digger", som vi har haft uendeligt mange af her på WN.
Det er selvfølgelig en ubekræftet antagelse og skulle det ikke være tilfældet, sletter jeg gerne ovenstående og giver gerne en undskyldning
:-)

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32041 by tdh1
Replied by tdh1 on topic Ardbeg Uigeadail
Michael du er ikke den eneste der havde den tanke ;) men så snakker vi jo "ulovligheder", hvis vedkommende slæber dem hjem til 400,- og videresælger dem for 500,-. Så er vi jo ude over import til privatforbrug.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32042 by txx
Replied by txx on topic Ardbeg Uigeadail
Er det 2 for 500? eller er det 2x500?

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32043 by Whiskinger
Replied by Whiskinger on topic Ardbeg Uigeadail
@Michael, jeg vil dog ikke kalde nogen for "gold-digger" for en mulig gevinst i denne priskategori. Prisen ligger meget tæt på min indkøbspris inkl. fragt (som sagt, oprunding). Og trods alt skal der jo stadigt to til for at afslutte en handel; alle må selv vurdere om de vil give en pris. Det gælder dig, det gælder mig, det gælder Bilka, det gælder internettet og whiskynyt.dk.

Den anden tråd og mine ord der har intet med dette salg at gøre. Jeg købte 2 Uigeadail og en sample fra i år som genopfriskning af min tomme 2011er aftapning. Dog kan jeg - efter jeg har smagt min sample - ikke finde mange grunde/undskyldninger for at have flasker af 2014er versionen stående.

@Steffen, mange tak.

@txx, jeg har lige korrigeret teksten. Det er 2 for hver 500 kr.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32047 by Whiskynyderen
Replied by Whiskynyderen on topic Ardbeg Uigeadail

500 kr. er en fair pris. Jeg syntes ikke der er nogen grund til at der konsekvent skal linkes til tyske forhandlere. Det kan kun skræmme sælgere væk der faktisk har et fornuftigt tilbud

Både løn- og prisniveauet er lavere i Tyskland end i Danmark, det er der vist ingen grund til at gentage her uge efter uge efter uge efter uge...

Steffen


HELT ENIG!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32048 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail
500 kr er en fair pris for en flaske Ardbeg Uigeadail i Danmark.
Det er da nok ikke mange der er uenige i, specielt når normalprisen i den danske detailhandel er tæt på 600 kr.
Men hvis nu flaskerne er købt udenfor Danmark til 375 + porto men eksklusiv dansk moms og afgift og sælger bare lige ville score en hurtig hundredekrone seddel per flaske, så er sammenlignings grundlaget ikke til stede.

Jeg er principielt ligeglad med hvor folk køber deres flasker og køber selv der hvor det passer mig og gerne billigst muligt - bemærk - lovligt indførte flasker efter gældende regler og til eget forbrug.
Det vi bare med jævne mellemrum ser på dette forum, er folk der prøver at sælge udelukkende med profit for øje.
Der er vel en forskel på om man har en flaske stående man har købt for 5 år siden, som man nu vil skille sig af til "dagsprisen" og med og to spritnye ens aftapninger som muligvis ikke er indkøbt i Danmark - for det fremgår ikke af sælgers information.

For et par uger siden så vi et indlæg om en der ville bytte en Arran Peacock og ikke anede at den var steget meget i pris siden vedkommende havde købt den. Så vidt jeg forstod ændrede han ikke retning efter den oplysning.
Det var da en gestus man sjældent ser...

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32049 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Ardbeg Uigeadail

500 kr er en fair pris for en flaske Ardbeg Uigeadail i Danmark.
Det er da nok ikke mange der er uenige i, specielt når normalprisen i den danske detailhandel er tæt på 600 kr.
Men hvis nu flaskerne er købt udenfor Danmark til 375 + porto men eksklusiv dansk moms og afgift og sælger bare lige ville score en hurtig hundredekrone seddel per flaske, så er sammenlignings grundlaget ikke til stede.

Jeg er principielt ligeglad med hvor folk køber deres flasker og køber selv der hvor det passer mig og gerne billigst muligt - bemærk - lovligt indførte flasker efter gældende regler og til eget forbrug.
Det vi bare med jævne mellemrum ser på dette forum, er folk der prøver at sælge udelukkende med profit for øje.
Der er vel en forskel på om man har en flaske stående man har købt for 5 år siden, som man nu vil skille sig af til "dagsprisen" og med og to spritnye ens aftapninger som muligvis ikke er indkøbt i Danmark - for det fremgår ikke af sælgers information.

For et par uger siden så vi et indlæg om en der ville bytte en Arran Peacock og ikke anede at den var steget meget i pris siden vedkommende havde købt den. Så vidt jeg forstod ændrede han ikke retning efter den oplysning.
Det var da en gestus man sjældent ser...


Jeg er stort set uenigt i alt hvad du skriver Michael

Der er intet i vejen for at sælge og tjene penge på flasker. Vi lever i et frit land. Jeg har også nogle flasker til salg og hvis jeg kan få 3000 istedet for 2000 så gør jeg da det!

Jeg opponerer derimod hvis der er nogen der vil sælge flasker der har en værdi på 1000 til 2000, og forsøger at bilde folk ind at markedsprisen er 2000. Men det er en helt anden diskussion, i hvert fald for mig

Jeg synts også det er meget groft at anklage personer for profitparalelimport, når det faktisk bare ligner et salg af to flasker man ikke brød sig om alligevel, til en pris hvor de reelt set ikke er meget fortjeneste på. Husk også på at når man sætter en flaske til salg for 500kr. så er det jo ikke sikkert det er den pris den bliver solgt til. Hvis jeg gerne vil have en flaske solgt til 400kr vil jeg da starte med at forsøge en pris der er lidt højere. Der handles jo ofte om prisen

Jeg syntes i det hele taget ikke vi skal blande os i hvor flaskerne kommer fra, når der sælges på det sekundære marked her. Specielt ikke når vi ikke ved det med sikkerhed. Jeg kunne også selv finde på at sælge en flaske jeg har købt i Skotland. Jeg ved godt at flasken ikke længere så er indført til eget forbrug, men sådan var den faktisk tænkt oprindeligt. Men jeg har ikke tænkt mig at hælde den ud i vasken

Og så er det vist helt forkert på den med hensyn til ham der solgte Arran Peacock:

Hvis man vil bytte en Arran Peacock med en aftapning fra 70'erne fra et lukket destilleri, så er man altså udmærket klar over flaskens værdi...

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32050 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail

Jeg synts også det er meget groft at anklage personer for profitparalelimport

Hvis du læser hvad jeg skriver herover - vil du se at det er som jeg skriver - er en ubekræftet påstand. Skulle den påstånd ikke være sand, skal jeg gerne beklage. Det er dog de færreste der køber to flasker, fortryder og derefter sælger billigere end indkøbsprisen. Men hvem ved - jeg kan tage fejl...

Og så er det vist helt forkert på den med hensyn til ham der solgte Arran Peacock:

Jeg har læst og bedømt ud fra dette indlæg - at han så bytter for noget ældre whisky - ja, det er en anden sag

Var godt klar over den var steget meget i pres, men ikke så mege som du skriver. Havde nu ikke tænkt at der skulle byttes med flasker i helt den prisklasse du nævner, men at det kunne være en god lejlighed for en der kunne tænke sig at smage den uden det kostede en halv bondegård.


"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago #32051 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Ardbeg Uigeadail

Det er dog de færreste der køber to flasker, fortryder og derefter sælger billigere end indkøbsprisen. Men hvem ved - jeg kan tage fejl...


Nu må du altså bestemme dig for om han skal hænges for profitmageri eller for at sælge under indkøbsprisen!

Derudover er det jo lige præcis ved indkøb af flere flasker at man vil sælge sine fejlkøb. Sådan er det i hvert fald for mig. Så her jeg også lodret uenig

at han så bytter for noget ældre whisky


Nu spurgte han direkte efter dette.

Er pt. interesseret i 70'er whisky evt. nedlagte destilleri fra 1980´erne.


Så jeg er stadig unenig med dig. (Det er ikke fordi jeg har noget imod ClausB's indlæg)

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
9 years 4 months ago - 9 years 4 months ago #32052 by Duffer
Replied by Duffer on topic Ardbeg Uigeadail

Så jeg er stadig unenig med dig + Så her jeg også lodret uenig

Ja - det kan jeg fornemme, men du skal heller ikke være enig med mig

"A fool and his money are soon parted"
Last edit: 9 years 4 months ago by Duffer.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.310 seconds