SMWS 123.1

More
18 years 11 months ago #5491 by MacLars
SMWS 123.1 was created by MacLars
Jeg sad netop og kiggede på SMWS-hjemmesiden over nye aftapninger heri forsommeren ( her )

Cask no. 123.1 £45.00
" ‘A fascinating experiment' "
This distillery is passed on the West Highland Way a few miles north of Glasgow and this cask is the Society's first bottling from here. This beautiful sherry rown dram spent six years in a refill hoggie and two in butt. It is a young, fresh whisky with an interesting verlay of sherry. The unreduced nose has scented wood, Oloroso sherry, caramel, golden syrup and luxury
dried fruits. Reduced it has charred wood, sultanas and sherbet. The taste, which is rich and full, long and hot, yet deliciously subtle has rum and raisin notes with some wood. With water the flavours evoke toffee and dark chocolate. A fascinating, wellintegrated experiment in wood finishing.


age: 8
% Alc 55.6
Proof ° 97.3
Date Distilled July 1996
Outturn 310


Vi må jo hellere finde ud af hvad det er for et destilleri så vi kan få opdateret vores SMWS-liste

MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5492 by BH
Replied by BH on topic SMWS 123.1
Hvis man klikker på "View distillery information" kan man se at det er et japansk destilleri grundlagt i 1987.

Dem der kender lidt til japansk whisky må da vide det ud fra de oplysninger.

Bjarne H.

Bjarne Hagen
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5493 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
Glengoyne

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5494 by jones
Replied by jones on topic SMWS 123.1
Nå, Bjarne, hvor mange genstande havde du inhaleret før du fandt et japansk destilleri på "West Highland Way a few miles north of Glasgow"? :)

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5495 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
West Highland Way er den gamle vej man historosk altid har betragtet som været skillelinjen mellem Highland og Lowland. Denne vej deler Glengoyne i to så destilleriet ligger på højlands siden og lagerhusene på lavlandssiden. Et af de smukkeste destillerier i mine øjne

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5496 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
Jeg var i London dagen før de nye aftapninger kom til salg, men efter lidt pres fik vi lov at købe flasker fra det nye sæt. Jeg tror de fik lidt ondt af os, da de ikke rigtigt havde flere flasker tilbage af det gamle sæt at sælge af.

Selvom jeg ikke havde mere plads i bagagen købte jeg alligevel en 23.46 der virkede interesant. Kun 94 flasker og alkoholprocenten var dalet betydeligt. Jeg har jo nyligt oplevet noget tilsvarende med Scotspains SOS Ardbeg som jo er fremragende

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5504 by Duffer
Replied by Duffer on topic SMWS 123.1

Selvom jeg ikke havde mere plads i bagagen købte jeg alligevel en 23.46 der virkede interesant.
MacDeffe


Man kan vel altid få plads til en SMWS flaske... :D
Så må man efterlade sko, tøj eller andet overflødigt rejsegods

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5506 by dmwa
Replied by dmwa on topic SMWS 123.1

West Highland Way er den gamle vej man historosk altid har betragtet som været skillelinjen mellem Highland og Lowland. Denne vej deler Glengoyne i to så destilleriet ligger på højlands siden og lagerhusene på lavlandssiden. Et af de smukkeste destillerier i mine øjne

MacDeffe


Mig bekendt er West Highland Way en langdistance vandrevej, der udgår fra Milngavie og slutter i Fort William.

Den historie du henviser til, er at landevejen deler destilleriet mellem lav- og højland - destilleriet ligger i højlandet - men lagerhusene ligger i lavlandet....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming Gerhardt-Pedersen

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5507 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
Jeg ved ikke hvad vejen hedder som går igennem Glengoyne, men SMWS skriver den hedder West Highland Way. Det er ikke sikkert at vejen deler Highland og Lowland langs hele sit forløb, det ved jeg ikke, men lige ved Glengoyne gør den

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5508 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
www.west-highland-way.co.uk/map.htm

Vandrevejen ser ud til at gå langs med den asfalterede vej, eller paralelt med

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5510 by dmwa
Replied by dmwa on topic SMWS 123.1
West Highland Way deler ikke noget - da den jo går op til Fort William - det gør landevejen derimod....

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
18 years 11 months ago #5512 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic SMWS 123.1
Helt enig, jeg troede umiddelbart det var landevejen der også hed West Highland Way.

Det ser også ud til på kortet at vandrevejen ligger et lille stykke fra destilleriet. Er der nogen der har gået turen ?

Eller ligger der få destillerier pr. kilomter

Landevejen går også Nord-Syd så den kan vel ikke fortsætte med at dele Highland og Lowland ?

MAcDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.192 seconds