Glenfiddich 21 YO

More
17 years 7 months ago #8971 by Maradona
Glenfiddich 21 YO was created by Maradona
Har set på nettet en 21 års Glenfiddich i en blå flaske.

www.whiskyportal.com/distilleryi ... alt_21.jpg


Kender nogen denne og vides det hvor man evt køber den. Er der nogen der kan fortælle om denne..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #8972 by jho
Replied by jho on topic Glenfiddich 21 YO
The Whisky Exchange har den:

www.thewhiskyexchange.com/acatalog/The_W..._GLENFIDDICH_53.html

Den står opført som Wedgewood Blue Ceramic.

Jeg kender ikke den nævnte whisky, så den del af dit spørgsmål kan jeg desværre ikke hjælpe med.

Mvh.
Jesper

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #8974 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Glenfiddich 21 YO
Hejsa

Det er vist nu vi skal ha' Hans-Henrik på banen ....

Slainte
Jørn - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 7 months ago #8996 by Hans-Henrik
Replied by Hans-Henrik on topic Glenfiddich 21 YO
Den blev "opfundet" i forbindelse med Glenfiddich's 100 års jubilæum, om der så er blevet aftappet nogle eferfølgende ved jeg ikke.

Priserne på den varierer meget. Så en hos G&M i Elgin til 400 GBP, der står den nok endnu :wink: Har set den i Tyskland til omkring de 250 Euro, men med lidt held fås den på eBay for omkring de 140-150 Euro. Faktisk var miniaturen er overgang næsten lige så dyr, den gik flere gange for 100 Euro+ på eBay, men er faldet lidt i pris igen. Så en japaner købe en af miniaturerne på online auktion i Japan for ca. 5000 kr - ikke dårligt for sælger, når den kostede 19,95 GBP på destilleriet.

Har forøvrigt ikke smagt den, da de fleste af dem, der har været tilgængelige, har haft en kraftig fordampning, hvilket må betyde meget for smagen, så værdien ligger absolut i den uåbnede flaske.

Fandt et par smagsnoter på nettet, der siger:

Glenfiddich 21 Jahre alt hat einen vollen Goldton. Er vermittelt leichte Spuren von Eiche und Anklänge von Sherry. Das Ergebnis ist ein delikater und warmer Geschmack mit einem Hauch Torf. (the whisky store)

Slainthe
Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.267 seconds