Køb af whisky over internettet. Erfaringer?

More
18 years 3 months ago #7581 by PeterLageri
Hej.

Jeg er ny, så jeg beklager på forhånd hvis det er den forkert underliste jeg henvender mig på.

Er der nogen her som har erfaring med at bestille whisk(e)y hjem til via internettet?

Hvor bestiller du henne? Nogen anbefalinger?

Jeg har selv kig på www.scotchwhisky.com/

Med venlig hilsen
Peter Lageri

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7583 by Macdeffe
Jeg har ikke købt whisky, men andet, hos dem du nævner og vil absolut ikke anbefale dem.

Det drejer sig om nogle fadandele jeg ikke har set, men vist nok får en gang. De kommunikerer også meget dejligt (=ingen svar) når man mailer får at høre hvad der egentligt foregår

Det er også dem der står bag Ladybank som jeg heller ikke har den store fidus til

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 3 months ago #7585 by Duffer
Diverse link sendt som P.B

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14187 by EckoVicto
Hej

Er også ganske grøn indenfor feltet - køb af whisky i udlandet via internettet
Hvilke sider kan anbefales og hvor meget skal man forvente at betale i told mm pr flaske

Med venlig hilsen EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14190 by karlejnar
Jeg har kun købt et par gange, fra Ardbeg i 2004 og Laphroaig i 2005. Begge gange var der en lille hilsen fra PostDanmark med pakkerne. Sidenhen er Ardbeg holdt op med at sende til Danmark.

Prøv at søge på 'told' eller 'afgift' og 'moms', så vil der dukke en del indlæg op. Der har nemlig været en del tidligere diskusioner vedr. handel over nettet.

Der er en afgift på 150kr pr liter 100% abv. Dertll kommer så 25% moms. Oven i dette tager posten et fortoldningsgebyr på 52kr + moms (2005)
Et eksempel: En flaske whisky 70cl på 46% abv.
Afgift 150*0,7*0,46 = 48,30
Hertil moms ca. 12kr, i alt 60,30
Gebyr ca. 52kr + moms = 65,-
Afgift m.v. i alt 125,30kr
Gebyret steg fra 48 til 52 fra 2004 til 2005, så det er jo nok endnu højere i dag, hvis jeg kender posten ret.

Da jeg jo alligevel tager til Skotland en gang imellem, har jeg valgt en anden taktik. Hvis jeg har brug for at bestille flasker hjemmefra, f.eks. for at undgå, at en bestemt flaske er udsolgt, beder jeg dem om at gemme flasken til jeg kommer derover. Jeg betaler på forhånd, og det har vist sig at være ret så fornuftigt.
Det britiske toldvæsen er nemlig lidt emsige, når man opbevarer flasker, der ikke er betalt. I et tilfælde blev Bruichladdich tvunget til at kontakte alle købere og bede dem betale. Én lod ikke høre fra sig, og Bruichladich måtte derfor sælge hans flasker i shoppen.

PS: Jeg har kun bestilt til senere afhentning hos Royal Mile Whiskies i Edinburgh, samt hos Bladnoch, så jeg har ikke erfaring med andre steder.

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14191 by Duffer

Gebyret steg fra 48 til 52 fra 2004 til 2005, så det er jo nok endnu højere i dag, hvis jeg kender posten ret.

De tal du nævner svarer til at sende en pakke op til 5 kg og det ser ud til at tallene følges ad.
I 2004 kostede 48,- kroner at sende en pakke og idag koster det 70,- kr.
Så måske koster en sådan opkrævning fra PostDanmark nu 70 kroner...?
En stigning på 45% på fire år :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14192 by Lading
Jeg har fået sendt en del fra udlandet, og der har kun været en enkelt gang der fulgte en toldopkrævning med, men som udgangspunkt er det da med at støtte de danske forhandlere, hvis det er noget de har

......og de ikke tager det dobbelte af hvad man kan få det tilsendt for :wink:

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14193 by Springbank21
Jeg har tre gange købt hos Whiskyexchange.com og det er leveret uden problemer.
Har ikke prøvet andet, da dette virkede, da de har et sortiment der er stort nok for mig.... :D

Mvh

Springbank21

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14205 by EckoVicto
Jeg siger tak for de fine regnestykker. Og med et gebyr på 70 kr kan det kun betale sig at købe flere flasker af gangen :wink:

Jeg har fået sendt en del fra udlandet, og der har kun været en enkelt gang der fulgte en toldopkrævning med, men som udgangspunkt er det da med at støtte de danske forhandlere, hvis det er noget de har

......og de ikke tager det dobbelte af hvad man kan få det tilsendt for :wink:

Lading


Det kan jeg kun give dig ret i. Men når man lever på en SU så er det med at opsnuse hvad der er billigst.

Mvh EV

//Esben

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14215 by MacLars
På postdanmark.dk kan man læse:

I forbindelse med Post Danmarks registrering/fortoldning af forsendelsens indhold, vil der blive opkrævet et fortoldningsgebyr på 150 kr. inkl. moms for 1. varelinje og 34 kr. inkl. moms pr. efterfølgende varelinje til dækning af Post Danmarks omkostninger forbundet hermed


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 3 months ago #14216 by Duffer
Post Danmark har fordoblet gebyret for fortoldning.
epn.dk/teknologi/internet/article1232586.ece

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.175 seconds