Robert Scott & Co.

More
15 years 4 months ago #16682 by CRC
Robert Scott & Co. was created by CRC
Robert Scott & Co. "Scott`s selection" Da jeg har fundet en lille "fedt bix" med lidt a div aftapninger, ville jeg lige høre hvordan i syntes standarden generalt er af Scott`s selection??? da jeg ikke selv har det store kendskab til dem...

MVH CRC..

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16683 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Robert Scott & Co.
Udmærkede aftapninger, virker dog generelt lidt dyre

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16685 by CRC
Replied by CRC on topic Robert Scott & Co.
For dyre i forhold til Kvaliteten?

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16687 by Macdeffe
Replied by Macdeffe on topic Robert Scott & Co.
SAmmenlignet med hvad man ellers får for pengene

Nu har jeg ikke gjort den store research, men for en 4-5 år siden gav jeg omr. 1000kr for en 18-19 års Bunna, så syntes jeg da den var betalt

MacDeffe

Self-Styled Whisky Connoisseur

danishwhiskyblog.blogspot.com/

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16689 by J@cK
Replied by J@cK on topic Robert Scott & Co.
Jeg købte sidste år en 25 års glen rothes ved fadstyrke for 785,- ved en dansk vinhandler,det synes jeg ikke er dyrt. og den er glimrende ;-)

Jack

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16690 by Peteys
Replied by Peteys on topic Robert Scott & Co.
1980 Glen Elgin var genial,
-prisen kender jeg dog ikke!

Peter

Den bedste dram er den næste dram!

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16693 by dmwa
Replied by dmwa on topic Robert Scott & Co.

For dyre i forhold til Kvaliteten?

MVH CRC...


Nej CRC - for dyre i forhold til Juuls :lol:

Lad os nu også få din biks på banen med priser i forhold til andre - bare for at holde stilen....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16703 by CRC
Replied by CRC on topic Robert Scott & Co.

Nej CRC - for dyre i forhold til Juuls

Lad os nu også få din biks på banen med priser i forhold til andre - bare for at holde stilen....

Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming


Kom nu lidt videre i livet!!! Har åbenbart ramt/stødt dig i mine tidliger indlæg....."SANDHEDEN er ilde hørt"
Men det er længe siden jeg har været der og kan derfor ikke priser og aftapninger i hovedet, men kom i tanke om de havde et lille udvalg da jeg så en flaske på WA som der er budt op i en pæn pris...!!!
Og Flemming kom nu med nogle relevante indlæg med lidt viden, erfaring, oplevelser osv det ville klæde dig, altså noget relevant omkring emnet.

MVH CRC...

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16707 by dmwa
Replied by dmwa on topic Robert Scott & Co.
Hej CRC

Det var udelukkende ment som en morsom bemærkning.... Der skal mere til, før jeg bliver stødt.

Sandheden er ilde hørt - ved ikke lige hvad du mener - men det er jo også lige meget

Omkring Robert Scott & Co - jeg har aldrig haft den fornøjelse at smage noget fra dem, men i bund og grund - er de så ikke lige så gode som alle andre uafhængige aftappere? De fleste aftappere aftapper jo ikke et fad, hvis kvaliteten ikke er til det - og så er der bare ind imellem ét fad, der skiller sig ud fra mængden. Problemet er så bare, at når man opdager hvor godt det ene fad var - så er der ikke flere flasker i omløb - medmindre det kommer på Whiskyauction, Ebay eller andet.
I Dansk Maltwhisky Akademi har vi haft (mindst) ét lucky punch - vores første WWW Falster Strathisla 35 år - desværre løb WhiskyDoris i Tyskland med æren - hun købte 60 flasker - vi købte 168..... Men det var hende, der gav smagsprøven til Jim Murray, og hende der derfor kom i Whiskybiblen - men vores er nøjagtig det samme.....

Vi har sikkert også haft andre gode flasken på hylderne over årene, men ovenstående fik armene HELT op i vejret.

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16709 by Duffer
Replied by Duffer on topic Robert Scott & Co.

Dansk Maltwhisky Akademi har vi haft (mindst) ét lucky punch

Hvem var det der valgte denne aftapning og hvordan kom en sådan aftale egentligt i stand?

"A fool and his money are soon parted"

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16713 by dmwa
Replied by dmwa on topic Robert Scott & Co.
Hej
Det er Creative Whisky / David Stirk, der har aftappet den. Hans-Henrik og jeg kendte David fra hans tidligere virke i Springbank / Cadenhead, og da han var nystartet, var han interesseret i at komme til WWW Falster i 2005 - hvor hanholdt nogle gode foredrag (han var også med i år!).
David foreslog så, at vi købte årsaftapningen hos ham - og vi fik derfor nogle prøver. En af prøverne var Strathisla 35 år - og den valgte vi - dvs Hans-Henrik, Suzanne (min hustru) og jeg - ensstemmigt!

Så at vi havde kontakt til David på det rette tidspunkt - det er måske også et lucky punch?

Slainthe

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16720 by JimTaggart
Replied by JimTaggart on topic Robert Scott & Co.
Her berører du noget interessant, Flemming, for hvornår får man muligheden for at teste et fad, inden beslutning om aftapning? Mener at Al fortalte noget om de forskellige aftappere og tilgang til fade ved en smagning for nyligt, men jeg kan ikke huske detaljerne - bare at det langt fra var alle, der kunne "vælge og vrage". Det kunne være interessant at vide i hvor høj grad Robert Scott og de andre uafhængige aftappere smager på samples før valg af fade og hvor tit de må købe en "samling" af fade ubeset.

Mener også at kunne huske, at du, Flemming har nævnt, at det ikke er hver gang, I har mulighed for at smage på varerne inden beslutning om køb, men at I må stole på gode samarbejdspartnere.

I øvrigt, hvor almindeligt er det, at der som i WWW Falster Strathisla-tilfældet bliver aftappet til flere uafhængige aftappere fra samme fad? Er det ganske simpelt et spørgsmål om udbud og efterspørgsel? Kunne DMWA have fået de sidste 60 flasker også?

Venlig hilsen
Lars

Please Log på or Create an account to join the conversation.

More
15 years 4 months ago #16724 by dmwa
Replied by dmwa on topic Robert Scott & Co.
Når vi snakker WWW Falster aftapninger, får vi altid nogle prøver af de fade, som vi kan få adgang til - nogle gange når vi så ikke at smage dem - før end en anden har købt fadet.
Når vi kun køber 168 flasker til WWW, så siger det jo sig selv, at en anden også får fra samme fad. 168 flasker er det vi mener, at vi kan afsætte - og har råd til at købe hjem (eller kan overkomme at drikke inden næste WWW, hvis vi ikke kan sælge flaskerne.....). Så ved at vi siger, at vi ikke skal have hele fadet, så begrænser vi os muligvis.

Vores årsaftapninger smager vi ikke på. Her får vi en liste på typisk 4-6 fade, som vi kan vælge imellem. Fadene har generelt en god kvalitet - her går vi udelukkende på vores erfaring for, hvad aftapperen tidligere har præsteret fra det pågældende destilleri, alder, pris etc.

Nogle aftappere køber jo fadene, mens de er unge, og lader det så modne, til det når et tidspunkt, hvor aftapning bliver aktuelt. Når de køber fadene, kan de jo ikke vide, hvordan kvaliteten bliver 10 år ud i fremtiden. Køber man derimod modnede fade, vil det være muligt at få testet fadene inden man køber - men køber man rigtig mange fade, er det jo næsten en umulig opgave.

Men for tiden er der ikke mange fade på markedet til en overkommelig pris - så derfor vil vi nok se, at udbudet fra de uafhængige skrumper ind - og muligvis bliver kvaliteten også derefter, afhængig af om det er fade de selv har modnet eller som de køber modnet.
Slainthe

DANSK MALTWHISKY AKADEMI

Flemming

Please Log på or Create an account to join the conversation.

Time to create page: 0.317 seconds