Glenfiddich Bryllupswhisky

More
16 years 5 months ago #13105 by Hans-Henrik
En af mine udenlandske venner mangler den Glenfiddich der blev aftappet til Mary & Frederiks bryllup i samlingen, så hvis en af jer har en til overs er jeg meget interesseret . I kan sende en private besked eller brug evt h-hhsnabelamail.dk

På forhånd tak

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13106 by BigMac
Replied by BigMac on topic Glenfiddich Bryllupswhisky
Sidst jeg var i Bilka Skalborg (Aalborg) havde de vist 1-2 tilbage. Prøv og hør dem...

Mvh
Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13107 by Hans-Henrik
Hej Claus

Tak for det, må se hvad jeg gør, der er lidt langt fra Falster til Aalborg

Hilsen

H-H

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13108 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glenfiddich Bryllupswhisky

Sidst jeg var i Bilka Skalborg (Aalborg) havde de vist 1-2 tilbage.

Kan du huske prisen..?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13109 by Laur
Replied by Laur on topic Glenfiddich Bryllupswhisky
Fandt følgende inf via www.vinguiden.dk/begivenhed/begivenhed105.HTMl : "I anledning af det royale bryllup, har en af grundlæggerne af Dansk Maltwhisky Akademi, Jens Tholstrup fået den ide, at præsentere et samlerobjekt af en helt speciel karakter. Det er først og fremmest en Whisky fra ét enkelt fad, som er destilleret på ét destilleri.

Whiskyen i fadet er destilleret i 1972, fødselsåret for Mary "“ og for Jens Tholstrup. Mary Elizabeth Donaldson kender vi danskere så detaljeret, som vi ønsker det, Jens Tholstrup er præsenteret kort ovenfor i en rolle, han delvis har forladt, kun delvist, fordi hans job i dag er at uddanne distributører af William Grant & Sons Ltd's over hele verden. På sine rejser får han også tid til at holde foredrag om Whisky for private, ligesom han skriver de fleste af artiklerne i "Malten", der er et medlemsblad for Dansk Maltwhisky Akademi. Han er også "noser", altså en af de ca. 50 personer, som vurderer William Grant & Sons Ltd's destillater og færdige produkter.


Det overordnede ansvar for firmaets produkter har Malt Master David Steward, og det er ham, der sammen med produktchef i Dansk Supermarked, Flemming Askov valgte fad nr. 16034, hvoraf der er tappet 240 flasker. Disse flasker sælges i Bilka OneStop i Fields onsdag d. 12. maj fra kl. 9. Prisen er kr. 2.395, og man kan købe max to flasker til den pris ad gangen. For øvrige flasker bliver prisen 4.495. Det tomme fad kan besigtiges ved samme lejlighed. Flaske 1 til 3 gives til brudeparret, og flaske 4 til 6 sælges hos Brun Rasmussen, hvor pengene ubeskåret går til Naturcenter Vestamager.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13110 by Duffer
Replied by Duffer on topic Glenfiddich Bryllupswhisky

Fandt følgende inf via

Det må være oplysninger der har nogle år på bagen. Jeg har fået oplyst at Jens Tholstrup idag er ansat hos Danisco og kvittede jobbet i Skotland for et par år siden...

Flasken har været omtalt i denne tråd www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... opic&t=482
Jeg var bare nysgerrig hvad prisen var idag - mon ikke den ligger omkring de 2.5 kilo :-(

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13111 by Hans-Henrik

Det må være oplysninger der har nogle år på bagen. Jeg har fået oplyst at Jens Tholstrup idag er ansat hos Danisco og kvittede jobbet i Skotland for et par år siden...


Jens er lige stoppet hos Danisco/vin og sprit i den weekend vi lige er kommet ud af, da det besøgscenter han skulle udvikle i Aalborg er blevet lagt i mølposen...


Mht Bilka Skalborg er flasken desværre udsolgt


Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
16 years 5 months ago #13123 by Hans-Henrik
Har fået en, så tak for hjælpen :lol:

Hans-Henrik

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.186 seconds