Nye signatory indpakninger

More
19 years 4 months ago #2668 by MacLars
Via vores venner Norsk Malt Whisky Laug er jeg blevet gjort opmærksom på en ny type indpakning som den uafhængige aftapper Signatory gør brug af.

Flg. kan købes hos Royal Mile Whiskues

Port Ellen 1979 Signatory Cask Strength 24yo - 56,8% - £94.99 (Sherry Cask)


Brora 1981 Signatory Cask Strength 22yo - 56,4% - £68.98 (Sherry Cask)


MacLars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2671 by caskdk
Replied by caskdk on topic Nye signatory indpakninger
Vi så de nye flasker for ca 1 måned siden og de kommer til Danmark i starten af det nye år.
Ud over Port Ellen og Brora kommer der bla Mannochmore, Rosebank og 2 x Highland Park. Alle aftapninger i det nye udstyr bliver ved fadstyrke.

Claus FC VIN

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2692 by dmwa
Replied by dmwa on topic Nye signatory indpakninger
Har lige checket med Signatory - de leverede de nye aftapninger til Royal Mile onsdag den 17. november - så med den nye tekniks muligheder - ja så er nyheder ikke nemme at holde skjult ret længe....

De nye flasker blev præsenteret på en messe i Holland for en måneds tid siden - men leverandøren af metaldåsen forsinkede processen - så derfor blev de først aftappet medio november...

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2697 by karlejnar
De er godtnok flotte - man fristes jo til at købe dem bare for flaskens skyld ;-)

Dejligt at nogen stadig bruger tin-dåser (og rør i det hele taget).
Jeg synes, det er at spare et forkert sted, blot at levere i en papæske, eller som på Bladnoch, hvor man bare får flaskerne omviklet med "bubble-wrap".

Har altid syntes, rør eller dåse var et "must" ved maltwhisky - lige siden min første Glenfiddich.

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2703 by jones
Replied by jones on topic Nye signatory indpakninger
Du kan vist regne med at Stig snart hopper på her og fortæller hvor meget sådanne udenomsværker fordyrer en flaske.

Jeg ved godt det er pjat og at whiskyen ikke bliver spor bedre af det, men der er nu noget mere pride of ownership over en flot flaske i specialemballage med blikrør, trækasse o.s.v.

Al J.

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2704 by karlejnar
Al skrev:

Jeg ved godt det er pjat og at whiskyen ikke bliver spor bedre af det, men der er nu noget mere pride of ownership over en flot flaske i specialemballage med blikrør, trækasse o.s.v.


Hørt..hørt :D
Så er vi da to, der synes det er umagen værd på trods af en evt. merpris.

Jeg synes, Bruichladdich bl.a. har en rigtig lækker flaske og blikdåse.
Javist, de er da også lidt dyrere, men jeg synes de er det værd.

Du kan vist regne med at Stig snart hopper på her og fortæller hvor meget sådanne udenomsværker fordyrer en flaske.


Ja - og jeg hørte den samme sang ovre på Raymonds forum (Bladnoch) for nylig. Det vildeste de kan strækkes til, at få flasken puttet i en pose af tartan (mod en merpris på £1,-)

Han har da ellers en del trækasser stående fra F&F udgaven, men dem ville han ikke af med :cry:

Når man køber F&F'er i RMW, er der heller ingen emballage. Lidt tyndt, især da Diageo har holdt prisniveauet fra dengang, de blev leveret i trækasse. :(

Slàinte
Karl Ejnar

Slàinte
Karl Ejnar
Jeg er ikke samler - blot lidt bagud med at drikke ;-)

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2705 by stig
Replied by stig on topic Nye signatory indpakninger

Du kan vist regne med at Stig snart hopper på her og fortæller hvor meget sådanne udenomsværker fordyrer en flaske.

Al J.


YES.

Erfaringsmæssigt så ved jeg, at en trækasse koster forbrugeren omkring kr. 100,00 pr. stk. Blik/papæsker kr. 20,00-50,00.
Alle led tjener jo også på emballagen!

Whisky er dyrt nok i Danmark i forvejen, så lad mig få min flaske i plastikpose, som for det meste er gratis.

Stig

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
19 years 4 months ago #2708 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Nye signatory indpakninger
I gamle dage var der noget som vist nok var en standard flaske, uofficielt sikkert, men den var(er) meget brugt. Se eksempel fra GM

Den bliver stadigvaek brugt af GM og SMWS m. fl, men efterhaanden gaar flere og flere over til den ene mere fancy flaske end den anden. Jeg kan nu vaeldig godt lide "standardflasken". Det skyldes sikkert at min foerste flaske var af den type, samt at det er nemmere at faa plads til mange flasker naar de alle er af den type. Ellers er jeg 100 procent enig med Stig. Jo billigere embalage jo mere whiksy faar man for pengene

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/
Attachments:

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.279 seconds