Signatory

More
17 years 10 months ago #8589 by Chief
Signatory was created by Chief
Jeg har som gave :D fået følgende flasker fra Signatory Un-chill filterede Collection:

En 20 år Brora fra 1981 destilleret 12. november 1981, bottled 17. oktober 2002, flaske no. 626 af 839 og
en 18 år Millburn fra 1983 destilleret 11. oktober 1983, bottled 18. oktober 2001, flaske no. 329 af 692.

Jeg skal have besøg af whisky-venner her den 16., og vil gerne lade dem smage flaskerne, men vil ikke åbne dem før på dagen. Da jeg ikke har smagt disse udgaver før, er der forhåbentlig nogen, som kan fortælle mig lidt om smagen, duften osv. på disse to flasker. Selvfølgelig kunne jeg "smugsmage" dem, men jeg vil lade vennerne åbne dem.

Jeg har surfet lidt på nettet, og fundet ud af, at Brora'en bliver kaldt "The Lagavulin of the North" og skulle være den mest røgede Highland.

Har Signatory en speciel serie "Closed Destillery" ?

Input modtages med glæde.

Mvh.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8591 by karlejnar
Replied by karlejnar on topic Signatory
Hvorfor ikke smugsmage dem allerede nu. Så bliver de åbnet, og kan få lidt luft før du lader vennerne smage. En gang imellem kan den første dram være en anelse skarp, og det er absolut gavn at have dem åbnet i god tid før en smagning.

Mht røg, så var det mest i starten af 70'erne. Der skulle Brora levere røget malt til blends, mens Caol Ila var ved at blive ombygget. Siden er røgen dæmpet lidt. Jeg har dog ikke lige de aktuelle ppm-tal for Brora (eller Clynelish for den sags skyld)

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8592 by BigMac
Replied by BigMac on topic Signatory
Iflg. Misako Udo i 'The Scottish Whisky Distilleries' skulle Brora i perioden 1969 indtil lukningen i '83 have fremstillet sprit med imellem 7 - 40ppm

Et par egne oplevelser af Brora:

Rare Malt 20år f.eks. er næsten slet ikke røget, og har derimod noget frisk citrus og salt og ozon (??) over sig, hvorimod f.eks. Brora 30år OB er en røgbombe af format som kan måle sig med de bedste Islay-whiskies. :D

En anden urøget Brora jeg har prøvet er Chieftains Choice Brora 20år finished på en Fino Sherry Cask - Den grænsede nærmest til det tamme i forhold til ovenstående, men var dog statig en ganle drikbar whisky.

Mvh

Claus

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8595 by Duffer
Replied by Duffer on topic Signatory

En gang imellem kan den første dram være en anelse skarp, og det er absolut gavn at have dem åbnet i god tid før en smagning.


Jeg oplevede det samme for et par uger siden med en Mortlach Flora&Fauna.
Den var skarp og let sprittet.
Den kan være noget jeg bilder mig ind, men jeg syntes den blev bedre dag for dag.
Den endte med at smage helt forrygende - så godt at den nu er tom :cry:

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8596 by bdujgp
Replied by bdujgp on topic Signatory
Jeg havde samme Mortlach fra F&F med til en smagning i Fredericia Whisky Golf & Gourmandise Society for ca. 1 måned siden.

Den blev åbnet på dagen og for h..... en god sherry dram. Jeg forstår godt, at det er JM bedste bud på det bedste fra F&F.

Jeg noterede mig ikke lige forandringerne i smagen, men vi sad jo også en 6-7 timer over de fantastiske whiskyer vi fik den lørdag. Og der var mange highlights den dag ...

Slainte
Jørn - Fredericia

Slainte
Jørn - Fredericia

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8600 by Chief
Replied by Chief on topic Signatory
Tak for oplysningerne.
Jeg vil gøre som du foreslår, Karl Ejnar. Åbne dem og "smugsmage". Og Michael, god ide, for jeg har nemlig en Mortlach stående, som jeg vil gå om bord i.

Er der nogen, som kan fortælle mig lidt om deres oplevelser med Millburn?

Mvh.

Chief

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8639 by MichaelLarsen
Replied by MichaelLarsen on topic Signatory
Hej Chief.

Lurer på hvor dit navn dog stammer fra :?: :D

Jeg kan ikke fortælle dig meget om de flasker du spørger til, men jeg kunne vel nok bruge et par timer på at fortælle røverhistorier om dig selv 8)

Hvem pokker har dog været letsindig at forære dig en Brora...den har jeg jo selv gået og sukket efter i lanf tid...øv.

Måske man skulle komme inen om en dag og se om der var en enkelt dram tilovers???

Glæder mig til at høre mere om de par andre flasker du har på lager.

Og til slut..et stort til lykke med oprettelsen af whiskyforeningen i det sydsjællandske.

MIC

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 10 months ago #8640 by Chief
Replied by Chief on topic Signatory
Hej MIC

Jeg fik den af nogle tyske vener, som købte den i "Männersache" i Heinsberg. Du kan jo prøve om vores hurtigtalende ven har flere eller kan skaffe den hjem. Det lykkedes jo for at ham at skaffe Glenn en Inchgower.

Du skal være så hjertelig velkommen. Selvølgelig er der en dram til dig af Brora'en og du skal også smage Millburn'en.

Jeg har stadig nogle rigtig go'e flasker på lager.

Hilse-hilse

Niels

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
17 years 9 months ago #8729 by Lading
Replied by Lading on topic Signatory

Har Signatory en speciel serie "Closed Destillery" ?


Det er dem der lavede Silent Stills serien

Her er et billede med et pænt udvalg:
www.whiskynyt.dk/index.php?name= ... b&start=30

Lading

> Lading <

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.259 seconds