Murray Mcdavid Mission Range

More
18 years 8 months ago #6152 by BigMac
Hej,

Hvad er jeres erfaringer med Murray Mcdavid Mission Range aftapningerne?
Der er vist 4 efter hvad jeg har kunne læse mig til bla. på Bruichladdich's og Murray Mcdavids egen hjemmeside. De er sammensat Jim McEwan og holder vist alle en alc.vol på 46%?

Jeg har bla. ved at konsultere Jim Murray's WhiskyBible kommet frem til at det vist skulle være nogle ganske fortræffelige aftapninger i serierne.

Hvad synes I :?: Hvad har I smagt :?: og hvad lød "dommen" på :?:

Mvh

BigMac aka Claus (eller var det omvendt) :lol:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6154 by MacNiels
Jeg har været til smagning hvor der blev smagt på Mission Serie I og II så vidt jeg husker.
Det rammer nok ikke lige mine smagsløg helt, da jeg synes at de er for "pæne" og uden den kraft der skal til for at det er noget for mig. Og det er på trods de 46%.
Der er dog enkelte som er meget gode, men ikke til at få fat i idag og er forholdsvis dyre.

Jeg har ikke smagt noget fra de sidste to serier da han (Jim McEwan) ikke har overbevist mig nok til den serie.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6155 by Macdeffe
Jeg er ca. enig med MacNiels

Det er meget gode whiskyer men prisen er for høj. Og så er det ikke Cask Strength hvilket er et stort minus

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6156 by BigMac
Replied by BigMac on topic Murray Mcdavid Mission Range
Hej med jer,

Tak for jeres input! :)

MacNiels skrev:

Det rammer nok ikke lige mine smagsløg helt, da jeg synes at de er for "pæne" og uden den kraft der skal til for at det er noget for mig. Og det er på trods de 46%.


Er det fordi du mener de er "afrettet" for at ramme flest mulige smagsløg eller mener du bare de mangler det punch som en Cask Strength har i ren vol% ?

MacDeffe skrev:

Og så er det ikke Cask Strength hvilket er et stort minus


Er det nu kun Cask Strength whiskies der duer?
Det håber jeg da ikke... :wink:

Jeg spurgte og fik svar :wink: - tak skal I have.

Nogen der har haft andre oplevelser?

Mvh

Claus aka BigMac (eller var det omvendt) :lol:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6157 by jones
Replied by jones on topic Murray Mcdavid Mission Range
Da den almindelige Murray McDavid serie giver god valuta for pengene og jeg har stor respekt for Jim McEwan, har jeg givet Mission serien rigelige chancer.

Jeg har vist smagt på 80% af det de har udsendt, senest til Vignoble smagning i Århus i juni.

Det blivende indtryk er af noget afbleget whisky hvor intet kunne friste til køb.

Jeg tror denne luksusserie handler mest om at financiere driften af Bruichladdich, inspireret af high end serier fra Duncan Taylor (Peerless) og Douglas Laing (Platinum Selection).

Forskellen på disse er at DT og DL selv har store lagre af gode fade at vælge mellem, mens Murray McDavid er meget afhængig af tilfældige fadmæglere.

Hvis du vil give Mission-penge for god gammel whisky, så prøv Platinum Selection og Peerless i stedet for Mission.

Hvis man er i Århusområdet den 9. september, anbefales Skjold Burnes Duncan Taylor smagning.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

  • André
  • Visitor
  • Visitor
18 years 8 months ago #6159 by André
Replied by André on topic Murray Mcdavid Mission Range
Jeg har smagt et par af M&M's Mission Range - bl.a. Royal Brackla og Lagavulin. Jeg synes det er gedign god whisky, uden på nogen måde at skille sig ud.
Jeg er helt ening med Jones - hvis du overvejer investering i det prisleje, så er det efter min mening bedre at gå efter Douglas Laing Platinum- eller Adelphi aftapninger.

/André

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6160 by BigMac
Replied by BigMac on topic Murray Mcdavid Mission Range
Hej igen,

Tak for de 2 seneste svar :)

Jeg er faktisk ikke helt klar over prislejet på en Mission Range kontra Platinum og Peerless - Hvad ligger det på?

Nu ved jeg godt at man skal passe på mht. hvad f.eks. en mand som Jim Murray siger omkring forskellige aftapninger, men jeg vil alligevel tillade mig at citere ham omkring den Highland Park Mission Range 79/04 jeg havde forelsket mig lidt i (uden at kende prisen, ak ak!) :oops:

Jim Murray siger om Highland Park'en:

Just wicked whisky, simple as that. Another extraordinary dram that helps put the Mission Range among the most impossibly brilliant in the world bottlings. Score:94/100


Mvh

BigMac aka Claus (eller var det omvendt) :lol:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6166 by MacNiels

MacNiels skrev:
Citat:

Det rammer nok ikke lige mine smagsløg helt, da jeg synes at de er for "pæne" og uden den kraft der skal til for at det er noget for mig. Og det er på trods de 46%.



Er det fordi du mener de er "afrettet" for at ramme flest mulige smagsløg eller mener du bare de mangler det punch som en Cask Strength har i ren vol% ?


Nej, det har nu ikke noget med cask strength at gøre. Det er nok mere fordi at jeg savner "wow" effekten. Ja det er jo ikke så nemt at forklare :-) Men lysten til at snuppe et glas eller to mere er der ikke på samme måde som jeg har oplevet ved andre malts i den prisklasse.

Den Highland Park du har kig på, er det fra Mission I eller IV.
Jeg har smagt den fra MissionI, den sammen med Lagavulin og Royal Brackla fandt jeg bedst.

MacNiels

Niels Ladefoged
Whiskynyt.dk

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6167 by Boggen
Replied by Boggen on topic Murray Mcdavid Mission Range
Først og fremmest vil jeg sige, at aftapninger fra Douglais Laing Platinum-serien ofte bliver dobbelt så dyre som aftapninger fra Mission-serien (ihvertfald hvis du handler i Danmark) - men de er også dobbelt så gode!

Personligt synes jeg så til gengæld, at jeg ofte bliver skuffet over Duncan Taylors Peerles-serie. De er for støvede, flade og med alt for meget fad karakter (Glen Grant fx.). Så brug hellere dine penge på en Platinum.

For at vende tilbage til Mission-serien, så har jeg prøvet Royal Brackla, som var en udenmærket lagret whisky - dog ikke uforglemmelig. Herudover har jeg selv haft en Dallas Dhu, som jeg var meget begejstret for. Så hvorfor ikke tage chancen og bruge 995 kr. på Highland Park!

/Bo

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 8 months ago #6168 by BigMac
Replied by BigMac on topic Murray Mcdavid Mission Range
Hej igen,

MacNiels skrev:

Den Highland Park du har kig på, er det fra Mission I eller IV.


Den Highland Park jeg har kig på er fra Mission IV - JM's smagsnoter er fra den samme.

Jeg kender godt "wow" effekten :) Jeg søger den selv, så ofte som muligt :wink:
Highland Park har så længe jeg har drukket whisky ligget højt på listen over mine favoritter, så derfor faldt valget på en HP. Jeg begynder dog, efter disse indlæg, at overveje om det nu også er det rigtige indkøb - men det tror jeg nu det er.

Boggen skrev:

Personligt synes jeg så til gengæld, at jeg ofte bliver skuffet over Duncan Taylors Peerles-serie. De er for støvede, flade og med alt for meget fad karakter


Den eneste Peerless jeg har smagt var en Bunnahabhain 33år på ex-bourbon - den var ganske fortrinlig. Den smagte lidt af marmelade, synes jeg :lol: Det var i al fald en af de sødeste whiskies jeg har smagt - ellers har jeg ikke haft lejligheden for at sammenligne, desværre :?

Mvh

Claus aka BigMac (eller var det omvendt) :lol:

So many malts - so little time...

themaltdesk.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.321 seconds