Sælger 1. Glen farclas 40 års OB

More
12 years 6 months ago #24389 by Springbank21
Er der nogen der er interesseret i at købe en sådan fl.??

2100 KR.

1. til mølle princip.... afhentes i Silkeborg.

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24390 by Duffer
Denne?

"A fool and his money are soon parted"
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24391 by Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24396 by Larsenal
www.whiskyvanzuylen.nl/index.php ... as&id=1848 245€

www.crombewines.com/nl/producten ... logue-pdf/ 239€

239€ = 1792,50kr.

Jeg byder 1200 - er i Silkeborg ONS-TOR.

Kenneth

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24397 by Macdeffe
ca. 255 £ i UK så vidt jeg husker

Rart at se at der tilbydes flasker her på siden til priser der ikke er åger. Jeg anser faktisk Torben's pris for at være i katagorien "en lille bargain".

Her ser jeg både på whiskyens kvalitet ift til pris og tilsvarende priser på samme flaske andre steder i verden.

En hurtig google søgning siger en listepris på ca. 2500,- i DK

Jeg er sikker på at Larsenals kommentar er en pendant til min kommentar da han selv forsøgte at sælge whisky for nylig.

Jeg syntes det er en anelse usmageligt at nedgøre folk der ligger forsøger at sælge whisky til gode priser når man selv har konkurrende flasker til salg her på sitet - til urimelige priser efter min personlig mening.

Earl Magnus er en 15års whisky til 2500 (ca. listepris i DK), af langt de fleste anset for at være overmatchet mht pris versus kvalitet

Glenfarclas 40yo er anset for at være en af de bedste bargains på markedet.


Nu er dette et forum, og man bør forvente at flasker der sættes til salg får kommentarer mht om prisen er rimelig. Jeg syntes også det er tilladt at kommentere andres priser selv om man selv sælger. Men man kan gå over stregen og ovennævnte kommentar anser jeg for uetisk, selvom man nok hævder det er ment som en joke

I sidste ende er det en evt. køber der selv afgør om de vil betale hvad diverse sælgere kræver

Just my 3 cents

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24398 by uldall
Godt indlæg Steffen, jeg er fuldstændig enig, man behøver ikke at "sjofle" andre på prisen, det er ikke første gang det sker her på whiskynyt,fordi de af og til sætter flasker til salg her på sitet.

Held med salget Torben, ville gerne have budt dig kr. 2000, Glenfarclas måske det bedste Whiskydistillery i speyside? men har lige brugt de sidste sparepenge på 4 knald gode Glendronach årgange og 2 stk. 36 års Glenburgie.
Så er der også lige WWW falster om en uge, det er heller ikke billigt.

Slainteuldall7000

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24401 by Springbank21
Hvis Kenneth har lyst til at vise hvor meget han ved om priser skal han da have lov til det, men ligefrem at faldbyde synes jeg måske er en smule flabet og et tegn på dårligt opdragelse....

Jeg forsøgte lige så stille at sætte den her på sitet, det er ikke 100% vigtigt at få den solgt men min kone synes måske jeg har nået limit på hvad jeg skal købe i år.....hmmm.

Tak for støtten til Deffe og Uldall

mvh

Torben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24405 by Larsenal
Så er vi her igen. Nu skal jeg vel skrive et hidsigt indlæg med et par spidsfindige citater for at underbygge mine holdninger. Resultatet bliver så en bitter ordkrig om smagsdommernes gunst.

Mit bud er ganske reelt og gælder stadig. Jeg beklager, hvis man har følt sig stødt.
Jeg underbygger buddet med laveste markedspris for netop at vise, at jeg ikke faldbyder.

Folk må byde lige hvad de vil på mine auktioner. Der er ingen sure miner her efter Deffes morsomhed ifm. min Earl Magnus eller f.eks. Torbens bud på 975kr. min Springbank 1972. Begge bud var langt under laveste markedspris, men de kunne jo ikke vide, hvor lavt jeg var villig til at gå ned.

Jeg tror på det frie marked og byder derfor kun op til en pris, der stadig er gunstig for mig. Jeg har ikke uanede midler, hvorfor jeg vil have så meget for dem, som muligt. Derfor også mit salg af Earl Magnus - den monetære værdi var her overskredet min opfattelse af den reelle værdi, hvorfor jeg ønskede den omsat til noget andet. Det adskiller mig fra samlerne, som i forvejen er et udskældt folkefærd her på siden. Derfor vil jeg ikke kaste mere brænde på dét bål.

At blive kaldt decideret usmagelig og dårligt opdraget på grund af denne prioritering, finder jeg en smule radikalt. Men OK; det er jo religion for mange her på siden.

Nu håber jeg, I kan finde noget i mit indlæg at hidse jer op over. Ellers får vi jo ingen spænding her op til efterårsferien.

Kenneth

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24406 by Duffer
Jeg kan ikke se noget "sjofelt" - "usmageligt" eller "flabet" i Kenneths kommentar.
Hvis man skal sammenligne en pris, så vil jeg mene man skal sammenligne prisen for hvad en tilsvarende flaske koster i fri handel - DK prisen er irrelevant for undertegnede.
Man kan altid diskutere om et bud er for lavt, men den slags kan man undgå ved at sende budet via PB?. :-)
Note: Glenfarclas 40-års OB - er i øvrigt en rigtig fin dram....

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24408 by Ronnie
Umiddelbart virker DKR 2100 ikke urimeligt for en 40 års OB, fra et af de bedste distillerier på Speyside. Jeg synes i hvert fald, at prisen bør vurderes i forhold til listeprisen i Danmark, og ikke de billigste tilbud på diverse netbutikker.

Hvis ikke fruen havde sagt stop, havde jeg da overvejet tilbudet ;)

/Ronnie

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24409 by Macdeffe
Mit bud på 1000kr for en 15 HP var ikke ment som en joke ! Det er hvad jeg syntes hvad jeg vil give for en 15 års whisky

Det er jo ikke Kenneth der har sat prisniveauet på den flaske!

Vi er nok bare grundlæggende uenig i at en 15 års HP og en 40års Glenfarclas skal koste det samme. Det ene er åger, det andet er en bargain. Det er hverken religion eller smagsdommeri for mig, men bare en mening jeg har og ikke er bange for at udtrykke

Og jeg syntes der er stor forskel på at underbyde de to flasker, især som sælger af den ene

Det er vi så uenige i, men sådan er det bare

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24410 by Macdeffe
Googlede lige Earl Magnus lidt, den kom vidst ud til en lavere pris end det den står for nu, så måske er det alligevel Kenneth der har sat prisniveaet :-)

Jeg følger ikke så meget med når man vil sælge etiketter, det indrømmer jeg gerne

Jeg har forresten stadig tre Hazelburn 8yo first release stående til 35000,-, 2500,- billigere end hvad det vil koste i forretninger her i DK. Og så er det endda et komplet sæt med 3 forskellige etiketter, lige præcis derfor er prisen ikke til forhandling!

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24411 by Larsenal
Jeg vil også mene, Glenfarclas'en er den bedste af de to flasker - heraf min interesse.

Imidlertid handler jeg ikke whisky af idealistiske årsager. Hvis du gør det, Steffen, er jeg sikkert mere end interesseret i dine flasker.

Hvis denne sag virkelig kan forarge folk, bør man måske udarbejde nogle spilleregler her på siden. PB bud kunne være en af mulighederne.

Mig generer det ikke det store.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24413 by Macdeffe
"Imidlertid handler jeg ikke whisky af idealistiske årsager. Hvis du gør det, Steffen, er jeg sikkert mere end interesseret i dine flasker. "

Jeg sælger ofte flasker til idealistiske priser. Dog normalt ikke via dette forum. Afhændede dog to sæt Diageo annual releases her på siden til indkøbspris for en måneds tid siden.

Fik selv købt en flaske Rittenhouse 25yo til 330,- den er vist svær at matche :-)

Nogle forum tillader ganske enkelt ikke salg af whisky. Her på whiskynyt er der ingen regler. Du kan forsøge at sælge hvad du vil til den profit du ønsker. Til gengæld risikirer man kommentarer . Det forarger mig ikke at nogen sælger eller forsøger at sælge whisky for en profit, men jeg jeg syntes det er sjovt nogengange at påpege hvad jeg selv vil give for disse flasker :-)

Jeg ved ikke om jeg om forarget er det rigtige ord, men jeg syntes det er underligt at se den samme person forsøge at sælge whisky til overpriser og samtidigt underbyde folk der sælger whisky billigt

Jeg ser ingen grund til at forbyde det, men som sælger og køber må man lære at leve med andres kommentarer. Det er jo et forum man sælger på

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24414 by Larsenal
SÅ kom vi åbenbart til sagens kerne: definitionen på overpris.

Steffens version (eller min tolkning af den): Dyrere end varen burde være.
Min version: Dyrere end varen reelt er.

Vi satte vist ikke vores kryds samme sted ved sidste folketingsvalg...

Men uanset hvad, kan jeg fornemme, forhandlingerne er gået i hårdknude :)
Om det skyldes min opdragelse eller prisbevidsthed er vel strengt taget ligegyldigt.

God ferie.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24415 by Macdeffe
Hvad prisen er på en vare, eller hvad den burde være er ikke nødvendigvis det samme som hvad jeg vil give for den.

Uenigheden strækker sig dog længere end du angiver

"Min version: Dyrere end varen reelt er."

Jeg er f.eks ikke enig i hvad dig og duffer anser for at være den reelle pris på GF 40

Steffen

PS et eller andet sted skyldes uenigheden jo nok at det er lykkedes Highland Park at brande deres whisky ret godt. At en 15års enkelfadsaftapnning kan hypes på dette niveau er ganske smart markedsføring. Derudover giver det stor presse og forum-omtale også. Hvis de ville, kunne de spytte en sådan aftapning ud om ugen. Men så bliver det nok til andre priser og en del mindre omtale
Jeg syntes nok det er mere interresant med whiskyer der er virkelige rariteter og ikke "kunstige" rariteter

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24417 by Duffer

Jeg er f.eks ikke enig i hvad dig og duffer anser for at være den reelle pris på GF 40

Det er i forvejen meget svært at sælge flasker på Whiskynyt, da mange har gode forbindelser til de bedste tilbud.
Min holdning er at INGEN flaske kan koste over 1500 kr / 200 € - derfor må jeg nøjes med at smage den slags flasker til smagninger og Masterclasses. En flaske til 1500 kr er ikke nødvendigvis dobbelt så god som en til 750 kr...!

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24418 by Macdeffe

Det er i forvejen meget svært at sælge flasker på Whiskynyt


Enig. Trods mange forsøg er der ingen der vil købe mine Hazelburn :-)

Det er heller ikke lykkedes mig at komme af med mine Longrow Tokaji...

Steffen

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24419 by Duffer
Jeg formoder at hovedårsagen til at det er svært er at brugerne kender prisniveauet fra steder som Whiskyauction og fra på rejser, messer mm.
Der har været nogle få tilbud WN, som var prissat fornuftigt - disse flasker gik med det samme.
Til Torben - jeg håber du finder en køber til din flaske :-)

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24420 by LochLading

Jeg har forresten stadig tre Hazelburn 8yo first release stående til 35000,-, 2500,- billigere end hvad det vil koste i forretninger her i DK. Og så er det endda et komplet sæt med 3 forskellige etiketter, lige præcis derfor er prisen ikke til forhandling!


Arh!!! come on Steffen. en 8 års whisky skal ikke koste mere en 300.- stykket :lol: :lol: :wink:

Henrik

Whisky skal drikkes, det er jo ikke frimærker.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
12 years 6 months ago #24421 by dmwa
Hej alle - for en gang skyld er jeg mest enig med Duffer :shock: :shock: :shock: :shock: :lol:

For det handler vel i bund og grund om, hvorvidt man køber en flaske udelukkende for at drikke en "x" antal år gammel whisky - eller man er underlagt de markedsmekanismer enten en markedsføringsafdeling lykkes at få ført til torvs - eller hvad der måtte vise sig at "bulls-eye" whisky, og derfor bliver ekstremt eftertragtet.

Pris er individuelt - nogle ville aldrig overveje at købe en flaske whisky til over DKK 500 - andre ville aldrig købe en til under DKK 500. Dem der køber til under DKK 500 er primært for at nyde en i øvrigt god vare. Dem der køber til over DKK 500 vil have det sublime (som måske ikke altid er så sublimt alligevel), men det har det med at holde prisen / stige, hvis man er inden for det segment at købe for senere at sælge uåbnet med profit.

Jeg mener ikke, at vi behøves at hakke på hinanden af den grund - vi er forskellige - mig bekendt er der ingen på dette forum, der indtil nu er blevet enige om, hvilken whisky ud af de 100 skotske single malts, der er den bedste - for det er der jo også 100 forskellige meninger om

Jeg kan også følge Steffen - men måske lige snævert nok - hvis man sidder med en vare der kan trække 150 procent - hvorfor så sælge den til 50?

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.215 seconds