McIntyre's Malt Whisky Coy.?

More
20 years 5 months ago #660 by karlejnar
Kiggede på whiskyauction.com, og faldt over flere flasker fra nævnte aftapper, bl.a. en Springbank 1991 og en Leapfrog 1988.

Mærket på etiketten virkede bekendt, og ved nærmere eftersyn viste det sig at være mage til Murray McDavid's nye mærke, altså det med hunden, og indskriften "Clachan a choin".

Jeg skriver MMD's nye mærke, fordi jeg også fandt nogle ældre MMD flasker, hvor der var et andet mærke, vistnok en kronhjort el. lign.

Er der nogen, der kender historien bag dette. Er det MMD, som har haft et "parallelt" mærke, eller har de købt mærket?

Hvem er denne McIntyre?

Det er forøvrigt pudsigt, at de også brugte Leapfrog betegnelsen, som MMD jo brugte, fordi ejerne af Laphroaig ikke gav lov til at bruge det rigtige navn.

Kan nogen kaste lys over sagen, og stille min nysgerrighed?

Slainte
Karl Ejnar

PS: Hvad er det nu lige "Clachan a choin" betyder?

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #666 by granly
Replied by granly on topic McIntyre's Malt Whisky Coy.?
Angående "Clachan a Choin" så betyder det "the dog's bollocks", det er motoet for Bruichladdich, der ejes af Murray McDavid (eller er det omvendt)

Se ellers

www.bruichladdich.com/murray_mcd ... gazine.pdf

Slainte

granly

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
20 years 5 months ago #669 by karlejnar
Efter lidt "google'n" rundt på nettet, fik jeg stillet min nysgerrighed og blev lidt klogere.

McIntyre's er Murray McDavid's cask strength aftapninger specielt for det japanske marked. Nok derfor, der står noget på japansk på etiketten, en hel masse gryf-tegn og så 60.35%.
Fandt det på malt madness' web-site: www.maltmadness.com/mm06.html#06-08

Hvordan flaskerne er havnet på auktion i Tyskland er lidt af en gåde.

M.h.t. logoet, fandt jeg på MMD's debatforum, at de oprindelig havde et andet mærke, som stammede fra McDavid familien, men en eller anden gjorde opmærksom på, at de ikke måtte bruge det, og så fandt de på det med hunden istedet.

Slainte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.142 seconds